Siegwerk Việt Nam

Bình Dương
500 - 1.000 nhân viên
Sản xuất / Vận hành sản xuất
Đã xác minh

Việc làm Siegwerk Việt Nam

Cập nhật 25/08/2025 15:59
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Siegwerk Việt Nam
Account Management Sales Executive
Siegwerk Việt Nam
7 việc làm 21 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 22/01/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/02/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- No3, Street 32, VISP II A Industrial zone, Bac Tan Uyen, Binh Duong

Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn

13th payment paid in December and performance bonus
Life and medical insurance for employees and their family
Company van provided to VSIP2, Binh Duong

Mô Tả Công Việc

Siegwerk Vietnam is looking for an Account Management Sales Executive based at VSIP2, Binh Duong

Responsibilities:
1. Order Management Processing – Order/Schedules:
- Order received from customer.
- Verifies accuracy of customers PO. Ensures the unit price in customer PO = SAP system unit price. Items, Quantities, Price, Delivery in PO should be validated.
- Order creation in SAP system and acknowledgement/confirm receipt of orders from customer
- Confirmed PO with commit delivery date to customer - within 24 hours (working day) to customer.
- Coordinates response to changes/ cancellation and orders with internal team and customers.
- Liaise closely with internal planning and production department to ensure goods is being arranged as per promise timeline.
- Update BU/Sales or customer upfront if delivery schedule need to be change to avoid late surprises.
- Discuss with Sales/BU with regards to order priority versus sales value customer and shipment.
- By monitor the shipments and comparing against forecast, AMS will be able in good position to justify the accuracy of forecast from customer
- Able to measure delivery vs. commitment. Indentify causes of late shipments and feedback to mgt accordingly (Report)
2. Deliver/ Shipping/ Transportation and Invoicing:
- Check daily deliveries.
- Coordinate with respective dept on stock status and delivery issue to customers
- Invoice/ proforma create and changes.
3. The Contact – point Approach
Serve as the primary interface to customer; however, they should not hesitate to encourage direct contact by other team members to resolve complex issue (e.g quality and technical application, ect...) as long as they are well informed as to progress towards completion.
4. Product knowledge and Regular Communication and Skills:
- Answering phone calls at any time.
- Possess basic product knowledge so that able to answer basic enquiry from customer.
- Communicate with internal team about customer demand, expectations, changes so that team is in the loop on key activities.
5. Administration:
- System cleaning/housekeeping for outstanding order after reviewing with customer.
- Update SAP system and perform maintenance so that system is always neat, tidy and information is always up-to-date.
- Proper filling for Performa invoice, DO, other sales related documents.
- To co-ordinate and assist business unit for sales activities including preparation of quotations and timely replies to customers’ queries.
6. Consignment Customer and Stock Control
- Review stock level and provide advice to customer and sales/BU, arrange for replenishment for consigned stock customer.
- Month end closing, provide DO/Billing to customer (consigned items)
- Update sample given and provided to customer as per region/BU or sales.

Yêu Cầu Công Việc

Requirements / Qualifications:

•• University Degree in any related fields
• Proven customer support experience
• Strong phone contact handling skills and active listening
• Familiar with SAP systems and practices is the advantage
• Customer orientation and ability to adapt/respond to different types of characters
• Excellent communication for internal and external
• Ability to multi-task, prioritize and manage time effectively
• Skills

- Analysis/ reporting skills
- Computer Skills (Word, Excel, PowerPoint)
- Ability to Work Under Pressure/ Patience
- Customer oriented
- Sense of urgency
- Careful and detailed
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Công Ty TNHH Siegwerk Việt Nam
Siegwerk Việt Nam Xem trang công ty
Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
số 3, đường số 32, Khu công nghiệp Việt Nam- Singapore II-A, Thị trấn Tân Bình, Huyện Bắc Tân Uyên

Siegwerk là một trong những nhà cung cấp mực in và chất phủ hàng đầu thế giới cho các ứng dụng đóng gói và nhãn mác. Là một công ty gia đình thuộc thế hệ thứ sáu, ngày nay chúng tôi có gần 200 năm chuyên môn và kiến ​​thức về in ấn.

Chúng tôi biết những gì cần thiết để phát triển và in các giải pháp đóng gói thành công và có trách nhiệm: Từ thiết kế có tính ứng dụng cao và bắt mắt đến thiết kế bền vững và an toàn - chúng tôi cung cấp cho máy in, bộ chuyển đổi và chủ sở hữu thương hiệu trên toàn thế giới các giải pháp mực và lớp phủ chất lượng cao được tùy chỉnh cho riêng họ nhu cầu.


Những nghề phổ biến tại Siegwerk Việt Nam

Bạn làm việc tại Siegwerk Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Siegwerk Việt Nam

Siegwerk Việt Nam

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo