Mô tả công việc
Manage purchasing parameters in AS400 and keep it updated and accurate.
Placement of orders with vendors, as well as, expediting, deferring and canceling.
Master the progress of ongoing new programs and make it happen as fast as possible.
Communication and management of vendors.
- Daily order delivery communications.
- Weekly forecast communication.
- Monthly / Periodically review with vendors to point out their strengthen and weakness and action plan if needed.
- Yearly / Periodically review the purchasing volume/value with Vendor to set up next price target.
Analyzing and maintaining appropriate inventory levels; do not store slow moving aged inventory.
Basic technical mastery of product managed by.
- Understanding the basic test need and how it performed.
- Basic production process.
- Filing all the technical standard and master sample.
Responsible for completing personal professional development plan.
Performs other related jobs as assigned by Supervisor/ Dept Head.
Education:
- Apics certification preferred.
- Four- year university degree or similar level of knowledge and experience.
Experience: 2- 5 year experience in purchasing.
Knowledge of Product and process knowledge.
Skills and Abilities:
- Good inventory management.
- Ability to balance and achieve positive results in the areas of safety, quality, productivity, and cost.
- Systems and continuous improvement orientation.
- Planning: an ability to think ahead and prepare action plan to achieve results.
- Reporting skill &Data sensitiveness: PowerBI, Query, SQL, Python is advantage.
- Measure and control performance goals and standards.
- Must be able to improve working conditions (safety, quality, productivity, cost).
- MS Office (Excel, Word, PP).
*Work in shifts (from 1:00PM- 9:00PM), allowance is provided.
Kinh nghiệm: 2 Năm
Ngành nghề: Mỹ thuật / Nghệ thuật / Thiết kế, Sản xuất / Vận hành sản xuất, Nội ngoại thất
Cấp bậc: Nhân viên
Địa điểm: Bình Dương
Hình thức: Nhân viên chính thức
Yêu cầu công việc
Yêu Cầu Công Việc
Education:
- Apics certification preferred.
- Four- year university degree or similar level of knowledge and experience.
Experience: 2- 5 year experience in purchasing.
Knowledge of Product and process knowledge.
Skills and Abilities:
- Reporting skill &Data sensitiveness: PowerBI, Query, SQL, Python is advantage.
- Planning: an ability to think ahead and prepare action plan to achieve results.
- Good inventory management.
- Measure and control performance goals and standards.
- Systems and continuous improvement orientation.
- Ability to balance and achieve positive results in the areas of safety, quality, productivity, and cost.
- Must be able to improve working conditions (safety, quality, productivity, cost).
- MS Office (Excel, Word, PP).
*Work in shifts (from 1:00PM- 9:00PM), allowance is provided.
Quyền lợi
- Tăng lương
- Phụ cấp
- Du Lịch
- Nghỉ phép năm
- Chế độ thưởng
- Chế độ bảo hiểm
- Chăm sóc sức khỏe
- Laptop
- Đồng phục
- Đào tạo
- Xe đưa đón
- Công tác phí
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-09 01:25:02
Công ty TNHH Syncmold Việt Nam là doanh nghiệp 100% vốn đầu tư của Đài Loan với chủ sở hữu là Syncmold Enterprise Corp được thành lập ngày 24/12/2019 với giấy phép kinh doanh số 0700834427 do Sở Kế Hoạch và Đầu tư Tỉnh Hà Nam cấp.
Syncmold Việt nam phấn đấu trở thành nhà cung cấp các sản phẩm về chân đế màn hình LCD và các linh kiện điện tử liên quan được tin cậy nhất của các doanh nghiệp trong nước và quốc tế. Với bề dày lịch sử phát triển, hiện nay các đối tác chính của chúng tôi là: Sony, HP, Qisda, Dell, BenQ, Acer, Asus, Mitsubishimotors, Panasonic, Sanyo, Wistron, Foxconn, Philips….. Syncmold Việt Nam luôn là người bạn trung thành, luôn lắng nghe và thấu hiểu để tư vấn, cung cấp kịp thời những sản phẩm - dịch vụ, đáp ứng mọi nhu cầu hợp lý của khách hàng, mang lại lợi nhuận cho cổ đông, đối tác, mang lại sự nghiệp cho mỗi thành viên và góp phần xây dựng một xã hội thịnh vượng.