- Enhance supplier performance to have customer satisfaction by fast response to suppliers
- Improve quality efftiveness to meet customer requirements
- Contribute for projects footprint and improvement projects at suppliers
- Planning with coreteam and leading subproject quality and footprint projects related at supplier sites
- Quality sub project leading with suppliers and coordinating with related parties to have projects successful
- Collect, evaluate and implement customer's requirement/ Internal requirements and work closely with suppliers to guarantee technical specification
- Supplier audit onsite and supplier evaluation and action improvements to have build up strong supplier commitments
- Coordinate with management level to support onsite/ virtual AUDIT with supplier and closely follow with Open Findings from suppliers
- Take lead for safe launch activities including Layered Audit, internal audits, QUALITY BASIC deployments for suppliers
- Receive, verify & monitor suppler complaint action plan and report to CS&Q Manager
- Supplier Quality monitoring for complaint which relates to customer complaints & report status to CS&Q Manager & EAJ Supplier Leader
- Lead SPS (Schneider Performance System) for Supplier Topic to enhance supplier performance complied with Schneider Requirements
- Coordinate with EAJ (East Asia & Japan) Supplier Leader to deploy the PPAP, Supplier Development Program, Supplier FMEA improvements
- Follow up PPAP supplier submission and material compliance securing for new APQP or Change of Supplier (COS) project
- PPAP samples follow up (documents, complaints,...) for supplier production followed Schnieder Standards
- Coodinator for FMEA meeting with coreteam related to control plan/ inspection plan topic for supplier handling
- Perform product audit, internal and external audit related to customer topics
- Manage Q-Stock monitoring (monthly report) & follow actions to reduce the Q stock
- Coordinate with MQE, Customer Engineer, ... for quality direction and improvement activities at supplier site
- Bachelor degree-technical background-Mechanical engineering and Electronic are most preferable.
- 5+ years experienced working with Multi-national Company Supplier Quality Engineering
- Excellence communication and reporting skills
- Master in 8D report, problem solving
- Understand and have experience in 5 Core Tools (APQP, FMEA, PPAP, MSA, SPC)
- ISO9001 & IATF 16949 knowledge
- Knowledge in measuring instruments and QC tools
- Proficient English
- Work well under high pressure and tight deadlines.
- Team working
Req: 0093K6
Công Ty TNHH Wanxiang Technology Việt Nam được thành lập vào năm 2003, có trụ sở chính tại Khu phát triển kinh tế Ngô Trung, thành phố Tô Châu, tỉnh Giang Tô, với vốn đăng ký là 400 triệu nhân dân tệ. Công ty bao gồm 7 công ty con sở hữu hoàn toàn là Trùng Khánh Tĩnh Sơn Thông, Đông Quan Vạn Thạch Tường và Thường Châu Weizhou Electronics. Diện tích nhà máy gần 100.000 mét vuông và tổng số nhân viên hơn 1.100 người.
Wanxiang đã chuyển mình thành nhà cung cấp linh kiện điện tử tiêu dùng và linh kiện ắc quy ô tô năng lượng mới với năng lực cạnh tranh cốt lõi từ sản xuất khuôn mẫu trong giai đoạn đầu kinh doanh. Các dòng sản phẩm ngày càng phong phú như pin lithium-ion siêu nhỏ và nắp ắc quy lưu trữ năng lượng/điện. Công ty luôn tuân thủ chất lượng là cốt lõi, công nghệ là định hướng, kiểm soát chặt chẽ quy trình sản xuất, kiên trì theo đuổi không ngừng nghỉ các chi tiết, từng bước một và phấn đấu phát triển theo hướng thông minh, quy mô và công nghiệp hóa.