Mô tả công việc
This position is responsible for the smooth running of the Talent & Culture function within the hotel ensuring best practice is followed at all times. Providing support and guidance to Heads of Department in service standards and oversee the training function in the property.
*Human Resources Management
- Monitor present and future trends in the local labor situation, social legislation and make recommendations to the management
- Ensure that all employees comply with the hotel policies and procedures as well as government regulations pertaining to employment practice
- Investigate and review all disciplinary actions to ensure the actions are complying with the labor law, hotel rules and regulations. Discuss with department heads an appropriate action and recommend the final results in consultation with the Director of Talent & Culture
- Maintain a good working relations with all departments and all professional external contacts
*Benefit management
- In charge of payroll management and monthly salary calculation
- Manage insurance payment for all employees in hotel
- Ensure that all employees' benefit package comply with hotel policies as well as government's guidelines.
*Recruitment
Conduct recruitment with levels assigned
Maintain good working relationships and partnerships with recruitment agencies / sources
*Team Management
- Identify and develop team members with potential
- Constantly monitor team members performance, attitude and degree of professionalism
- Develop, conduct maintain all staff training programs for team members, focusing on their development needs, providing them with new skills to meet the changing needs of the business
*Other Responsibilities
- Attend all briefings, meetings and trainings as assigned by management
- Maintain a high standard of personal appearance and hygiene at all times
- Be aware of the hotel fire & life safety/emergency procedures
- Perform other reasonable duties assigned by the assigned by the Management
*Main Complexity/Critical issues in the Job
- To ensure all employees' benefits are in alignment, remunerated fairly and paid in an accurate and timely manner
- The ability to manage information available in a sensitive and confidential manner
Quyền lợi được hưởng
Yêu cầu công việc
- Bachelor's Degree in Human Resources Management / Hotel Management
- Minimum 3 years of Human Resources Management experience
- Excellent reading, writing and oral proficiency in English language
- Proficient in MS Excel, Word, & PowerPoint
Competencies
- Strong leadership, interpersonal and negotiation skills
- Excellent communication and customer contact skills
- Results and service oriented with an eye for details
- Ability to multi-task, work well in stressful & high-pressure situations
- A team player & builder
- A motivator & self-starter
- Well-presented and professionally groomed at all times
Yêu cầu hồ sơ
- Apply your CV here on Hoteljob.vn.
Watsons Việt Nam là công ty con của A.S Watsons Group, một tập đoàn bán lẻ và viễn thông khổng lồ thuộc sở hữu của tỷ phú Lý Gia Thành. A.S Watsons Group được thành lập năm 1981.
Watsons là nhà bán lẻ O+O (Online kết hợp Offline) hàng đầu Châu Á trong lĩnh vực chăm sóc sức khoẻ và sắc đẹp với hơn 8,000 cửa hàng và 1,500 quầy thuốc trải khắp 15 thị trường Châu Á và Châu Âu.
Tại Việt Nam, Watsons đã mở 6 cửa hàng chủ yếu là tại khu vực phía Nam, với 5 cửa hàng tại HCM, 1 cửa hàng Cần Thơ và sẽ phát triển hệ thống mạnh hơn thời gian tới. Trong đó, cửa hàng đầu tiên của Watsons tại Việt Nam được ra mắt vào ngày 15.01.2019 tại quận 1, TP.HCM và đến nay đã phát triển thành 5 của hàng. Ngoài ra, Watsons Việt Nam còn một cửa hàng đặt tại Cần Thơ cùng chiến lược mở rộng sự hiện diện trên khắp cả nước.
Chính sách bảo hiểm
-
Được hưởng các chế độ BHXH, BHYT theo quy định của Nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
-
Tham gia các dự án và các hoạt động gắn kết nội bộ
Lịch sử thành lập
-
Watsons có nguồn gốc từ năm 1828, khi Dr. Thomas Boswell Watson mở một nhà thuốc tại Hong Kong. Sau đó, ông đã mở rộng kinh doanh sang các nước khác như Trung Quốc, Singapore, Malaysia, Thái Lan, Indonesia, Đài Loan và Hàn Quốc.
-
Năm 1981, Watsons được mua lại bởi Hutchison Whampoa Limited (nay là CK Hutchison Holdings Limited), một tập đoàn đa quốc gia có trụ sở tại Hong Kong. Từ đó, Watsons trở thành một phần của A.S Watson Group, công ty bán lẻ hàng đầu thế giới với hơn 15.000 cửa hàng tại 25 quốc gia.
-
Năm 2005, Watsons đã chính thức ra mắt thị trường Châu Âu bằng việc mua lại chuỗi cửa hàng Superdrug tại Anh. Năm 2019, Watsons đã chính thức có mặt tại Việt Nam với cửa hàng đầu tiên tại Bitexco, TP Hồ Chí Minh. Hiện nay, Watsons đã có 5 cửa hàng tại TP Hồ Chí Minh và dự kiến sẽ mở rộng sang các tỉnh thành khác trong nước.
Mission
Cùng với khách hàng, chúng ta truyền cảm hứng về phúc lợi toàn diện, sự tích cực và những hành động quan tâm, tử tế đối với mọi người, cộng đồng và hành tinh của chúng ta. Điều này trở thành hiện thực thông qua ba trụ cột của chương trình phát triển bền vững toàn châu Á của chúng tôi. Go Green – Hãy cùng nhau làm điều tốt để bảo vệ hành tinh của chúng ta Go Smile – Hãy lan tỏa nụ cười hơn nữa trên khắp thế giới và mang lại niềm vui cho hàng triệu người Go Empower – Bạn là những gì bạn tin tưởng. Hãy trao quyền cho nhau để làm phong phú thêm cuộc sống.