Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Support R&D projects margin orientation, provide costing reference for each milestone in a timely manner.
Responsible for finished footwear costing validation and negotiation and make sure products cost with accuracy and in reasonable market price range, provide the input of costing optimize suggestion during costing evaluation.
What You'll Do
- Take in charge of each round cost and material breakout submission with accurately and timely
- Review all cost breakdown (CBD in short) to make sure CBD gets alignment with BOM, costing number is consistent and logic, and material consumption is accurate
- Raw material initial costing audit and negotiation, raise up the issue right on the track; product efficiency data collection and evaluation, provide the input for final negotiation stage
- Work with factory and vendors for bi-annual cost adjustment validation and negotiation
- Work with factory and vendors on cost negotiating and understanding to achieve good price point or cost’s expectation
- Connect with factories to promote cost saving projects ideas or implementation
- Enhance a transparent costing model to in line with company’s costing strategy. Work with main components’ vendor to collect related data to support transparent costing model setup
- Work closely with Cross functional team to support cost review such as innovation project, cost reduction project, vendor audit and so on
- Review EBOM for each round of each season and do cost scenario accordingly. Update shoe cost of each season and material supplier quote in Centric timely
- Work with Crocs relevant team to verify unit price for off-line VA report, EO material report, shoes cost discrepancy and so on
- Experience:
- 5+ years of footwear costing experience
- Knowledge:
- Familiar with shoe pattern usage and material percentage measurement by hand or PC
- Familiar with system operation such as Centric
- Well organization on costing record keeping and collection
- Skills:
- Excellent English in both written and verbal, having Chinese is a plus
- Good at price negotiation
- Proficient in Microsoft office, especially in excel
- Good collaboration and communication
- Education:
- College and above
All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, or disability, or any other protected classification.
At Crocs, Inc. we believe in the power of a blend of in-person and virtual collaboration to drive creativity and strengthen relationships. Your participation in this flexible schedule plays a key role in building a connected and successful team. In-office requirements vary by our work personas: Resident (5 days), Collaborator (4 days), Connector (2-3 days), Explorer (fully remote). This role has been aligned to the Collaborator persona.
Job Category: Corporate
Thương hiệu Crocs™ đại diện cho sự đổi mới, thú vị và thoải mái cho những người muốn có đôi giày phù hợp với tính cách và lối sống của họ, cũng như với đôi chân của họ. Hiện nay với nhiều kiểu dáng hơn và ở nhiều nơi hơn cho nhiều dịp hơn bao giờ hết, Crocs™ đang tiến một bước dài trong việc mang đến sự thoải mái trực quan cho đôi chân ở mọi nơi. Sứ mệnh Mang đến sự thoải mái sâu sắc, thú vị và đổi mới cho đôi chân của thế giới. Di sản thương hiệu Vào năm thành lập, 2002, Crocs™ đã giới thiệu một đôi giày cải tiến được làm từ vật liệu mang tính cách mạng có tên là Croslite™. Công nghệ Croslite™ có những đặc điểm độc đáo cho phép nó hoạt động trên cả đất liền và dưới nước, những đặc điểm mới đối với ngành công nghiệp giày dép. Công ty được đặt tên là Crocs™ theo bản chất lưỡng cư, thích nghi với nhiều môi trường của loài Cá sấu. Tạo đà với một đôi giày không giống bất kỳ đôi giày nào khác, Crocs™ cung cấp cho người tiêu dùng những đôi giày cải tiến, thú vị và thoải mái có thể mang trong nhiều dịp khác nhau. Thương hiệu Crocs™ bắt đầu xây dựng một trải nghiệm thể chất và cảm xúc dễ chịu với cuộc sống riêng của nó. Crocs™ đã nhanh chóng phát triển vượt qua ranh giới văn hóa và hiện đang dẫn đầu phong trào tiêu dùng toàn cầu với hơn 100 triệu đôi giày được bán ra cho đến nay. Thuộc tính thương hiệu Sáng tạo Điều gì tạo nên sự khác biệt giữa Crocs™ và những đôi giày thông thường? Tư duy cấp tiến, đổi mới hàng đầu trong ngành, nghiên cứu tỉ mỉ hướng đến sức khỏe và không bao giờ quên đối tượng cuối cùng mà chúng ta phải trả lời: Bàn chân. Vui vẻ Cho dù là bằng màu sắc, thiết kế thông minh hay cách chúng tôi truyền tải thông điệp của mình, Crocs™ luôn nỗ lực mang đến nụ cười để tạo ra trải nghiệm cảm xúc dễ chịu. Sự thoải mái Điểm mạnh của chúng tôi, sự thoải mái sâu sắc là tất cả về trải nghiệm thể chất dễ chịu. Những cải tiến như thiết kế công thái học tiên tiến, công nghệ siêu nhẹ và đế giày massage đảm bảo bạn thoải mái từ đầu đến chân và ngược lại.
Những nghề phổ biến tại Crocs Vietnam
Bạn làm việc tại Crocs Vietnam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn