Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
North Vietnam (Thai Binh)
Overview
As a Quality Manager, you will work closely with quality team and key stakeholders to define quality issues through root cause analysis and data analytics to enable standardisation and enhancement of our Quality Standards across all our Vietnam factories. you will support ongoing development of the Quality strategy and take the lead in developing PROCESS, POLICIES and PROCEDURES and ensure compliance against these standards, working to develop, communicate, train, and embed, ensuring Quality Standards that are always fully comply with internal and external requirements.
What You'll Do
- Lead and manage the QC team in daily inspection activities
- Verify product quality at all stages (materials, components, in-process, final product)
- Implement preventative measures to ensure quality issue are totally eradicated or minimized
- Conduct final inspections before shipment
- Manage and track defect rates and quality metrics
- Issue and follow up on quality reports
- Coordinate with factories on quality improvements
- Train and supervise QC inspectors
- Ensure accurate documentation of all quality control activities
- Implement and monitor AQL standards
- Verify compliance with brand quality requirements
- Provide findings from quality issues on the back end up through Product Operations / Development to have a “Closed Loop” of learning to ensure that issues are resolved, changed, and implemented at the front end of Product Creation.
- Ensure adherence to Quality standards through effective monitoring via auditing, measuring, tracking and Build clear CAPs where performance standards are not being met with improvement plans managed effectively and tracked.
Defect Returns, First Time Pass Rate, Factory Process Audit, Claim Handling
What You'll Bring to the Table
Education:
- Bachelor or above
- Bachelor’s degree or equivalent experience in engineering, Quality Control, or related field
- 7 years or above
- Shoe making process.
- Technically strong & analytical attitude – solving relevant problems with strong process and data driven.
- AQL & Final Inspection
- Excel, Power Point
- Reporting
- Daily In-process control
- Quality System Audits
- Digital quality system e.g. Inspectorio
- Physical Testing
- Excellent communication
- Fluent English (Chinese is plus)
- Problem solving
- Honest & Doer attitude
All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, or disability, or any other protected classification.
At Crocs, Inc. we believe in the power of a blend of in-person and virtual collaboration to drive creativity and strengthen relationships. Your participation in this flexible schedule plays a key role in building a connected and successful team. In-office requirements vary by our work personas: Resident (5 days), Collaborator (4 days), Connector (2-3 days), Explorer (fully remote). This role has been aligned to the Collaborator persona.
Job Category: Corporate
Thương hiệu Crocs™ đại diện cho sự đổi mới, thú vị và thoải mái cho những người muốn có đôi giày phù hợp với tính cách và lối sống của họ, cũng như với đôi chân của họ. Hiện nay với nhiều kiểu dáng hơn và ở nhiều nơi hơn cho nhiều dịp hơn bao giờ hết, Crocs™ đang tiến một bước dài trong việc mang đến sự thoải mái trực quan cho đôi chân ở mọi nơi. Sứ mệnh Mang đến sự thoải mái sâu sắc, thú vị và đổi mới cho đôi chân của thế giới. Di sản thương hiệu Vào năm thành lập, 2002, Crocs™ đã giới thiệu một đôi giày cải tiến được làm từ vật liệu mang tính cách mạng có tên là Croslite™. Công nghệ Croslite™ có những đặc điểm độc đáo cho phép nó hoạt động trên cả đất liền và dưới nước, những đặc điểm mới đối với ngành công nghiệp giày dép. Công ty được đặt tên là Crocs™ theo bản chất lưỡng cư, thích nghi với nhiều môi trường của loài Cá sấu. Tạo đà với một đôi giày không giống bất kỳ đôi giày nào khác, Crocs™ cung cấp cho người tiêu dùng những đôi giày cải tiến, thú vị và thoải mái có thể mang trong nhiều dịp khác nhau. Thương hiệu Crocs™ bắt đầu xây dựng một trải nghiệm thể chất và cảm xúc dễ chịu với cuộc sống riêng của nó. Crocs™ đã nhanh chóng phát triển vượt qua ranh giới văn hóa và hiện đang dẫn đầu phong trào tiêu dùng toàn cầu với hơn 100 triệu đôi giày được bán ra cho đến nay. Thuộc tính thương hiệu Sáng tạo Điều gì tạo nên sự khác biệt giữa Crocs™ và những đôi giày thông thường? Tư duy cấp tiến, đổi mới hàng đầu trong ngành, nghiên cứu tỉ mỉ hướng đến sức khỏe và không bao giờ quên đối tượng cuối cùng mà chúng ta phải trả lời: Bàn chân. Vui vẻ Cho dù là bằng màu sắc, thiết kế thông minh hay cách chúng tôi truyền tải thông điệp của mình, Crocs™ luôn nỗ lực mang đến nụ cười để tạo ra trải nghiệm cảm xúc dễ chịu. Sự thoải mái Điểm mạnh của chúng tôi, sự thoải mái sâu sắc là tất cả về trải nghiệm thể chất dễ chịu. Những cải tiến như thiết kế công thái học tiên tiến, công nghệ siêu nhẹ và đế giày massage đảm bảo bạn thoải mái từ đầu đến chân và ngược lại.
Những nghề phổ biến tại Crocs Vietnam
Bạn làm việc tại Crocs Vietnam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn