Overview
- Salary: Up to 20M/ month (By agreement)
- Experience/Level: Junior
- Type: Fulltime
Job Description
- Research user behavior, habits and interviews, product experience flow, directly participate in the process of building user portraits, User Flow, Flowchart, Sitemap, and other techniques.
- Participate in researching, developing, designing UI/UX for the product's Website and Mobile Web according to requirements, based on User flow, Process flow, Sitemap and general Concept from the development team.
- Create wireframes, mockups, prototypes and detailed designs and improve designs from feedback.
- Design visual elements such as images, charts, infographics, advertising banners, etc. to support communication and marketing strategies.
- Develop designs for digital products such as websites, social networks.
- Collaborate with other departments to understand project requirements and user needs.
- Maintain and develop the company's brand image through innovative and updated designs.
- Research and update new design trends to help improve product design quality.
- Ensure that designs meet quality standards and meet the requirements of the Cyber Security industry.
Requirements
- Experience related to the position: 1-2 years of experience in interface and experience design for Website and Mobile app
- Education: Student/graduate. Priority is given to students majoring in Business Administration; major/experience: Marketing, Communications; Graphic Design;… or equivalent course certificates.
Competence
- Proficient in UI/UX design tools such as Adobe Suite and Figma.
- Deep understanding and expertise in researching and implementing UX Design.
- Understanding of the concepts of User flow, Task Flow, User Story, User Scenario to be able to convert requirements into business flows, task flows.
- Skilled in using related software tools to make Wireframe, Mockup, Prototype such as Adobe XD, Sketch, Balsamiq, Figma.
- Ability to observe keenly, analyze problems well, and proactively propose appropriate solutions.
- Creative, always updated with trends, techniques and good knowledge of aesthetics.
- Solid knowledge of Branding when implementing UI/UX.
- Advantageous in understanding HTML, CSS and JavaScript, having basic knowledge of languages.
Language
- English (basic level and above)
Specific skills
- Communication skills, clear presentation, working skills with members of the software project development team.
- Logical thinking, analytical skills, information synthesis.
- Teamwork skills, effective connection, professional attitude.
- Ability to be self-reliant, proactive and adaptable, responsible, positive energy.
- Willing to consult, find solutions and be patient in work, meticulous in the way of creating products. Careful to every detail, always aiming for more perfection.
Benefits
- Attractive salary, bonus based on ability and project, salary reviewed twice a year.
- Enjoy full benefits and rights as prescribed by Labor Law.
- Be trained and guided on the job by experienced experts in the field of business and technology.
- Open working conditions, where all employees are highly appreciated, treated fairly and trusted.
- Annual travel and teambuilding activities take place regularly.
- Participate in extracurricular activities, internal training.
- Opportunity to work with major partners.
- Clear promotion path.
- Annual leave: 12 days/year.
Công ty TNHH Truyền số liệu LOTTE Việt Nam (LDCC VN)
Được thành lập năm 2009, trải qua gần 10 năm hoạt động tại thị trường Việt Nam, Chúng tôi tự hào cung cấp hầu hết các giải pháp và Dịch vụ IT cho các công ty con thuộc Tập đoàn LOTTE đang kinh doanh tại Việt Nam. Với đội ngũ chuyên gia đến từ Hàn Quốc cùng với những Kỹ sư nhiều kinh nghiệm trong nước, suốt nhiều năm tận tụy phục vụ, LDCC VN luôn được tin cậy bởi Đối tác và Khách hàng. Kế thừa kinh doanh tất cả các Giải pháp Công nghệ sở hữu bởi Công ty mẹ, Chúng tôi kết nối và phát triển mạng lưới khách hàng thuộc mọi lĩnh vực vốn là thế mạnh của LOTTE, từ Bán lẻ, Sản xuất đến Tài chính, Dịch vụ Công…. bằng những giải pháp bắt kịp xu hướng Công nghệ của thế giới như Triển khai hệ thống ra vào cho cao ốc, An Ninh nhận diện khuôn mặt, Smart Parking, Thu phí tự động, Way finding, Retail, Core Banking, Giải pháp Chứng khoán T- Solution và nhiều Giải pháp chuyên biệt khác. Mỗi Giải pháp chúng tôi sở hữu một thế mạnh riêng để khẳng định thương hiệu của LOTTE IT trên thị trường Công nghệ không ngừng dịch chuyển như hiện nay.
Với những nỗ lực của mình, sau 9 năm có mặt tại Việt Nam, chúng tôi dần dần tìm hiểu mong muốn của khách hàng bản địa, LDCC VN đã và đang cung cấp Dịch vụ và Giải pháp cho 50 Khách hàng Doanh nghiệp, 1500 users gián tiếp sử dụng các dịch vụ LOTTE Cloud Service, gần 45 Kỹ sư Onsite phục vụ khách hàng, hợp tác thành công với nhiều đối tác lớn. Hiện tại Công ty đã có 02 Văn phòng đại diện tại Hà Nội và TP. Hồ Chí Minh với quy mô lên đến gần 200 nhân sự.
Chính sách bảo hiểm
- Chính sách bảo hiểm xã hội
- Bảo hiểm y tế và bảo hiểm nhân thọ
- Bảo hiểm tai nạn
- Bảo hiểm thất nghiệp
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
- Câu lạc bộ bóng đá, game, bi-lắc
Lịch sử thành lập
-
1996 - 2004
Thành lập Lotte Data Communications và triển khai hoạt động kinh doanh quản lý hệ thống và triển khai dịch vụ MOIN. Sáp nhập với LOTTE Electronics
-
2005 - 2009
Nhận 'Giải thưởng Xuất sắc' tại Hội nghị Quản lý Chất lượng Seoul
Công bố tầm nhìn của công ty (The Best Value Partner)
Khai trương Trung tâm dữ liệu tích hợp
Thành lập chi nhánh Việt Nam
-
2010 - 2015
Công bố tầm nhìn sửa đổi lần thứ hai của công ty (Đổi mới giá trị)
Mua lại công ty công nghệ thông tin Hyundai
Được trao hợp đồng triển khai hệ thống vận hành Đường vào thứ hai tại Cảng mới Busan
Ra mắt Trung tâm Phục hồi Thiên tai
-
2015 - Hiện tại
Khai trương Trung tâm R&D Hồ Chí Minh tại Việt Nam
Mission
Gìn giữ nét đẹp văn hóa Việt – Hàn.
Review Công ty Truyền số liệu LOTTE Việt Nam (LDCC VN)
Nhìn chung thì văn phòng làm việc tạm ổn tuy nhiên không phù hợp với các bạn trẻ, phù hợp với các người lớn tuổi (rv)