- Carrying out analysis of sales channels, market access, pricing structure, and competition analysis.
- Develop and implement business plan, sales promotions, and marketing strategy as well as related activities.
- Initiating and executing marketing activities including event & and sponsorship, promotion, premium, POSM, PG, online campaigns, digital marketing, and e-commerce ... to drive brand reputation and sales to meet the target.
- Controlling the marketing budget aligned with the marketing plan
- Collaborate with Sales Manager to drive business to achieve sales target
- Update product knowledge and information to customers via drugstore seminars, product presentations, or group meetings with pharmacists and druggists.
- Conduct product training for Sales Representatives/ Medical Representatives to deliver the correct message
- Supervise, coach, and train soft skills to internal teams and conduct training from the principal.
- Interacts with all customer groups to make market observations, and identify potential insights and market access to develop new products
- Participates in the resolution of any legal liability and complying with governmental
- Collaborate with internal and external stakeholders to achieve objectives.
- Lead new product development and launch plan.
- Work closely together with sales, trade marketing, telesales, consultants, and brand activations department to optimize the total performance of marketing activities for the assigned products.
Mô tả công việc
Phúc lợi
Kinh nghiệm / Kỹ năng chi tiết
- QualificationsBachelor’s Degree in Pharmacy with Degree of Marketing would be an advantage.
- Minimum 3 years experience in Product Specialist/Assistant Product Manager/Product Manager in pharmaceutical healthcare (ETC & OTC)
- Strategic thinking, creative and initiative.
- Have a leadership, be proactive, self-confidence with good problem solving and decision making.
- Be able to work independently with result-oriented.
- Good interpersonal, negotiation, communication and presentation skills.
- Good command of written and spoken English.
- Good Computer literacy (MS Office, MS Outlook).
Được thành lập từ năm 1961, Pacific Healthcare hiện là một trong những nhà nhập khẩu, phân phối và tiếp thị hàng đầu về chăm sóc sức khỏe và các sản phẩm liên quan tại Thái Lan. Bắt đầu từ Thái Lan, công ty chúng tôi đã và đang không ngừng phát triển để giúp đỡ nhiều người hơn trong khu vực Đông Nam Á. Kết nối với hơn 600 triệu người tiêu dùng, chúng tôi đang mở rộng hơn nữa sang Philippines, Việt Nam, Myanmar cũng như Campuchia. Chúng tôi có tầm nhìn nhất quán trong việc chăm sóc và phân phối các nhu cầu cũng như dịch vụ y tế và dược phẩm tới các khu vực sâu hơn. Công ty này rất vững chắc và đáng tin cậy, có danh tiếng tốt và chất lượng dịch vụ không ai sánh kịp. Để đáp ứng nhu cầu mở rộng và đa dạng hóa nhanh chóng của chúng tôi, chúng tôi cần những ứng viên tài năng, sáng tạo, năng động và chăm chỉ gia nhập văn phòng đại diện của chúng tôi tại TP.HCM với vị trí sau.