About Us
TikTok is the leading destination for short-form mobile video. Our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok has global offices including Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Dubai, Singapore, Jakarta, Seoul and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
About the Team
E-commerce's Governance and Experience (GNE) is a global team striving to achieve full satisfaction from customers, promoting a sustainable and risk-free sales environment, and providing the perfect purchase experience. Service and Moderation Team (SMT) is part of the GNE organization. Our mission is to deliver trustworthy and excellent service experiences for every user of TikTok Shop. SMT is looking for a Moderation SOP Program Manager.
Responsibilities
- Develop and implement Moderation Standard Operating Procedures (SOP) programs with focus on the Vietnam Market.
- Lead in country moderation SOP design and deliver timely and clear updates to internal teams to enable front line operations and to deliver high quality moderation results.
- Manage day-to-day policy development workflows, related guidelines, updates and be the single point of contact and liaison to the overall governance and policy team and other cross functional stakeholders.
- Conduct analysis and draft existing and new moderation guidelines for sellers, products and contents with a focus on safety issues such as fraud, counterfeit products and regulated products.
- Gather insights and identify key business requirements for cross-functional teams and business partners.
- Analyze, evaluate, and overcome program risks, and produce program reports for stakeholders.
- Work with other program managers to identify risks and opportunities across multiple projects within the department.
- Work closely with quality and training teams to identify struggling areas that should be addressed through learning solutions.
Qualifications
Minimum Qualifications
- Bachelor's degree or equivalent practical experience.
- 3+ years of demonstrated experience in e-commerce policy enforcement or public policy, preferably from e-commerce governance and social media background.
- Track record in crafting and operationalising moderation guidelines in the technology industry.
- Familiar with e-commerce compliance requirements and internet governance management, with a certain level of business sensitivity and risk awareness.
Preferred Qualifications
- Master's degree in business administration or policy related fields.
- Experience in E-Commerce or marketplace platforms.
- Able to effectively engage with leadership, facilitate discussions about complex topics, influence, and reach agreements.
- Self-motivated with a track record in stakeholder management, problem-solving skills and able to thrive in an ambiguous working environment.
- Driven, motivated and proactive; excellent coordination, communication and project management skills to collaborate with cross-functional teams.
TikTok is committed to creating an inclusive space where employees are valued for their skills, experiences, and unique perspectives. Our platform connects people from across the globe and so does our workplace. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. To achieve that goal, we are committed to celebrating our diverse voices and to creating an environment that reflects the many communities we reach. We are passionate about this and hope you are too.
Chúng tôi là một thương hiệu Kiwi tự hào, với sự hiện diện toàn cầu ngày càng phát triển. Di sản Rodd &; Gunn của chúng tôi bắt đầu từ năm 1946, khi logo mang tính biểu tượng của thương hiệu - Con trỏ tiếng Anh - được giới thiệu vào thị trường New Zealand. Ngày nay, chúng tôi có hơn 180 cửa hàng trên toàn cầu trải dài trên khắp Úc, New Zealand, Hoa Kỳ, Vương quốc Anh, Canada, Pháp, Bỉ, Singapore. Chúng tôi tự hào về dịch vụ chính hãng cho khách hàng và xuất sắc trong mọi khía cạnh kinh doanh của chúng tôi từ thiết kế sản phẩm đến quản lý hàng tồn kho. Tại Rodd &; Gunn, con người của chúng tôi là tất cả. Chúng tôi chỉ sử dụng những người chúng tôi tin tưởng mới có thể thể hiện bốn giá trị nền tảng của chúng tôi - Tự hào, Trung thành, Trung thực và Vui tươi. Những giá trị này được ghi vào mọi phần trong hoạt động kinh doanh của chúng tôi và hướng dẫn tất cả các hành động và quyết định của chúng tôi hàng ngày.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2010
Mission
Chúng tôi cố gắng xây dựng một môi trường hạnh phúc, năng động và hiệu quả, nơi nhân viên của chúng tôi xây dựng thành công của riêng họ khi họ tôn trọng lẫn nhau, thương hiệu, sản phẩm, khách hàng và vai trò của họ trong doanh nghiệp của chúng tôi. Chúng tôi phát triển mạnh trong một môi trường năng động, nhịp độ nhanh và sáng tạo.