Apex Group Ltd

Bình Dương
Trên 10.000 nhân viên
Dịch vụ khách hàng
Đã xác minh

Việc làm Apex Group Ltd

Cập nhật 13/06/2025 14:13
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Apex Group Ltd
Senior Accountant
Apex Group Ltd
5 việc làm 433 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 07/01/2025
Hạn nộp hồ sơ: 06/02/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 4 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
The Apex Group was established in Bermuda in 2003 and is now one of the world’s largest fund administration and middle office solutions providers.

Our business is unique in its ability to reach globally, service locally and provide cross-jurisdictional services. With our clients at the heart of everything we do, our hard-working team has successfully delivered on an unprecedented growth and transformation journey, and we are now represented by over circa 13,000 employees across 112 offices worldwide.Your career with us should reflect your energy and passion.

That’s why, at Apex Group, we will do more than simply ‘empower’ you. We will work to supercharge your unique skills and experience.

Take the lead and we’ll give you the support you need to be at the top of your game. And we offer you the freedom to be a positive disrupter and turn big ideas into bold, industry-changing realities.

For our business, for clients, and for you

Senior Accountant

Ho Chi Minh City, Vietnam

Description

This is an exciting opportunity to lead the outsourcing accounting services tasks and report functionally to the Regional Client Services Team in Singapore.

Job specification

  • Review accounting work performed by accountant.
  • Provide accurate and timely financial statement and management report if required.
  • Provide analysis of financial transactions. Perform reliable, rigorous and conclusion.
  • Preparation of periodic Financial Statements with experience doing VAS – IFRS conversions.
  • Prepare and/or review monthly/quarterly/annual tax returns (VAT, PIT, CIT, FCT…) and other tax correspondences for the tax authority.
  • Prepare and/or review monthly payroll spreadsheets including calculations of Personnel Income Tax (PIT), Social Insurance (SI) Health Insurance (HI) and Unemployment Insurance (UI).
  • Identify significant issues/risks for the clients from daily tasks. Propose solution or timely raise the issues to higher level (manager).
  • Work with independent auditors during audit process.
  • Work with third parties: tax, social insurance, trade union authorities, suppliers (if required and authorized by the client).
  • Maintain daily communication with clients. Answer questions and/or advise clients for basic tax and accounting compliance and effectiveness.

Skills Required:

  • More than 4 years’ experience in Finance and Accounting management at foreign outsourcing services companies.
  • Good analytical skill, self-driven and persuasive.
  • Sound computer literacy (MS Excel, Word and Power Point essential).
  • Attention to detail and accuracy.
  • Strong relationships with government tax and reporting agencies/ministries.
  • Proficient in English.
  • Complete other duties as assigned by the Local and Regional Services team and/or Country Manager.

What you will get in return:

  • A genuinely unique opportunity to be part of an expanding large global business;
  • Competitive remuneration commensurate with skills and experience;
  • Training and development opportunities

Additional information:

We are an equal opportunity employer and ensure that no applicant is subject to less favourable treatment on the grounds of gender, gender identity, marital status, race, colour, nationality, ethnicity, age, sexual orientation, socio-economic, responsibilities for dependants, physical or mental disability. Any hiring decision are made on the basis of skills, qualifications and experiences.

We measure our success as a business, not only by delivering great products and services and continually increasing our assets under administration and market share, but also by how we positively impact people, society and the planet.

For more information on our commitment to Corporate Social Responsibility (CSR) please visit https://theapexgroup.com/csr-policy/.
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Apex Group Ltd
Apex Group Ltd Xem trang công ty
Quy mô:
Trên 10.000 nhân viên
Địa điểm:
Số 30/24 Khu phố Bình Đường 1, Phường An Bình, Thành phố Dĩ An, Tỉnh Bình Dương

Apex Group Ltd là nhà cung cấp giải pháp tài chính nguồn duy nhất, cam kết thúc đẩy sự thay đổi tích cực đồng thời hỗ trợ sự phát triển và tham vọng của các nhà quản lý tài sản, nhà phân bổ, các tổ chức tài chính và văn phòng gia đình trên toàn thế giới. 

Được thành lập tại Bermuda vào năm 2003, chúng tôi đã liên tục phá vỡ ngành thông qua việc đầu tư vào đổi mới và nhân tài. Ngày nay, chúng tôi dẫn đầu trong lĩnh vực dịch vụ quỹ và tài sản và nổi bật với giải pháp nguồn duy nhất độc đáo và nền tảng đa tài sản thống nhất của chúng tôi, hỗ trợ toàn bộ chuỗi giá trị, tận dụng công nghệ tiên tiến hàng đầu và được hưởng lợi từ chuyên môn xuyên biên giới được cung cấp bởi một đội ngũ quản lý lâu năm và hơn 13.000 chuyên gia tích hợp cao.

Là một công ty tiên phong trong lĩnh vực dữ liệu và công nghệ tài chính, chúng tôi là một nhà phá vỡ mang các công cụ kỹ thuật số vào dịch vụ quỹ và tài sản. Tuy nhiên, tầm nhìn của chúng tôi trong việc thúc đẩy sự thay đổi tích cực vượt xa khỏi ngành. Tổ chức Apex Foundation, một thực thể phi lợi nhuận, là cam kết mạnh mẽ của chúng tôi nhằm trao quyền cho sự thay đổi bền vững.


Những nghề phổ biến tại Apex Group Ltd

Bạn làm việc tại Apex Group Ltd? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Apex Group Ltd

Apex Group Ltd

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo