Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
- Responsible for implement execution of all TT channel development calendar ( TT channel MWBs) at their location to maximize performance of Suntory PepsiCo’s brands ( in term of availability , visibility , stock weight… ) across sub-channels at POP ( On vs Off, urban vs rural ,wholesales vs retailer… )
- Deploy & follow of all local activities ( Trade fair, Festival,..)
- Co-operate with others function team ( CAT team, Compliance team ) to drive & ensure execution on field at their location
- Drive effectiveness of execution (monitoring, tracking, payment):
- Implement all execution & manage budget of TT channel (owner of allocation down to Channel/ Distributor/ SS/ route, DCR..)
- Deployment all monthly activities to Sale frontline down to DCR level. (monthly DCR web-bex, monthly sale sup meeting….)
- Daily/ Weekly/ Monthly tracking, monitoring all monthly activities.
- Make all payment to customers/ distributors OTIF of all monthly trade activities.
- Provide data & Propose local activities to address/ capture all customize local insights to help local sale team in achieving local objectives
- Got all feedback (Sale/ market) and provide analysis on the result as well as recommendation to go forward
- Provide customer insight/ local competitor information to Trade channel team & SDs.
- Get supports in cross functional alignment activities; Efficiently work with other parties (external & internal)
- Coordinate with CAT team & Sale team to organize Trade events (Products launching; DCR or Customer conference)
- University degree in any disciplines.
- At least 04 years of work experience in Sales/ Marketing/ Trade Marketing, FMCG preferred.
- Trade Marketing knowledge and understanding of retailer/shopper behavior/insights.
- Analysis skill. Able to translate from data into insights.
- Good communication, influencing.
- Leadership, proactive and result-oriented.
Tại BAT, chúng tôi cam kết thực hiện Mục đích tạo ra một Ngày mai Tốt đẹp hơn. Đây chính là động lực thúc đẩy con người và niềm đam mê đổi mới của chúng tôi. Hãy xem bạn có thể làm được gì tại BAT.
• Nhà tuyển dụng hàng đầu toàn cầu với 53.000 người BAT trên hơn 180 thị trường
• Thương hiệu được bán tại hơn 200 thị trường, sản xuất tại 44 nhà máy ở 42 quốc gia
• Các Trung tâm Công nghệ mới thành lập xây dựng năng lực đổi mới đẳng cấp thế giới tại 4 địa điểm chiến lược
• Người dẫn đầu về sự đa dạng trên tờ Financial Times và người chiến thắng Thực hành tốt nhất trong Ngày Quốc tế Phụ nữ
• Đạt giải thưởng Seal – một trong 50 công ty bền vững nhất
THUỘC VỀ, ĐẠT ĐƯỢC, CÙNG NHAU
Sự hợp tác, đa dạng và làm việc theo nhóm là nền tảng cho mọi việc chúng tôi làm tại BAT. Chúng tôi biết rằng việc cộng tác với các đồng nghiệp có nền tảng khác nhau là điều khiến chúng tôi mạnh mẽ hơn và chuẩn bị tốt nhất để đáp ứng các mục tiêu kinh doanh của mình. Hãy đến mang lại sự khác biệt của bạn!