Mô tả công việc
As a Sales Hunter, you will be responsible for prospecting and acquiring new clients to expand our market presence and meet sales targets. Your primary focus will be on generating leads, making sales presentations, and closing deals to drive revenue growth.
Key objectives:
• Get new meaningful business in for smaller midsize brands.
• Work together with Copenhagen and Vietnam Commercial team to find the right leads and make sure we are ONE team.
• Analyse the market for latest local trends and act proactively = Call, visit, mail, fax, Snapchat etc.
• Onboard and handover to caretaker Team.
Responsibilities:
• Identify and research potential customers and market segments for garment products.
• Actively prospect and cold call to generate new business leads.
• Conduct sales presentations and product demonstrations to potential clients.
• Develop and maintain relationships with key decision-makers in target organizations.
• Negotiate sales agreements and contracts.
• Collaborate with internal teams to ensure smooth order processing and customer satisfaction.
• Meet or exceed sales goals and objectives.
• Stay updated on industry trends, market conditions, and competitor activities.
• Ability to travel and visit customers as needed to build client relationships.
Key Competencies:
• Sales Acumen
• Relationship Building
• Customer Focus
• Negotiation Skills
• Problem-Solving
• Adaptability
• Time Management
Yêu cầu công việc
• Proven track record in sales, preferably within sport garment / athleisure / fashion.
• Ability to think strategically so that the company can take advantage of industry dynamics and general market conditions, etc.
• Sharp brain with deal-based approach and analytical skills.
• Strong skills in Cost Negotiation and Cost Engineering
• Strong prospecting and networking skills; Able to communicate with persons at all levels.
• Ability to engage senior team stakeholders as required.
• Excellent interpersonal skills: Excellent teamwork skills and proven aptitude to partner effectively with a wide range of stakeholders (i.e., top management, colleagues in VT and LT, customers).
• Proficient in Microsoft Word, Excel, and PowerPoint
• Ability to work independently and in a fast-paced environment, managing multiple tasks and priorities, while maintaining a strong attention to detail and adhering to deadlines Results-driven with a focus on achieving sales targets.
• An understanding of compliance requirements and Sustainability knowledge
The criteria for success:
• New business acquisition rate.
• Sales revenue growth and meeting targets.
• Conversion rates and customer satisfaction.
• Market expansion and activity metrics.
• Feedback on collaboration, motivation, and adaptability.
• Professional development and growth milestones.
Quyền lợi được hưởng
Guarantee 13th month salary
Chăm sóc sức khoẻ
Premium health/accident insurance from 3rd contract
Nghỉ phép có lương
Annual leave: 12 days, encash when does not use up
Được thành lập từ tháng 10/2010 đến nay, PCS có trụ sở chính đặt tại Hà Nội và 5 chi nhánh đặt tại Hồ Chí Minh, Đà Nẵng và Nhật Bản, Mỹ, Trung Quốc.
Thành viên Ban Điều hành Công ty là những cá nhân đã có gần 20 năm kinh nghiệm ở vị trí điều hành cấp cao, cùng với hơn 300 cán bộ tài năng, năng động, tận tâm đang làm việc trên cả nước với các lĩnh vực kinh doanh như:
Dịch vụ chuyển phát nhanh Quốc tế
Dịch vụ Chuyển phát nhanh trong nước
Dịch vụ Ecommerce
Dịch vụ Kho vận
Dịch vụ Hậu cần
Dịch vụ Thông quan Xuất – Nhập khẩu
Dịch vụ Phân phối Hàng hóa Nhập khẩu
Trong đó, dịch vụ Chuyển phát nhanh (PCS courier) là dịch vụ cốt lõi của PCS.
Song hành cùng sự phát triển của PCS là 1 đội ngũ cán bộ công nhận viên tận tâm, tận lực, tâm huyết và trách nhiệm, luôn luôn cố gắng để mang lại lợi ích tốt nhất đến cho khách hàn
“ Mãi mãi sự tận tâm “ là phương châm làm việc của chúng tôi