Clearly define the scope, objectives, and schedule of the project and propose them in a way that all stakeholders can understand.
Create and manage the project backlog and sprint backlog.
Lead or support sprint planning, daily scrum, sprint review, and sprint retrospective meetings.
Team collaboration and communication:
Facilitate effective communication between the Scrum team and the product owner, and coordinate as necessary.
Report project progress and outcomes regularly.
Quality and performance management:
Define project quality standards and performance metrics, ensuring adherence.
Review project deliverables and manage the approval process.
Risk and issue resolution:
Identify, evaluate, and create response plans for project risks.
Resolve or escalate issues that arise.
Coaching and mentoring:
Coach and mentor team members based on Scrum and Agile principles.
Provide opportunities to enhance the skills and knowledge of the team.
Continuous improvement:
Identify areas of improvement through project retrospectives and implement improvement actions.
Regularly evaluate project processes and tools, proposing improvements.
Documentation and reporting:
Create and manage project documentation.
Create and submit project progress reports and final reports.Must-haveEducation:Bachelor's degree in a relevant field (Information Technology, Computer Science, Project Management, etc.).Work Experience:
Experience in project management within a Scrum or Agile development environment (5 years or more preferred).
Experience as throughout the full project development lifecycle from zero.
Experience in roles such as Scrum Master, Product Owner, or equivalent.
Certifications:PMP (Project Management Professional), CSM (Certified ScrumMaster), PSM (Professional Scrum Master), or equivalent certifications.Technical Skills:
Experience with project management tools such as JIRA, Confluence, Trello.
Basic understanding of version control systems (e.g., Git).
Communication Skills:
Excellent communication and presentation skills.
Team player, able to effectively collaborate with team members from diverse backgrounds.
Nice to have
Ability to read, write, and communicate in English or Japanese.
Deep understanding of Agile principles and Scrum framework.
Knowledge about the progress and risk management of Agile projects.
Ability to teach and guide team members and other stakeholders on the principles of Scrum and Agile.
Ability to solve complex problems and remove barriers in projects.
Desire to identify and drive opportunities for process improvement.
Ability to manage project timelines and milestones, ensuring adherence.# Working environment
Start up company in Vietnam, but in Japan we have more than 1,000 members.
Modern technology.
English-speaking environment with Managers.
Working time: Monday to Friday - 9:00 to 18:00. (Flexible)
Working style: Office
# We want to work with members
Professional
Integrity
Respect
Eager to learn
Meet deadlines
# Why you love with us
Macbook Pro + 02 monitors
13th month bonus + KPI bonus.
Performance Review 02 times/ year
Social insurances follow Vietnam law.
Awards (Most Value Person, Extraordinary bonus mode).
Voluntary insurance for employees.
Voluntary insurance for management level (plus 02 relatives).
100% probation salary .
12 days annual leave
Various training
Technical seminar
Opportunity to work in Japan offices
Company building events (Company trip, Year end party..)
Team building events
Free tea, coffee, botox water
Flexible lunch time
Parking fee
Start company projects from Zero
GTE Localize là một công ty đang phát triển nhanh chóng trong ngành bản địa hóa. Tại GTE, dịch thuật không chỉ đơn thuần là công việc của con người trong việc chuyển văn bản từ ngôn ngữ này sang ngôn ngữ khác bằng MS Word. Chúng tôi tăng thêm giá trị cho “bản dịch” và cung cấp cho bạn dịch vụ “bản địa hóa” thực sự; áp dụng công nghệ nhằm nâng cao hiệu quả, chất lượng đồng thời giảm chi phí. Hiện tại, GTE Localize đã trở thành đối tác tin cậy của hàng trăm khách hàng B2B và LSP trên toàn thế giới. Chúng tôi hỗ trợ các thương hiệu hàng đầu thế giới, điều chỉnh sản phẩm của họ phù hợp với thị trường Châu Á và Việt Nam. Rất có thể bạn đã xem bản dịch tiếng Châu Á từ Abbott, Google, GE hoặc Amazon do GTE Localize phân phối. Làm việc với chúng tôi có nghĩa là bắt kịp các xu hướng và công nghệ mới nhất trong ngành. Chúng tôi cung cấp một môi trường năng động và nhịp độ nhanh, nơi mỗi ngày làm việc đầy thử thách nhưng vẫn bổ ích. Năm 2020, chúng tôi mở văn phòng chi nhánh thứ hai tại Jakarta, Indonesia để tăng năng lực sản xuất. Đến năm 2021, GTE bản địa hóa có ba văn phòng tại Singapore, Việt Nam và Indonesia, với 32 nhân viên toàn thời gian và mạng lưới 700 nhà ngôn ngữ học bản địa châu Á. Quy mô của đội vẫn tiếp tục tăng lên. Quy mô đội vẫn không ngừng tăng lên
Review GTE LOCALIZE ., JSC
Công ty tốt
Lợi ích lớn
Công ty tốt để làm việc