Mô tả công việc
About Us:
At CJ OliveNetworks Vina, we drive digital transformation and innovation of space and daily life with our experience and know-how in successfully providing end-to-end IT service based on life and culture. Our mission is contributing to the growth and happiness of our employees and global community by creating customer values through ONLYONE digital experience.
Job Description
As a Sales Administrator, you will be responsible for providing comprehensive administrative support to the Sales Team, ensuring the smooth operation of the department, enhancing customer satisfaction, and contributing to revenue growth.
- Customer Management:
- Receive and manage customer inquiries and requests, including CJ Affiliates Customers (Vietnam & Overseas).
- Prepare quotations and sales contracts based on customer specifications.
- Communicate effectively with customers, answer questions, and provide explanations.
- Project Management:
- Collaborate with Sales Team leaders to develop project proposals and plans. Analyze and calculate pricing for typical projects, particularly software projects.
- Handle all project documentation, including sales contracts, purchase orders, and invoices.
- Follow invoice and payment schedules with customers and ensure timely collections.
- Forecast project revenue and profit for the entire year.
- Manage and support the execution of assigned projects.
- Administrative and Reporting:
- Maintain and update supplier, sales, and customer records.
- Assist with monthly closing activities.
- Perform other administrative duties as assigned, including data entry, filing, and reporting.
- Assist with finding outsourcing personnel for projects when needed.
- Collaboration:
- Collaborate effectively with Heads/Leaders in other departments to develop project plans and ensure smooth execution.
- Maintain clear and consistent communication with internal and external stakeholders.
- Additional Responsibilities:
- Perform other tasks as requested by the CEO, Managers, and Sales Team leaders.
Yêu cầu công việc
- Minimum of 2 years of experience as a Sales Administrator, Assistant, or Administrator in a similar environment.
- Proficient in English; Korean language is a plus.
- Strong computer literacy, especially in MS Office.
- Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to build relationships and communicate clearly with diverse stakeholders.
- Excellent problem-solving and time-management skills.
- High sense of responsibility, professionalism, agility, and enthusiasm.
- Ability to use the SAP B1 system is a significant advantage.
Quyền lợi được hưởng
1. Salary and Benefit
- Attractive salary and benefits.Competitive Basic Salary; 13th Salary; Lunch, Gasoline and Telephone allowance; Incentive Bonus and annual salary review.
- Premium Healthcarefor you, 100% covered by the company. Annual medical checking up to USD 5,000 per year.
- Full package: Full government social, health and unemployment insurance.
- Extra bonus per personal event such as wedding, family’s funeral, birthday, newborn baby, etc.
- Paid leave. 12 days per year and 01 day for Company Foundation day, long service leave.
- Discount 40% for CJ's brands: CGV Cinema, Tous Les Jours, CJ Food, Meet Master, CJ Market, etc.
2. Working Environment
- Working time: Monday – Friday. We work 40 hours per week.
- English working environment: Chance to work onsite abroad and work on challenging GDC projects. Work closely with both Vietnamese and Korean experts.
- Internal English/ Korean Class: Fully sponsored by the Company after working time.
- Company trip and team building, football club, dinner party every month. We love playing teamwork games.
- Free snacks, drinks (tea, coffee, etc.).
Công ty Cổ phần Bánh mứt kẹo Bảo Minh được thành lập vào ngày 23/05/2006. Thế mạnh của công ty là một nhà sản xuất các sản phẩm ẩm thực truyền thống kết hợp khéo léo với nét hiện đại qua ứng dụng khoa học công nghệ tân tiến. Đến nay, Bảo Minh đã, đang và luôn khẳng định được uy tín và chất lượng của mình đối với người tiêu dùng. Bảo Minh hoạt động hai nhà máy sản xuất hiện đại tại Hà Nội có diện tích là 5.000m2 và nhà máy tại thành phố Hồ Chí Minh có diện tích 3.000m2. Đầu tư các dây chuyền sản xuất với hệ thống máy móc thiết bị tân tiến, đảm bảo vệ sinh an toàn thực phẩm với số vốn đầu tư trên 100 tỷ đồng. Bảo Minh với đội ngũ cán bộ công nhân viên hơn 300 người được rèn luyện và đào tạo trong môi trường có giá trị văn hoá riêng biệt, có chính sách chế độ đãi ngộ tốt, đảm bảo lộ trình thăng tiến của từng cá nhân trong doanh nghiệp. Bảo Minh đang sản xuất tập trung theo 03 dòng sản phẩm: * Dòng sản phẩm bánh kẹo truyền thống. * Dòng sản phẩm bánh kẹo truyền thống đã được cách tân. * Dòng sản phẩm bánh kẹo hiện đại. Bảo Minh còn cung cấp Dịch vụ lễ cưới hỏi trọn gói và các dịch vụ khác phục vụ cho hội nghị, sự kiện… có uy tín lâu năm về chất lượng và dịch vụ. Bảo Minh luôn đáp ứng nhu cầu ngày càng cao, đa dạng và phong phú của người tiêu dùng. Các sản phẩm của Bảo Minh luôn được cải tiến, đổi mới, sáng tạo cả về chất lượng và hình thức bao bì phù hợp với sự phát triển của xã hội hiện đại. Bảo Minh đã vươn xa tới khắp mọi miền Tổ Quốc và đang vươn ra thị trường quốc tế với những sản phẩm truyền thống độc đáo của Việt Nam. Bảo Minh phát triển bền vững theo định hướng rõ ràng về tầm nhìn, sứ mệnh và giá trị cốt lõi Bảo Minh luôn khẳng định được vị thế của mình trên thị trường trong và ngoài nước.