Mô tả công việc
• IT Asset Management: Responsible to manage IT asset life cycle processes from planning, procurement, maintaining asset list according to asset life span and new purchase requirement.
• Employee onboarding & offboarding: To ensure IT asset and services readiness on employee onboarding day and provide IT briefing timely.
• Employee offboarding: To ensure employee are offboarded timely by revoking system access and services as per offboarding playbook and IT asset collection completion.
• Providing technical assistance: Assist end-users with IT related issues, such as hardware, software, and network problems.
• Troubleshooting: Identify and resolve technical issues, with systematic problem-solving techniques.
• Customer support: Delivery excellent customer service by addressing user concerns and ensuring satisfaction.
• Installation and configuration: Set up and configure software, hardware, and peripherals for users.
• Maintenance: Perform routine maintenance and updates on IT equipment and systems.
• Documentation: Keep detailed records of technical issues, solutions, and user request.
• Training: Provide training and guidance to users on using IT resources effectively.
• Remote support: Aid users remotely though phone, chat, or remote desktop tools.
• Hardware repair: Diagnose and repair hardware problems and coordinate repairs with vendors.
• Security: Assist in ensuring the security of IT systems and data by implementing security protocols and educating users about best practices.
• Software support: Help users with software installations, updates and troubleshooting.
• Backup and recovery: Monitor regular data backup schedule daily to ensure continuity to protect against data loss.
• System Monitoring: Monitor IT system defects to detect and resolve issues proactively.
• Escalation: Escalate complex and unresolved issues to higher-level support or appropriate teams.
• SEA Team support: To provide backup to team member in supporting SEA countries as one team.
• Project Deployment: Main onsite coordinator for all IT project deployment / upgrade / enhancement in the country.
• Stay Updated: Keep up to date with the latest technology trends and developments to provide effective support.
Yêu cầu công việc
Preferable degree graduate in IT related field.
2. Experience
• Minimum 4 years, working experience in the 1st level IT support environment.
• Experience with ITSM is an added advantage.
• Time-management skills and the ability to establish reasonable and attainable deadlines for resolution.
• Ability to prioritize and manage several milestones and projects efficiently.
• English speaking / written skill is required: Vital requirement for communication with regional / global support team.
3. Knowledge / Skills / Other characteristics
• Independent, self-motivated.
• Sense of urgency.
• Ability to communicate with all levels of employee.
• Good team player.
• Time flexibility, ability to standby for ad hoc support as and when required.
• Strong troubleshooting and critical thinking skills.
Quyền lợi được hưởng
Salary and Bonus scheme in accordance with company policy
Chăm sóc sức khoẻ
Health Insurance policy for employees & dependents in accordance with the company
Cơ hội du lịch
Travel and training in oversea (SEA, Germany...)
Công ty Cổ phần Chứng khoán Guotai Junan (Việt Nam) là công ty chứng khoán uy tín, có bề dày kinh nghiệm trên thị trường tài chính, cổ đông lớn là Tập đoàn Guotai Junan International có trụ sở chính tại Hong Kong. GTJA (Vietnam) cung cấp đa dạng các dịch vụ kinh doanh theo giấy phép số 69/UBCK-GPHĐKD của Ủy ban Chứng khoán Nhà nước (UBCKNN) cấp, bao gồm: Môi giới chứng khoán; Tư vấn đầu tư chứng khoán; Tự doanh chứng khoán; Lưu ký chứng khoán và Bảo lãnh phát hành chứng khoán.
Ra đời trong bối cảnh nền kinh tế đất nước chuyển mình mạnh mẽ và thị trường tài chính Việt Nam phát triển nhanh chóng, công ty ý thức được sứ mệnh đem đến cho khách hàng những dịch vụ tài chính chất lượng cao, những cơ hội lựa chọn sản phẩm, dịch vụ phong phú. Kể từ khi niêm yết lần đầu ngày 01/8/2011 trên sàn HNX với mã cổ phiếu IVS, GTJA (Vietnam) được đánh giá là một trong những doanh nghiệp luôn chủ động, minh bạch trong việc công bố thông tin, thực hiện hiệu quả công tác quan hệ nhà đầu tư. Đây vừa là nghĩa vụ, vừa là trách nhiệm của một công ty chứng khoán uy tín trên thị trường đối với khách hàng, cổ đông và nhà đầu tư.
Về định hướng dài hạn, Việt Nam sẽ là thị trường trọng điểm của Tập đoàn Guotai Junan International. GTJA (Vietnam) sẽ tận dụng tốt kinh nghiệm quản lý quốc tế từ trụ sở chính, sự hỗ trợ kinh doanh và kỹ thuật toàn diện từ trụ sở chính. GTJA (Vietnam) tự tin sẽ trở thành một trong những công ty cung cấp dịch vụ tài chính hàng đầu tại Việt Nam, tuân thủ chặt chẽ quy định pháp luật và có nhiều đột phá về tăng trưởng, mang lại lợi nhuận ổn định lâu dài cho các cổ đông của công ty.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
Lịch sử thành lập
- Năm 2007, Thành lập với tên gọi Công ty cổ phần Chứng khoán VNS
- Năm 2011, Đổi tên thành Công ty cổ phần Chứng khoán đầu tư Việt Nam (IVS)
- Năm 2014, IVS trở thành đối tác chiến lược của Tập đoàn Triết Giang
- Năm 2016, Tăng vốn điều lệ từ 161 tỷ lên 350 tỷ đồng
Mission
Đem đến cho khách hàng những dịch vụ tài chính chất lượng cao.