- The job holder leads portfolio management by providing support in planning, coordination of financial objectives and deliverables for the portfolio of both traditional projects/initiatives implemented through Waterfall methodology and customer journey digitization initiatives implemented through Agile methodology.
- The job holder collaborates with cross-functional teams within the Transformation Office and other divisions in the bank to ensure operational consistency across bank-wide initiatives in tracking and governing progress, managing resources and communicating with stakeholders.
- Operations Support and Governance
- Design the operational process across the initiative lifecycle to ensure standartized approach across all type of initiatives/projects.
- Update operational processes on a regular basis and facilitate the set up of new initiatives and tribes in accordance with required standards.
- Support the development of tools/templates and guide initiative teams on how to fill in and update initiative progress on the tools/templates created.
- Apply and maintain tools/templates used to track and report across the portfolio of transformation initiatives (Foundational and Agile), define monitoring tools/templates and customize as needed.
- Provide logistics support for Head of IPMO and the team, CEO workshops, governance meetings, and be the contact point for building the Agile working environment for the Transformation Office.
- Consolidate and prepare progress reports for STEERCO, TECO, BOM, BOD leadership committees timely and accurately.
- Resource Management
- Collaborate with stakeholders in Business Units / Divisions to identify high level resource planning requirements to ensure optimal resource utilization.
- Track and control resource usage efficiency to ensure sufficiency for all units in the Transformation Office and for bank-wide initiatives within approved plan.
- Portfolio Management
- Work with transformation initiative leads and teams to understand progress of their assigned portfolio and track the accuracy of inputs for tools.
- Work with initiative leads to change initiative status and solve problems as required, report key challenges, track progress, recognize financial values and manage use of monitoring tools.
- Proactively guide initiative teams, Business Units and Divisions for effective cross-functional collaboration.
- Control quality and compliance of initiatives with required standards.
- Escalate issues or risks of potential impact on performance via portfolio reporting to Sponsors / STEERCO / TECO committees to facilitate the decision making process.
- Support the iPMO Lead in developing Early Warning System (EWS).
Head of iPMO
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
initiative teams within the Transformation Office and the Bank
Key Relationships - External Stakeholders
partners providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- At least 8 years of project or program management experience in Waterfall or Agile methodologies
- Project or program management experience in a bank or technology organization including banking product development, performance management, IT project implementation
- Demonstrated experience working in a transformation office to drive a large organization-wide transformation program
- Strong experience in performance tracking and management including operating rhythm of performance reviews
- Strong knowledge and experience in blending traditional project management principles and practices with an Agile development approach in the right proportions to fit large, complex, mission-critical, enterprise-level projects
- Bachelor’s or Master's degree in Technology, Business, Banking and Finance or relevant discipline
- Project management certification in PMP, PgMP will be advantageous
Công ty Cổ phần Đầu tư thương mại và Dịch vụ Quốc tế (ILS) được thành lập từ tháng 4 năm 1980 ban đầu là doanh nghiệp Nhà nước trực thuộc UBND Thành phố Hà Nội.
Năm 2016, Công ty chuyển sang mô hình Công ty CP theo Quyết định số 6955/QĐ-UBND của UBND Thành phố Hà Nội.
Với 40 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực cung cấp chuỗi giải pháp hậu cần LOGISTICS, cung ứng NHÂN LỰC và hoạt động THƯƠNG MẠI ĐẦU TƯ, Công ty Cổ phần Đầu tư thương mại và Dịch vụ quốc tế (ILS) luôn không ngừng nỗ lực nâng cao năng lực, chất lượng dịch vụ và mở rộng quy mô nhằm đem lại sự hài lòng tối đa cho khách hàng thông qua chất lượng dịch vụ và giá trị gia tăng lớn nhất.
Chính sách bảo hiểm
- Đóng BHXH theo quy định
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia Teambuilding, du lịch, sinh nhật, liên hoan, ..
Lịch sử thành lập
- Công ty Cổ phần Đầu tư thương mại và Dịch vụ Quốc tế (ILS) được thành lập từ tháng 4 năm 1980 ban đầu là doanh nghiệp Nhà nước trực thuộc UBND Thành phố Hà Nội.
Mission
Tầm nhìn
Thiết lập mạng lưới hoạt động hiệu quả với công nghệ quản lý tiên tiến, hạ tầng đồng bộ. ILS hướng tới vị thế doanh nghiệp dẫn đầu về dịch vụ Logistics tích hợp tiêu chuẩn quốc tế tại Việt Nam và là đối tác chiến lược của khách hàng trong và ngoài nước
Sứ mệnh
Phát triển ngành dịch vụ Logistics, góp phần thúc đẩy nền kinh tế tri thức và cách mạng công nghệ 4.0 – nền kinh tế chia sẻ tại Việt Nam, tạo điều kiện cho các doanh nghiệp Việt Nam và quốc tế tiếp cận thị trường hiệu quả và bền vững.