Mô tả công việc
Primary Responsibilities
ADMINISTRATIVE RESPONSIBILITIES
• Translates operating forecasts into material requirements plans and thereby determines standard stock and re-order levels with Department Heads and Management
• Establishes standard purchasing specifications
• Ensures products and resources are assigned to the appropriate department and billed accordingly
• Interacts with current and potential customers, owning company representatives, suppliers, competitors and third parties that reflect highly on the hotel.
TECHNICAL RESPONSIBILITIES
• Must be familiar with most of the regular items procured by the hotel.
• Must be familiar with custom duties and requirements.
• Develop and maintain orderly purchasing system.
• Identifies and develops reliable sources of supply
• Regularly review the reports produced and distributed by subordinates for the content, the quality of presentation, accuracy and investigate to clearly all points of varies.
• Identifies and organizes adequate storage for all perpetual inventory items and implements corporate policy, products and initiatives in order to maximize cost effectiveness
• Assure posting orders to inventory module and produces purchase order for receiver to match against goods received
COMMERCIAL RESPONSIBILITIES
• Obtains competitive quotations and bids
• Participates in negotiations for service contracts
HUMAN RESPONSIBILITIES
• Plan and organizes periodical training for staffs in other departments in areas of purchasing system (especially for new staff).
• To adhere to the grooming standards as set out in the employee manual and updated from time to time.
• To comply with the employee handbook at all times.
Main Complexity/Critical issues in the Job
RESPONSIBILITIES AND MEANS
• Perform proper purchasing procedure in accordance with the hotel policies and procedures.
• Ensure that proper purchasing procedures are in place, with purchase orders placed only by the Purchasing Manager after due authorization by management, and with the obtaining of competitive quotes were required as per policy.
• Process the Purchase Request and ultimately the Purchase Order.
• Review all the Purchase Requests and Purchase Order.
• Ensure that all efforts are exhausted in obtaining the best possible quotations.
• On a regular basis or upon the instruction of Director of Finance, conduct market price survey in coordination with the Chief Accountant and Executive Chef.
• Ensure that price comparison among other hotels is done on a regular basis.
• Keep good relationship with user department and suppliers.
• Perform any other duties which may be assigned by the management from time to time.
Quyền lợi được hưởng
- Develop your talent through Accor’s learning programs.
- Opportunity to grow within your property and across the world!
- Ability to contribute to the community and make a difference through our Corporate Social Responsibility and Environmental, Social, and Governance (ESG) activities.
Yêu cầu công việc
Knowledge and Experience
• Bachelor’s degree in Materials, Purchasing Management or related field.
• 3 years related experience or an equivalent combination of education and work-related experience.
• Knowledge of Microsoft Outlook, Microsoft Office.
• Demonstrated ability to interact with suppliers.
• Good Communication and writing skills.
Competencies
• Good presentation and influencing skills
• Ability to work independently and has good initiative under dynamic environment
• Problem solving, reasoning, motivating, organizational and training abilities
• Self-motivated and energetic
Yêu cầu hồ sơ
For enquiries, email nhi.phamnguyenhai(a còng)accor.com (Ms. Nhi - T&C Coordinator) or minh.do(a còng)accor.com (Assistant T&C Manager)
Mô tả công việc
1. Nghiên cứu, dự báo về xu hướng, thị hiếu tiêu dùng để phát triển những sản phẩm phù hợp.
- Nghiên cứu, tổ chức tìm kiếm ý tưởng mới liên quan đến kiểu dáng, tên gọi, chất liệu sử dụng, nguyên vật liệu…, xây dựng kế hoạch, chiến lược phát triển sản phẩm
- Nghiên cứu, tổ chức thu thập và xử lý thông tin về sản phẩm, giá cả, thị trường đưa ra giải phát cải tiến sản phẩm hiện có, dự báo về xu hướng, thị hiếu để phát triển sản phẩm mới
2. Nghiên cứu và cập nhật thông tin về kỹ thuật công nghệ sản xuất sản phẩm mới, cải tiến sản phẩm và cải tiến công nghệ.
- Nghiên cứu, cập nhật thông tin về kỹ thuật công nghệ, xây dựng kế hoạch, giải pháp về nghiên cứu, thiết kế sản phẩm mới, cải tiến sản phẩm hiện có
- Tổ chức nghiên cứu, xây dựng phương án cải tiến, ứng dụng quy trình sản xuất, máy móc thiết bị, hợp lý hóa sản xuất nâng cao năng lực sản xuất
3. Tham mưu xây dựng kế hoạch, chiến lược phát triển thị trường, chiến lược kinh doanh, chiến lược cạnh tranh với các đối thủ trong ngành.
- Tham mưu xây dựng kế hoạch, chiến lược phát triển sản phẩm mới, cải tiến sản phẩm và cải tiến công nghệ
-Tham mưu xây dựng công tác kỹ thuật sản xuất sản phẩm, hoạt động sản xuất.
- Tham mưu xây dựng thực hiện các qui định pháp luật về luật chất lượng sản phẩm, hàng hóa; chứng nhận và công bố sản phẩm quạt điện hợp qui; sản phẩm quạt điện dán nhãn năng lượng; nhãn hàng hóa; nhãn hiệu theo Luật sở hữu trí tuệ.
- Tham mưu, đề xuất và xây dựng công tác quản lý chất lượng – Hệ thống quản lý chất lượng
4. Phân tích, đánh giá, báo cáo các kết quả thực hiện, tìm ra xu hướng, giải pháp để điều chỉnh kịp thời nhằm đạt hiệu quả hoạt động tối ưu.
- Báo cáo kết quả thực hiện các hoạt động kỹ thuật, công nghệ, hoạt động cải tiến sản xuất, phát triển sản phẩm mới, sản phẩm cải tiến
- Phân tích, tổng hợp và đánh giá hoạt động kỹ thuật, hoạt động cải tiến
- Xây dựng và đề xuất giải pháp điều chỉnh cho các nguyên nhân phát sinh. Nghiên cứu và xây dựng kế hoặch cho năm tiếp theo
5. Khác
- Hướng dẫn và hỗ trợ các chuyên viên trong phòng thực hiện
- Các nhiệm vụ khác được phân công phù hợp với chức năng.