Project Management: 70%
• Primary contact point with SI, all stakeholders & proactive join to all concurrent projects.
• Manages assigned IT projects to ensure adherence to schedule, and scope of project, budgets.
• Develops, maintains, tracks, and revises proposals for assigned projects including project objectives, technologies, systems, information specifications, timelines, funding, and staffing.
• Establishes and implements project communication plans, providing status updates to affected staff and stakeholders.
• Collects, analyzes, and summarizes information on the projects and trends as needed to prepare project status reports.
• Performs other related duties as assigned
IT Management: 30%
• Take ownership of the IT function of the company and manage all IT-related activities for all offices.
• Overlook and work closely with other departments, and implement IT Systems to support business requirements and operational needs. It also involves daily IT administrative and support activities and basic network configuration and maintenance.
• Manage IT, vendors, manage IT assets procurement, installation, and life-cycle maintenance of IT hardware and software
• Review specifications and designs to ensure compliance with security and IT policies
• Drive knowledge-sharing initiatives to promote technical proficiency across all teams
Requirements:
- At least 3 years in IT Management.
- At least 4 years in Project management.
- Good Knowledge of IT Applications DMS, ERP, WMS, OMS, CRM, Sales, DWH...
- Experience in deploying successful projects like DMS, ERP, and CRM.
- Excellent verbal and written communication skills.
- Excellent analytical, logical thinking, and problem-solving skills.
- Understanding of IT Operation: process, technical, support, services, optimization
- Experience working on E-Commerce channel
- Ready to work detail, deep-dive if needed
- Ready to practice/hands-on on above applications/systems
- Multitasking skills
Nice to have:
- Can support more on SQL, BI
- Setup for network, and system application
Spirit:
- Working on stress.
- Teamwork, fun & focus on results.
- Ready to share with sub-members & proactive.
Location: 5 -7 D52, Ward 12, Tan Binh District
Time: Monday - Friday 9:00 - 18:00
Mô tả công việc
1. Nghiên cứu, dự báo về xu hướng, thị hiếu tiêu dùng để phát triển những sản phẩm phù hợp.
- Nghiên cứu, tổ chức tìm kiếm ý tưởng mới liên quan đến kiểu dáng, tên gọi, chất liệu sử dụng, nguyên vật liệu…, xây dựng kế hoạch, chiến lược phát triển sản phẩm
- Nghiên cứu, tổ chức thu thập và xử lý thông tin về sản phẩm, giá cả, thị trường đưa ra giải phát cải tiến sản phẩm hiện có, dự báo về xu hướng, thị hiếu để phát triển sản phẩm mới
2. Nghiên cứu và cập nhật thông tin về kỹ thuật công nghệ sản xuất sản phẩm mới, cải tiến sản phẩm và cải tiến công nghệ.
- Nghiên cứu, cập nhật thông tin về kỹ thuật công nghệ, xây dựng kế hoạch, giải pháp về nghiên cứu, thiết kế sản phẩm mới, cải tiến sản phẩm hiện có
- Tổ chức nghiên cứu, xây dựng phương án cải tiến, ứng dụng quy trình sản xuất, máy móc thiết bị, hợp lý hóa sản xuất nâng cao năng lực sản xuất
3. Tham mưu xây dựng kế hoạch, chiến lược phát triển thị trường, chiến lược kinh doanh, chiến lược cạnh tranh với các đối thủ trong ngành.
- Tham mưu xây dựng kế hoạch, chiến lược phát triển sản phẩm mới, cải tiến sản phẩm và cải tiến công nghệ
-Tham mưu xây dựng công tác kỹ thuật sản xuất sản phẩm, hoạt động sản xuất.
- Tham mưu xây dựng thực hiện các qui định pháp luật về luật chất lượng sản phẩm, hàng hóa; chứng nhận và công bố sản phẩm quạt điện hợp qui; sản phẩm quạt điện dán nhãn năng lượng; nhãn hàng hóa; nhãn hiệu theo Luật sở hữu trí tuệ.
- Tham mưu, đề xuất và xây dựng công tác quản lý chất lượng – Hệ thống quản lý chất lượng
4. Phân tích, đánh giá, báo cáo các kết quả thực hiện, tìm ra xu hướng, giải pháp để điều chỉnh kịp thời nhằm đạt hiệu quả hoạt động tối ưu.
- Báo cáo kết quả thực hiện các hoạt động kỹ thuật, công nghệ, hoạt động cải tiến sản xuất, phát triển sản phẩm mới, sản phẩm cải tiến
- Phân tích, tổng hợp và đánh giá hoạt động kỹ thuật, hoạt động cải tiến
- Xây dựng và đề xuất giải pháp điều chỉnh cho các nguyên nhân phát sinh. Nghiên cứu và xây dựng kế hoặch cho năm tiếp theo
5. Khác
- Hướng dẫn và hỗ trợ các chuyên viên trong phòng thực hiện
- Các nhiệm vụ khác được phân công phù hợp với chức năng.