The Seller Operation Solution (SOS) team focuses on various topics, with one goal in mind: To make the selling journey of sellers on Shopee to be as smooth and as positive as possible. To achieve this, SOS engages in studying and striving to understand what, why and how sellers are doing what they are doing and what they are not doing. In doing so, SOS suggests improvement on seller operation processes (to fit with Shopee’s operation policies), coordinate with internal Shopee team to enhance support for sellers (to fit with demand of most sellers during their operation process), or even adjust policies which many sellers are struggling to meet.
All for the sake of ensuring customer satisfaction of both sellers and buyers on Shopee be the ultimate shopping experience!
Job Description
- Work closely with a team of Key Account Managers and Seller Insights to understand sellers’ operational challenges.
- Work on initiatives to understand sellers’ operational challenges and develop performance improvement projects led by the Seller Operations team, including but not limited to :
- Improvement to the overall seller operations process on the platform
- Improvement to the sellers' business in demand planning, inventory management, order fulfillment process
- Enhancement of current products and features offered by Shopee for sellers.
- Development of various services and supports that meet sellers' needs.
- Work on project management tasks including:
- Collect, review, and analyze data to identify gaps and opportunities
- Develop project plans, schedules, and dependencies
- Coordinate implementation, drive actions across different teams
- Track results and escalate issues
- Present the project outcomes
- Coordinate with other teams to assist in delivering project results
- Assisting team leader in other tasks assigned
- Work experience at least 5 years in a fast-paced environment; preferably experience in consulting, e-commerce or relevant industries
- Strong numerical and analytical skills background. Able to draw insights from complex data
- Experience in driving improvement initiatives
- Comfortable working with multiple projects and dealing with a number of different stakeholders
- Experience in team management
- Excellent written and verbal communication skills in English
Được thành lập bởi các chuyên gia có tay nghề cao và giàu kinh nghiệm vào đầu năm 2009, Sotec hiện đã phát triển một đội ngũ mạnh mẽ gồm gần 100 kỹ sư, kỹ thuật viên có trình độ chuyên môn cao và hoàn thành thành công hàng ngàn dự án với nhiều quy mô khác nhau từ tư vấn và giải pháp kỹ thuật đến cung cấp vật tư và thiết bị cho các nhà máy công nghiệp và các cơ sở năng lượng xanh.
Cam kết vững chắc với phương châm "Công nghệ tiên tiến, Giải pháp tối ưu, Dịch vụ xuất sắc", Sotec đã vững vàng khẳng định uy tín thương hiệu của mình và khẳng định sự hiện diện mạnh mẽ của mình trên thị trường. Chúng tôi tự hào được hợp tác với các công ty hàng đầu thế giới bao gồm JGC, Marubeni, Huyndai, Doosan, Torishima, Lilama, EVN, AES, v.v. và liên tục nhận được đánh giá tích cực từ khách hàng và đối tác.
Các giá trị – chất lượng, an toàn, chính trực, đổi mới và tinh thần đồng đội được coi là cốt lõi cho sự tồn tại và phát triển của chúng tôi. Đó là những gì người Sotec thực sự tin tưởng và là những cam kết cao nhất mà chúng tôi đã đưa ra với khách hàng và đối tác.