- The job holder leads portfolio management by providing support in planning, coordination of financial objectives and deliverables for the portfolio of both traditional projects/initiatives implemented through Waterfall methodology and customer journey digitization initiatives implemented through Agile methodology.
- The job holder collaborates with cross-functional teams within the Transformation Office and other divisions in the bank to ensure operational consistency across bank-wide initiatives in tracking and governing progress, managing resources and communicating with stakeholders.
- Operations Support and Governance
- Design the operational process across the initiative lifecycle to ensure standartized approach across all type of initiatives/projects.
- Update operational processes on a regular basis and facilitate the set up of new initiatives and tribes in accordance with required standards.
- Support the development of tools/templates and guide initiative teams on how to fill in and update initiative progress on the tools/templates created.
- Apply and maintain tools/templates used to track and report across the portfolio of transformation initiatives (Foundational and Agile), define monitoring tools/templates and customize as needed.
- Provide logistics support for Head of IPMO and the team, CEO workshops, governance meetings, and be the contact point for building the Agile working environment for the Transformation Office.
- Consolidate and prepare progress reports for STEERCO, TECO, BOM, BOD leadership committees timely and accurately.
- Resource Management
- Collaborate with stakeholders in Business Units / Divisions to identify high level resource planning requirements to ensure optimal resource utilization.
- Track and control resource usage efficiency to ensure sufficiency for all units in the Transformation Office and for bank-wide initiatives within approved plan.
- Portfolio Management
- Work with transformation initiative leads and teams to understand progress of their assigned portfolio and track the accuracy of inputs for tools.
- Work with initiative leads to change initiative status and solve problems as required, report key challenges, track progress, recognize financial values and manage use of monitoring tools.
- Proactively guide initiative teams, Business Units and Divisions for effective cross-functional collaboration.
- Control quality and compliance of initiatives with required standards.
- Escalate issues or risks of potential impact on performance via portfolio reporting to Sponsors / STEERCO / TECO committees to facilitate the decision making process.
- Support the iPMO Lead in developing Early Warning System (EWS).
Head of iPMO
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
initiative teams within the Transformation Office and the Bank
Key Relationships - External Stakeholders
partners providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- At least 8 years of project or program management experience in Waterfall or Agile methodologies
- Project or program management experience in a bank or technology organization including banking product development, performance management, IT project implementation
- Demonstrated experience working in a transformation office to drive a large organization-wide transformation program
- Strong experience in performance tracking and management including operating rhythm of performance reviews
- Strong knowledge and experience in blending traditional project management principles and practices with an Agile development approach in the right proportions to fit large, complex, mission-critical, enterprise-level projects
- Bachelor’s or Master's degree in Technology, Business, Banking and Finance or relevant discipline
- Project management certification in PMP, PgMP will be advantageous
Được thành lập bởi các chuyên gia có tay nghề cao và giàu kinh nghiệm vào đầu năm 2009, Sotec hiện đã phát triển một đội ngũ mạnh mẽ gồm gần 100 kỹ sư, kỹ thuật viên có trình độ chuyên môn cao và hoàn thành thành công hàng ngàn dự án với nhiều quy mô khác nhau từ tư vấn và giải pháp kỹ thuật đến cung cấp vật tư và thiết bị cho các nhà máy công nghiệp và các cơ sở năng lượng xanh.
Cam kết vững chắc với phương châm "Công nghệ tiên tiến, Giải pháp tối ưu, Dịch vụ xuất sắc", Sotec đã vững vàng khẳng định uy tín thương hiệu của mình và khẳng định sự hiện diện mạnh mẽ của mình trên thị trường. Chúng tôi tự hào được hợp tác với các công ty hàng đầu thế giới bao gồm JGC, Marubeni, Huyndai, Doosan, Torishima, Lilama, EVN, AES, v.v. và liên tục nhận được đánh giá tích cực từ khách hàng và đối tác.
Các giá trị – chất lượng, an toàn, chính trực, đổi mới và tinh thần đồng đội được coi là cốt lõi cho sự tồn tại và phát triển của chúng tôi. Đó là những gì người Sotec thực sự tin tưởng và là những cam kết cao nhất mà chúng tôi đã đưa ra với khách hàng và đối tác.