- Strategic Leadership and Planning (35%)
- Define and support the overall Brand & Marketing integrated strategy in collaboration with the regional marketing team.
- Develop and execute Go-to-Market Strategies, including ATL/BTL/TTL or 360 Plans, to ensure cohesive and impactful brand presence.
- Identify target audiences, set objectives, and outline desired outcomes for marketing campaigns
- Brand Management (20%)
- Ensure a coherent and consistent brand image across all retail touchpoints in our customers' physical stores.
- Drive meaningful campaigns, partnerships, tie-ups, and promotions to enhance brand relevance and strengthen brand and customer engagement
- Budget Management (15%)
- Ensure efficient use of the assigned budget to deliver maximum brand amplification.
- Track and report on marketing expenditures, ensuring cost-effective strategies and high ROI
- Campaign Development (20%)
- Develop and oversee the content of marketing campaigns, ensuring alignment with brand guidelines and market requirements.
- Lead in-house marketing team and creative agencies to develop communication ideas and collateral for campaign projects
- Market Insights and Trends (5%)
- Identify new trends and insights to drive effective marketing activities that increase brand awareness, consideration, and conversion.
- Analyze market data and recommend innovative strategies to stay ahead of industry trends
- Collaboration and Execution (5%)
- Work with internal and external teams to ensure that tasks are completed, and programs are delivered on time
- Execute all public relations activities, including liaising with agencies to craft adaptable PR plans for the local market
- Develop and execute creative marketing events and all communications initiatives in accordance with the principal's strategic direction
- Proven track record of developing and executing successful marketing campaigns.
- Strong leadership and team management skills.
- Excellent communication and interpersonal skills. English language proficiency is preferred.
- Proficiency in digital marketing tools and platforms.
- Strong analytical skills and ability to interpret data to make informed decisions.
- Ability to work independently and manage multiple projects simultaneously
- Bachelor’s degree in marketing, Business Administration, or a related field.
- At least 6-8 years of experience in marketing, with a focus on FMCG and rural markets
- Stakeholder management - working together with multiple ops personnel
- Strategic and Results-driven – strong in conceptualizing and planning
- Leadership - the candidate will lead the local marketing team
- Strong Analytical Skills - ability to interpret data to make informed decisions
- Comfortable with uncertainty - the role will evolve according to business needs
- Advanced English
VIA English Academy – Tiếng Anh giúp mở rộng cánh cửa Quốc tế, mang đến rất nhiều cơ hội cho chúng ta. VIA luôn tâm niệm rằng học tiếng Anh không chỉ là học một ngôn ngữ mới, mà còn học cách tư duy, khai phá kiến thức, học kỹ năng mềm và vốn sống để tự tin hòa nhập môi trường học tập và thành công trong môi trường làm việc toàn cầu. Chính vì thế, với triết lý đào tạo “Khám phá ngôn ngữ để thay đổi hành vi”, VIA đào tạo học viên không những học tốt tiếng Anh mà thông qua tiếng Anh, Học viên sẽ học được “Thái độ – Kỹ năng – Kiến thức” (Attitude – Skill – Knowledge) để phát triển năng lực toàn diện. Bên cạnh đó, VIA áp dụng mô hình đào tạo S.M.I.L.E giúp Học viên tăng sự tương tác lên đến 90% và giúp Học viên nhớ bài ngay tại lớp, tạo sự hứng thú cho Học viên và không đặt nặng mang bài vở về nhà. Sự tương tác thường xuyên, liên tục giữa Giáo viên với Học viên và giữa các Học viên với nhau giúp Học viên có cái nhìn đa chiều và tư duy chặt chẽ hơn.