- Represen Airline to recieve booking from customers.
- Tracking shipments from start to finish to avoid errors proactively and promptly resolving any issues that may arise.
- Providing customers with accurate and up-to-date information on cargo shipments, flight schedules, and relevant assistance and guidance.
- Managing customer records, cargo manifests, and reservation systems to ensure data accuracy and compliance with Principal Airlines standards.
- Coordination with Space Control & Sales for booking orientation & handle reservation
- Working with agents to ensure shipments are checked in warehouse in “ready for carriage” condition.
- Compliance with Principle’ Manual & circulars to ensure cargo bookings are in line with regulation, policies.
- AWB stock control.
- Prepare Cargo Loading Plan for flights and coordination with Space Control and Operation team to maximize capacity and loading.
- Collaborating with internal teams to coordinate cargo handling, shipment tracking, and documentation requirements to meet customer needs.
- Resolving customer complaints, issues, and escalations related to cargo services in a professional and customer-focused manner.
- Perform other duties as assigned.
- Working at: SGN OFFICE | SCSC Building, 30 Phan Thuc Duyen, Ward 4, Tan Binh, HCM.
- Minimum of 2 year of booking & CS experience in Aviation/GSA/Air Forwarder.
- Having knowledge about Aircraft type/ULD, Air Cargo Basic.
- Bachelor’s degree in Aviation/Business Administration/Foreign Trade.
- Priority for candidates have IATA Certificates.
- Good in English.
- Strong communication and interpersonal skills.
- Excellent organizational skills with the ability to prioritize and manage multiple tasks simultaneously.
- Proficient in Microsoft Office Suite (Word, Excel, Outlook).
- Ability to work independently and as part of a team.
- Positive attitude and a willingness to learn.
- Competitive salary and attractive benefits.
- Annual leave and holidays according to Government regulations.
- Participate in professional training courses related to Air Cargo as well as internal training courses to develop soft skills.
- Participate in company engagement activities (company trip, family day, sporting day,...) as well as contribute ideas to build the company (Innovation award).
Tập đoàn Indo-Trans Logistics (ITL) được thành lập vào năm 1999 nhằm cung cấp các dịch vụ chuyên nghiệp về vận chuyển, phân phối hàng hóa bằng đường biển, hàng không, và đường bộ cũng như cung cấp các dịch vụ giao nhận kho bãi Logistics. Tập đoàn Indo Trans Logistics đã có những bước phát triển vượt bậc để hình thành một tập đoàn uy tín hàng đầu Việt Nam về cung cấp các dịch vụ vận chuyển hàng hóa và giao nhận Logistics. Với sự tham gia của đối tác chiến lược Singapore Post, mục tiêu của Tập đoàn không chỉ dừng lại ở khu vực Đông Dương mà còn vươn lên thị trường quốc tế với tốc độ phát triển, đầu tư mạnh mẽ.
Review Tập đoàn ITL Indo Trans Logistics
Mình từng làm Intern ở đây một thời gian ở team eFMS, anh chị rất cute & người hướng dẫn rất nhiệt tình (RV)
Môi trường làm việc thoải mái, cũng có drama. Tuy nhiên, cũng tuỳ team và bạn phải có cái miệng thì may ra mới đc để ý (RV)
Công ty này không phù hợp với các bạn cần môi trường chuyên nghiệp và học hỏi cũng như có sự phát triển trong sự nghiệp của mình. Còn mong muốn làm việc bình thường và tiếp xúc với Logistics thì có thể xem xét (RV)