NHẬT VIỆT - Vietsun

Hồ Chí Minh
200 - 500 nhân viên
Vận chuyển / Giao nhận / Kho vận
Đã xác minh

Các phòng ban đang tuyển dụng tại NHẬT VIỆT - Vietsun

Buôn bán/ Kinh doanh
Tài chính - Kế toán
Hành chính
Dịch vụ khách hàng
Marketing/ Truyền thông

Việc làm NHẬT VIỆT - Vietsun

Cập nhật 12/12/2024 09:29
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Cổ Phần NHẬT VIỆT
Advisor, Customer Value Management (40001641)
NHẬT VIỆT - Vietsun
11 việc làm 12 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 12/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 19/02/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 15 - 16 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Job Purpose

The job holder is responsible for the PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).

Key Accountabilities (1)
Customer Value Management (CVM) for all Customer segments under the management of Division

  • PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
  • Identify opportunities and gaps (GAPs) of different categories to come up with success metrics; plan and identify actions to be implemented through close coordination with the Business Analysis unit (BF - Finance) and the DA Division.
  • Coordinate with DA Divison in establishing the Next Best Offer (NBO) model and ensure timely implementation, the right interaction channel according to each target customer segment.
  • Manage target indicators/customer identification models for segments and sub-segments through making requirements for DA Division to implement.
  • Closely coordinate with BF unit to develop an effective customer management reporting system, campaign management, customer lifecycle value management based on customer relationships.

Key Accountabilities (2)
Organizational cultural work

  • Ensure management in Division under 3 principles: fairness, transparency and respect.
  • Be an example in building and strengthening corporate culture.
  • Participate in research, organizing the implementation of initiatives and projects to contribute to the implementation of the strategy of the Division
  • Provide expert guidance and coach, guide, and mentor senior officers/officers within the team on the tasks and job skills related to the department's functions and responsibilities.
  • Strictly adhere to the Bank's Labor Regulations.
  • Perform work in accordance with internal policies, regulations, procedures, and guidelines and commit to service level agreement. (SLAs).

Key Accountabilities (3)
Other Duties As Required/directed By The Direct Manager.

Key Relationships - Direct Manager
Head of Strategic Business Planning & Management

Key Relationships - Direct Reports
N/A

Key Relationships - Internal Stakeholders
Units of the Division, relevant TCB units

Key Relationships - External Stakeholders
TCB's customers and business partners

Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications

  • MBA in Economics; Bank; Customer segments or related fields.
  • Foreign Language (English): According to the Bank's regulations

Professional Experience

  • 15+ years of experience in portfolio management, customer engagement management in the finance/banking industry or equivalent organizations.
  • Have in-depth professional experience in data analysis, building a management reporting system to track performance indicators related to customers.
  • Knowledge of reading and analyzing reports on market research, understanding the competitor market..
  • Understand the technology and system background and make some requirements for the data analysis team.
  • Experience in designing customer retention management frameworks, building customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer life cycle value
  • Experience in project management or E2E management according to the customer journey.
  • Experience and understanding of change management
Khu vực
Báo cáo

Công Ty Cổ Phần NHẬT VIỆT
NHẬT VIỆT - Vietsun Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Số 13-15 Đường B4, Phường An Lợi Đông, Thành phố Thủ Đức, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Công Ty Cổ Phần Nhật Việt – Hãng Tàu Nhật Việt (Vietsun Lines) được thành lập năm 2004, là công ty vận tải nội địa tư nhân lớn tại Việt Nam, chúng tôi là một trong những Hãng tàu Vận tải Nội địa tư nhân đầu tiên đầu tư tàu Container vận chuyển hàng hóa container tuyến Nam – Bắc – Trung và ngược lại. Trải qua 18 năm hình thành và phát triển, đến nay VIETSUN đã xây dựng được cơ sở vật chất vững mạnh gồm 04 tàu container cùng hàng ngàn container tiêu chuẩn, đội xe container chuyên dùng hàng trăm chiếc, cảng biển và hệ thống kho bãi ở cả 3 miền Bắc Trung Nam cùng hệ thống văn phòng và công ty con ở các nơi.

Những nghề phổ biến tại NHẬT VIỆT - Vietsun

Bạn làm việc tại NHẬT VIỆT - Vietsun? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo NHẬT VIỆT - Vietsun

NHẬT VIỆT - Vietsun

Click để đánh giá