- Support Regional Office as SAP maintenance and support Center.
- Provides Application Managed Service (AMS) in APAC region for the various enterprise applications (SAP FICO, CONCUR, POS Interface, etc), troubleshoot and resolve issues & requests within targeted SLA.
- This role uses consulting skills, business knowledge, and SAP solution expertise to effectively integrate SAP technology into the business environment to achieve expected business results.
DIMENSION:
Geographical area under responsibility: Asia Pacific
KEY RESPONSIBILITIES
- Act as point of contact to analyse and fix application and system issues in RTR / Record to Report (FICO) area, ensuring SAP services are available and reliable to meet business expectation.
- Support month end or year-end closing activities, proactively monitor and take actions to prevent erroneous postings, wherever applicable.
- Manages incidents reported by user and follow-up promptly with RCA and CAPA approach and industry best practices
- Recommend workarounds/interim solution in accordance with business process guidelines.
- Work closely with different teams (e.g.: SAP Basis, security, and external system's vendor) to ensure issues and requests are addressed timely.
- Assist business users in gathering requirement and preparation of Change Request application.
- Assist in Change Request or SAP implementation Roll-out by preparing test script/ test scenario or conduct/coordinate or support users in carrying out User Acceptance/Regression Test
- Participate in deployment to production and post deployment support.
- Communicate to business stakeholders/users on new deployments.
- Provide training to end users or crash-course to new joiner on ad-hoc basis.
- Provide support for internal System Audit, Financial Audit of System authorization queries.
- Any other ad-hoc duties assigned.- Bachelor's Degree in I.T, Computers or related field
- SAP ECC 6.0/S4 HANA experience.
- Well-developed, understanding and working experience on SAP FICO modules such as General Ledger Accounting, Accounts Payable, Accounts Receivable, Asset Accounting, Bank Accounting, Taxation, Consolidation, Special Purpose Ledger, Cost element / Cost center / Profit Center Accounting, Internal orders, Product Cost controlling, Profitability Analysis areas.
- Strong knowledge on integration between logistics modules with FI/CO.
- Should be fluent with business processes associated with the use of SAP and comfortable with product costing, manufacturing business terms and concepts.
- Integration experiences with other legacy or 3rd party systems.
- Effectively communicates technical concepts to users and business concept to tech team
- Set, manage expectations, handle difficult/sensitive situation tactfully and defuse tension
- Possess basic knowledge of SAP authorization troubleshooting.
- Must be able to multi-task, work independently as well as a team player and manage own workload under tight deadlines with minimum supervision.
- Possess good analytic thinking and problem-solving skills.
- Ability to work well on cross functional project teams and foster team commitment to tasks.
- Develop relationships with internal and external stakeholders.
- Good spoken English. Ability to speak other languages will be an added advantage. Example, Mandarin, Bahasa Malaysia/Indonesia, Thai, Japanese, Korean etc- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Công ty cổ phần Nông sản Phú Gia tiền thân là Công ty cổ phần nông sản Thanh Hoa được thành lập năm 2002. Đứng trước những cơ hội và thách thức từ sự thay đổi của nền kinh tế, Phú Gia đã không ngừng đầu tư phát triển công nghệ, đổi mới và nâng cao chất lượng sản phẩm, dịch vụ để đáp ứng và thỏa mãn tốt hơn nhu cầu ngày càng cao của thị trường.
Qua gần 20 năm xây dựng và phát triển, Phú Gia tự hào là một trong những tập đoàn sản xuất thức ăn chăn nuôi, sản xuất con giống, chăn nuôi công nghệ cao, chế biến và xuất khẩu gia cầm quy mô lớn tại Việt Nam. Phú Gia đang trực tiếp hợp tác với hai tập đoàn lớn của châu Âu là Vitafort và Master Good chuyển giao ứng dụng hiệu quả công nghệ tiên tiến nhất vào sản xuất, qua đó hình thành chuỗi giá trị khép kín từ sản xuất, chăn nuôi đến tiêu thụ sản phẩm. Cho tới nay, chất lượng các sản phẩm đến từ thương hiệu Phú Gia cũng đã khẳng định được vị thế trên thị trường.
Phú Gia cung cấp các sản phẩm nông nghiệp từ chuỗi chăn nuôi liên kết công nghệ cao, bao gồm:
- Phú Gia Feed – Sản xuất thức ăn chăn nuôi
- Phú Gia Farm – Con giống và trang trại
- Phú Gia Food – Thực phẩm tươi sạch
- Phú Gia Fertilizer – Phân bón hữu cơ Phú Gia
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, hưởng đầy đủ các chế độ phúc lợi xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Party
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty cổ phần Nông sản Phú Gia tiền thân là Công ty cổ phần nông sản Thanh Hoa được thành lập năm 2002
Mission
- Là Tập đoàn tiên phong tại Việt Nam ứng dụng Công nghệ mới trong xuất Nông Nghiệp. Tổ chức sản xuất theo mô hình chuỗi giá trị “Thức ăn – chăn nuôi – Thực phẩm – phân bón – cây trồng”.
-
Luôn tạo ra những sản phẩm có chất lượng vượt trội nhằm đáp ứng các nhu cầu cao nhất của thị trường hiện tại và tương lai, trong nước cũng như quốc tế.