Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Việc làm Ricoh
Cập nhật 29/09/2025 22:30
- Manage and improve the internal planning and forecasting process
- Manage import shipments and make sure the delivery schedule to the warehouses is met on time
- Coordinate with the regional teams on RFQ, shipping documents, production schedules, and shipping plans.
- Maintain and create orders in systems and proceed with POs with the regional teams.
- Closely coordinate with forwarders and vendors to arrange timely and effective shipments.
- Proceed with customs clearance for all the imported shipments.
- Work with forwarding agents/carriers on bookings and other logistics-related matters
- Prepare Tax and Duty payment requests and submit to the Finance team for advance tax claims.
- Closely follow up with the regional teams, the forwarder, and the customer regarding payment status.
- Manage and control logistics costs according to the tariff.
- Track ETA and get Arrival Notice from carriers/forwarders for customs clearance.
- Work with the warehouse on damaged issues and control the delivery plan.
- Claim suppliers/ relevant parties for damaged goods if the imported goods have any problems.
- Make monthly payment claims for the logistics vendors and suppliers.
- Handle other tasks assigned by the manager.
Education:
- Bachelor’s degree in Supply Chain Management, Business Administration, or related field.
Experience:
- at least 4 years in procurement/purchasing, preferably in the printing industry.
- Hands-on experience with ERP systems
Skills:
- Strong negotiation, analytical, and decision-making skills.
- Proficiency in MS Excel and data analysis.
- Good communication and stakeholder management.
- Work in an international, dynamic and friendly environment.
- Attractive salary, performance bonus, allowance package
- Insurance as Vietnam’s labor code & extra accident/medical insurance
- 13th month salary, annual salary review
- Benefit in kind, company trip
- Opportunity to learn and improve with international standards
- Opportunity for promotion
Ricoh Việt Nam được thành lập vào ngày 1 tháng 11 năm 2011. Đặt tại thành phố Hồ Chí Minh, là một chi nhánh bán hàng trực thuộc Công ty trách nhiệm hữu hạn Ricoh toàn cầu, là nhà sản xuất hàng đầu thế giới các thiết bị văn phòng, nhằm mục đích hỗ trợ kịp thời cho khách hàng và đối tác tại Việt Nam cũng như đẩy mạnh sự hiện diện của công ty ở châu Á Thái Bình Dương. Lĩnh vực kinh doanh then chốt của Công ty tập trung vào các thiết bị đa chức năng, máy fax, giải pháp hệ thống mạng, vật tư tiêu hao và các dịch vụ liên quan.
Công ty trách nhiệm hữu hạn Ricoh đã có mặt tại Việt Nam nhiều năm qua thông qua các nhà phân phối. Thương hiệu Ricoh đã phát triển và thành lập vững chắc tại Việt Nam dựa vào sức mạnh thương hiệu cũng như công suất cao của sản phẩm, các giải pháp tin cậy và dịch vụ dành riêng. Việc thành lập Ricoh Việt Nam đã tận dụng các cơ hội để tăng trưởng và thúc đẩy thị phần trong khu vực Châu Á Thái Bình Dương
Review Ricoh
Môi trường đáng làm việc
Không được khuyến khích
Môi trường làm việc thân thiện Các khóa học nâng cao Được trả lương đúng hạn
Những nghề phổ biến tại Ricoh
Bạn làm việc tại Ricoh? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn