About Company:
Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Summary:
To support overall KPI of assigned channel to Develop & Deliver Brands objectives per Channel/Customer (including volume, revenue, profitability etc) via Brand ITM activities, customer JBPs, insight based categories development/customer development actvities.
Job Responsibilities
- Support to deliver Brands objectives and category development for assigned channel
- Generate channel/ customer/shopper insights in related channel for assigned category.
- Work with MKT/ CAT/ Account team to execute category/brand guidelines in related formats by customer based on category focus, brand J2BDs, consumer/shopper/customer insights and demand space to drive channel growth
- Own execution new Launch plan and build New products in 6 months with KPI, tracking and action plans accordingly
- Responsible for category development per sub channel: Pack/mix/Pricing & Promotion management and or portfolio initiatives
- Tracking & monitoring the budget: D&A promotion, MKT fund, A&M, POSM production, TOT etc.
- Customers JBP (Joint business plan)
- Support and ensure for Insight-based Joint business planning activities per top customers, per ITM alignment
- Responsible for customized big events of top customers (in JBP) fitting with channel insight/customer strategy, shopper insight & brand strategies
- Work with Sales team to get feedbacks on plan and insights of market/ customers
- Bachelor graduation in relevant majors.
- Strong knowledge of MT/OP channel
- Shopper Understanding per Sub Channel; Insight activator; Digital marketing understanding, Category Management & Development including Revenue mangagement
- Brand marketing, customer marketing or sales experience in an FMCG environment
- Capability in analysis channel/ brand/ price/ pack trends in related channel vs total industry.
- Strategic thinking, strong analytical, problem solving skills
- Strong communication/ interpersonal skills
- Fluent in English & Computer skills (MS Office)
- English
Tập đoàn quốc tế Baliogo (tiền thân là Tập đoàn OGO) được thành lập năm 2021 tại Hà Nội.
Nhà sáng lập: ông Mai Đắc Chung, ông Nguyễn Xuân Thụ.
Địa chỉ trụ sở chính: Số 45 Central Street, Sunrise A, The Manor Central Park, Đường Nguyễn Xiển, Phường Đại Kim, Quận Hoàng Mai, Thành phố Hà Nội, Việt Nam…
Công ty Cổ phần Tập đoàn Quốc tế BALIOGO mang sứ mệnh tạo ra hệ sinh thái các dòng sản phẩm chăm sóc cuộc sống và con người với thành phần thiên nhiên và sử dụng công nghệ sinh học, thân thiện với môi trường và an toàn cho người sử dụng. Chúng tôi tự hào là một trong những đơn vị hàng đầu tại Việt Nam bắt kịp xu thế sống xanh của các quốc gia phát triển nhất trên thế giới, góp phần bảo vệ sức khỏe toàn diện và bảo vệ môi trường sống lành mạnh từ việc cung cấp dòng sản phẩm organic nguồn gốc tự nhiên.
Tầm nhìn
Trong tương lai, Tập đoàn quốc tế Baliogo hướng tới trở thành tập đoàn doanh nghiệp đa ngành, đa lĩnh vực không chỉ tại Việt Nam mà còn vươn tầm ra thế giới nhằm đem lại những giá trị cao cả về mặt kinh tế lẫn lĩnh vực đào tạo. Chúng tôi đã và đang không ngừng phấn đấu để khẳng định đẳng cấp, uy tín và vị thế của mình trên thương trường trong và ngoài nước.
Sứ mệnh