TikTok is the leading destination for short-form mobile video. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok's global headquarters are in Los Angeles and Singapore, and its offices include New York, London, Dublin, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seoul, and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
The integrated marketing team crafts and executes integrated marketing and communications & campaign strategies that resonate with our diverse audience across SEA. The team builds brand awareness, drive user engagement, and enhance the overall shopping experience. Whether it's launching innovative marketing campaigns, optimizing user interfaces, or crafting compelling narratives, the team's contributions are essential to TikTokShop's success in SEA.
In this role, you will be responsible for understanding market and sellers and creators insights to contribute to the marketing strategy. This role will lead to the planning and execution of marketing activities, ensuring a seamless brand experience across all touchpoints. The specialist will collaborate with various teams and manage budgets to meet business objectives.
Roles & Responsibilities
- Market and Audience Insights: Deeply understand the insights of shoppers, sellers, creators, and the overall market to contribute to the marketing annual plan and execution of the brand strategy
- Trend and Competitor Monitoring: Stay abreast of trends and competitor activities in the agile e-commerce landscape, and execute rapid responses to maintain competitiveness
- Campaign Management: Lead the planning and execution of marketing activities, including mega campaigns, TikTok Shopping Center campaigns, seller/creator programs, and CSR activities to build brand equity and meet business goals
- Brand Experience: Ensure a flawless brand experience across all touchpoints, delivering on time and in full.
- Performance Evaluation: Monitor and evaluate brand performance, recommending both ATL and BTL activities to ensure market success
- Cross-functional Coordination: Coordinate with local teams (Campaign, Creator, Merchants, PR, Legal, GR, CSR), regional teams (Marketing, Product,..), and external parties (agency/media and news/ influencers) to ensure project deliverables
- Budget Management: Accountable for budget analysis and management
Minimum Qualification:
- Minimum 4 years in Marketing, with experience in Marketing, Communication, Partnership/Event Management or relevant fields
- Strong understanding of seller relationship management systems and the ability to analyze seller, creator behavior and preferences
- Excellent project management and execution skills, capable of managing multiple projects simultaneously, including timeline creation, budget management, and team coordination
- Proficient in analyzing data and metrics to measure marketing campaign success and inform future initiatives
- Strong communication skills to effectively convey marketing plans and strategies to internal and external stakeholders
MK Smart được thành lập ngày 24/01/2003, là thành viên của Tập đoàn MK (MK Group).MK Smart sở hữu hai Nhà máy sản xuất Thẻ và Biểu mẫu Vi tính liên tục đặt tại khu công nghiệp Quang Minh, Mê Linh, Hà Nội và khu công nghệ cao TP HCM, MK Smart với tổng vốn đầu tư hơn 300 tỷ đồng.MK Smart là nhà tiên phong trong ngành sản xuất thẻ nhựa tại Việt Nam, tiêu biểu là các sản phẩm thẻ thường và thẻ thông minh thuộc các lĩnh vực tài chính – ngân hàng; Thẻ SIM viễn thông; Thẻ thành viên; Thẻ khách hàng thân thiết; Thẻ ưu đãi/ giảm giá; Thẻ nhận dạng; Thẻ cào; Giấy vi tính liên tục…
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- 2016: ‘Sản phẩm an toàn thông tin (ATTT) chất lượng cao 2015″
- 2013: MK Smart bảo vệ thành công chứng chỉ S.A.S (GSMA) 4 năm liên tiếp
- 2011: Giải thưởng Sao Khuê cho dịch vụ cá thể hóa thẻ EMV
- 2008: Khởi động dây chuyền sản xuất Giấy vi tính liên tục
- 2007: Chuyển đổi thành Công ty Cổ phần Thông minh MK
- 2004: Khánh thành và đưa vào hoạt động Nhà máy sản xuất thẻ MK
- 2003: MK Smart được thành lập
Mission
-
Với mục tiêu cung cấp các giải pháp thẻ cho cuộc sống an toàn và văn minh hơn, MK Smart hiện là công ty duy nhất tại Việt Nam đủ năng lực sản xuất thẻ thông minh EMV và thẻ SIM viễn thông – được chứng nhận bởi các tổ chức Thẻ quốc tế và tự hào nhận được sự tin cậy của hơn 1,000 khách hàng trong nước và quốc tế thuộc các lĩnh vực khác nhau.