Việc làm Chuyển phát nhanh SKY Việt Nam - SKYTRANS

Cập nhật 28/08/2024 17:33
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN THƯƠNG MẠI VÀ DỊCH VỤ CHUYỂN PHÁT NHANH SKY VIỆT NAM
Sales Operations & inventory Planning & Management
Chuyển phát nhanh SKY Việt Nam - SKYTRANS
5 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 3
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 3
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 20/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 19/09/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 5 - 6 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành

Position's role:

- Drive continuous improvement of the overall Sales, Operations, and Inventory Planning process by implementing best practices and achieve expected service level of delivery to markets with minimized inventory and the lowest cost

- Lead regional process improvement projects and maximize output from team members and leverage internal resources to supports the organizational focus


Responsibilities:

- Provide strategic support to the regional SCM leader in making data-driven decisions.

- Manage and prioritize SCM projects, allocate resources effectively, and track progress.

- Develop and implement standardized SCM processes across the APAC region.

- Drive the Annual Operating Plan, ensuring target achievement and KPI alignment.

- Analyze regional business environments and implement best practices.

- Contribute to long-term SCM strategies and operational excellence.

- Design and maintain regional SCM policies, guidelines, and systems. - Collaborate with global and regional teams to ensure alignment and standardization.

- Streamlining SCM processes like lead time management, EDI, and intercompany ATP.

- Collaborating with country leaders to optimize inventory levels, reduce excess stock, and improve S&OP KPIs.

- Analyzing inventory data to identify trends and drive continuous improvement.

- Developing and maintaining inventory management policies and guidelines.

- Participating in regular planning meetings to ensure alignment and effective decision-making.

- Aligning inventory planning with the annual operating plan and product life cycles.

- Implementing cross-functional strategies to optimize inventory across the region.


Job requirements

● Master’s degree of SCM major is preferred. Deep level of knowledges and 5-10 years experiences in S&OP (Sales and Operations Planning) with basic understanding of E2E SCM including manufacturing & purchasing, order management

● Experience of global/cross-country S&OP jobs

● User experience of ERP (SAP is preferred)

● With a strong conceptual understanding of Global Supply Chain & Inventory Management practices & techniques desired

● Proven leadership and team management skills with strong interpersonal communication ability with multi-national colleagues and adaptation

● Strong Project management skills and experiences (SCM area is preferred), scheduling, resource management, problem solving and collaboration.

● Open minded, take challenges & embrace changes with innovation and creativity

● Excellent communication and presentation skills

● Strong analytical skills. Advanced skills of reporting & analysis, good with numbers. Good at tools functionalities in spreadsheet and presentation slides.

● Logical thinking and ability to work under high pressure. Take actions in demanding environment

● Fluent in English in both written and oral

Khu vực
Báo cáo
CÔNG TY CỔ PHẦN THƯƠNG MẠI VÀ DỊCH VỤ CHUYỂN PHÁT NHANH SKY VIỆT NAM
Chuyển phát nhanh SKY Việt Nam - SKYTRANS Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Số 36a, ngõ 80, phố Đại Linh , Quận Nam Từ Liêm, Thành Phố Hà Nội, Việt Nam

Là một Công ty có kinh nghiệm hoạt động trong nghành Bưu chính – Chuyển phát. Skytrans tự hào là thương hiệu có uy tín trong lĩnh vực vận chuyển hàng hóa trong nước và Quốc tế với phương châm phục vụ "Sẵn Sàng Phục Vụ”.

Với mục tiêu luôn luôn đáp ứng nhu cầu sử dụng dịch vụ ngày càng cao của khách hàng, hiện nay Công ty Chúng tôi đã và đang hoàn thiện, mở rộng quy mô phục vụ và đa dạng hoá các loại hình dịch vụ. Đảm bảo chỉ tiêu, ổn định chất lượng phục vụ khách hàng, Skytrans đã và đang áp dụng, ứng dụng Công nghệ mới nhất sẽ giúp ích khách hàng với chất lượng tốt nhất trong việc tra cứu thông tin người nhận trên bưu phẩm.

Hiện nay, với mạng lưới chi nhánh phát bao phủ 63/ 63 tỉnh thành trên cả nước với 03 trung tâm khai thác lớn tại Hà Nội, Hồ Chí Minh, Đà Nẵng. Chúng tôi tự hào và tin tưởng sẽ cung cấp đến Quý Khách hàng dịch vụ với chất lượng tốt nhất và uy tín nhất.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
  • Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm 
  • Team building theo quý 
  • Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
  • Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..

Lịch sử thành lập

  •  Công ty được thành lập năm 2016

Mission

  • Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành

Những nghề phổ biến tại Chuyển phát nhanh SKY Việt Nam - SKYTRANS

Bạn làm việc tại Chuyển phát nhanh SKY Việt Nam - SKYTRANS? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Chuyển phát nhanh SKY Việt Nam - SKYTRANS

Chuyển phát nhanh SKY Việt Nam - SKYTRANS

Click để đánh giá