Main job duty/work:
- Handle inquiries from local business customers.
- Provide strong strategic leadership and coaching to the team, collaborate with Hong Kong and Vietnam team.
- Provide regular updates on market demand, competition and market positioning for Management.
- Exert best efforts for generating new sales, maintaining and expanding business with existing customers;
- Develop & execute effective sales and marketing strategy for the relevant market;
- Conduct market research to identify export/import opportunities creatively in Vietnam;
- Lead a well-performed sales team with sound coaching and guidance;
- Render quality services to customers;
- Hit pre-agreed sales targets;
- Effect good sales communications to customers and among the company's overseas offices;
- Generate Sales Leads proactively and respond to Routine Orders actively to promote business among the company's overseas offices;
- Make joint sales calls with the company's overseas sales personnel as required;
- Make business trips as required;
- Coordinate with other Global Accounts Manager in major bids;
- Check S.I. & AWB copies in a thorough and timely manner to minimize mistakes;
- Complete reports e.g. Monthly Sales Reports / KPI Report etc. ;
- Make good judgment on providing credit facilities, responsible for settling
- outstanding payment of one’s own account;
- Assist in ad hoc assignments as required.
Requirement:
l Bachelor’s degree in business or equivalent experience
l Minimum of 5 years Trade and Product development experience within the Freight Forwarding Industry
l Strong operational trade knowledge and familiar with Greater China market, direct sales experience
l Ability to work with different cultures and to manage cross functional interfaces, communicate and network using advanced inter-personal skills
l Self-disciplined, excellent problem solving, negotiation, selling, analytical, organizational and negotiation skills
l Authentic, positive, honest and open, result oriented and places great emphasis on customer focus
l Excellent English both written and spoken is required, good Mandarin is an advantage
Benefit:
Negotiable
Working hours: Monday to Friday (9:00 AM - 6:00 PM)
Work location: 18th Floor, Icon4 Tower, 243A De La Thanh – Lang Thuong Ward – Dong Da District – Hanoi City – Vietnam
Contact:
- Please send your CV via Inbox or email: [email protected], cc [email protected]
Công ty CP Thương mại và Dịch vụ EMall (EMALL) tự hào là đơn vị nhượng quyền và phân phối độc quyền thương hiệu Pierre Cardin cho bốn thị trường lớn tại khu vực Đông Nam Á gồm: Việt Nam, Lào, Campuchia và Myanmar . EMALL phát triển mạnh các ngành hàng về giày dép nam nữ, mỹ phẩm và thời trang trẻ em. Với sứ mệnh mang thương hiệu thời trang quốc tế đến gần với quý khách hàng Việt Nam yêu thích thời trang tao nhã, thanh lịch và sang trọng. Chúng tôi cam kết đem lại các sản phẩm chính hãng chất lượng với những dịch vụ khách hàng tốt nhất để phục vụ quý khách.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của nhà nước.
Các hoạt động ngoại khóa
- Được tham gia các hoạt động ngoại khóa của công ty
Lịch sử thành lập
- Ngày hoạt động: 03/10/2013
Mission
CÔNG TY CỔ PHẦN THƯƠNG MẠI VÀ DỊCH VỤ EMALL phát triển mạnh các ngành hàng về giày dép nam nữ, mỹ phẩm và thời trang trẻ em. Với sứ mệnh mang thương hiệu thời trang quốc tế đến gần với quý khách hàng Việt Nam yêu thích thời trang tao nhã, thanh lịch và sang trọng. Chúng tôi cam kết đem lại các sản phẩm chính hãng chất lượng với những dịch vụ khách hàng tốt nhất để phục vụ quý khách.