- The job holder will analyze and identify business problems and issues through internal and external data sources and provide insights to key stakeholders and decision makers.
- The job holder will work closely with tribe members to understand business requirements to providing specific reports and analysis.
- Reporting and Documentation
- Understand business processes to translate business needs and requirements into documents, process diagrams and wireframes to support product development.
- Analyze, create, validate end-to-end business processes and detail out functional specifications for the required applications.
- Suggest modification and improvement to business processes and frameworks for better efficiency.
- Participate in user testing and create documentation and user manuals for business.
- Research and Analysis
- Gather market trends and internal data to conduct business analysis and provide recommendations and enhancements to the business.
- Develop informative and actionable reports that highlight business trends, forecasts and opportunities for improvement.
- Keep updated on technology changes, trends movement and analyze internal data sets to provide overall insights for stakeholders.
- Identify and interpret trends and patterns from data sets and construct forecasts and recommendations based on market intelligence and business data.
- Managing Stakeholders
- Work with stakeholders to identify opportunities and process improvements by leveraging organization data to drive business solutions.
Key Relationships - Direct Manager
Product Owner / Senior Product Owner
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
teams within the Digital Office and relevant departments in the Bank
Key Relationships - External Stakeholders
customers, partners providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- At least 5 years of relevant experience in a financial institution
- Extensive experience in researching and analyzing market trends and business processes
- Experience in working on multiple projects at one time
- Experience in writing SQL queries and using data visualization techniques and tools
- Experience in identifying risk and potential issues through conducting gap analysis, understanding and reviewing criteria
- Experience in monitoring and analyzing business results, competition and trends (SWOT analysis, market share review)
- Experience in Agile Product Development and has a strong understanding of Agile principles and practices and Scrum methodologies
- Experience working in Agile teams to manage digital transformation projects
- Bachelor's Degree in a technical or business management discipline
Công ty Cổ phần TRAENCO tiền thân là Công ty Xây dựng và Thương mại - Bộ Giao thông vận tải được chuyển đổi theo quyết định số 2670/QĐ-BGTVT ngày 05 tháng 08 năm 2005 và Quyết định số 35/QĐ-BGTVT ngày 05/01/2006 về việc đổi tên Công ty cổ phần Xây dựng và Thương mại thành Công ty Cổ phần Xây dựng và Thương mại GTVT và Quyết định số 679 ngày 20 tháng 03 năm 2006 về việc đổi tên Công ty Cổ phần Xây dựng và Thương mại GTVT thành Công ty Cổ phần TRAENCO.
Vận động phát triển nhiều năm trong nền kinh tế thị trường, các sản phẩm của đơn vị đã và đang khẳng định được sự yêu mến, lòng tin cậy trên các địa bàn: Hà Nội, Hải Phòng, Ninh Bình, Bắc Cạn, Phú Thọ, Hoà Bình, Tuyên Quang, Hưng Yên, Lạng Sơn, Hà Nam, Vĩnh Phúc, Sơn La, Hà Tây, Gia Lai, ... trên nhiều lĩnh vực, đặc biệt là xây dựng dân dụng, công nghiệp và xây dựng hạ tầng cơ sở. Công ty đã có mối quan hệ truyền thống với nhiều Bộ, ngành trong cả nước như Bộ xây dựng, Bộ Nông nghiệp và Phát triển nông thôn... Đồng thời, Công ty còn có mối quan hệ với một số bạn hàng quốc tế trong nhiệm vụ xuất nhập khẩu, xuất khẩu lao động.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2006
Mission
-
Traenco quốc tế luôn luôn hoạt động theo 3 chữ: Tâm, Tầm, Tín: Luôn mang đến tới người lao động những dịch vụ tốt nhất đồng thời khẳng định Traenco quốc tế là thương hiệu của niềm tin.Công ty vinh dự trở thành đối tác chiến lược của nhiều doanh nghiệp, nghiệp đoàn Nhật Bản, Đài Loan. Traenco quốc tế luôn mong muốn trở thành sự lựa chọn hàng đầu cho đối tác và người lao động, cung ứng lao động đến các quốc gia có nhu cầu, giải quyết vấn đề việc làm, góp phần làm giảm tỷ lệ thất nghiệp.