Việc làm Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị

Cập nhật 13/06/2024 14:59
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Cổ Phần Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị
General Accountant
Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị
4 việc làm 9 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ: 26/11/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Road No 7, Long Thanh Industrial Zone, Dong Nai Province

Mô tả công việc

Cash and Bank
• Follow up daily Cash on hand and Bank account.
• Approval for receipt, payment vouchers and bank transfer in D365
• Review and update weekly cash report.
• Follow up monthly cash-flow
• Check AR (Accounts Receivable), AP (Accounts payable).
• Monitor and allocate the expenses from all departments.
• Follow up issuing red invoice for clients, DN/CN to intercompany and suppliers.
Fixed Assets
• Prepare Capital Assets Completion Report (CACR) for every completed capex on-time
• Understand and review all new Sanction request for Fixed Assets (FA) and Write Off and submit through Finario system
• Perform FA sighting on the completed project upon acknowledgement from Project Owner prior to raise CACR.
• To prepare monthly Capex forecast.
• Lead fixed assets physical verification.
• Perform Reject Glove reconciliation by monthly to ensure proper handling and movement control of all gloves within plant.
• Responsible for balance sheet reconciliation for Balance Sheet (BS)
• Review and make necessary provision for inventory in accordance with GAAP Set up the standard costing and timely update of the standard cost changes when requested by Ansell senior management.
• Conduct and lead full year physical fix assets count and ensure the variance is timely adjusted.
• Work closely with the project team for verification Financial Model
Audit and Internal Control Compliance
• Work with external auditor for audited Financial Statements
• Ensure that all internal controls are in-in placed and lead the team to conduct internal self-control assessment in AR and AP function and reporting areas.
• Working with Tax Authorities for VAT refund and CIT on supporting by service provider
Forecasting and budgeting
• Prepare and analyze Cost Center spending and Capex register quarterly forecast and ensure timely submit the forecast to regional reporting team.
• Prepare and analyze expense by cost Center the annual budget as per the instructed timeline and schedule.
Others
• Other duties as appropriately assigned by direct supervisor.

Yêu cầu công việc

Education:
• Minimum bachelor's degree in accountancy or related fields.
• CPA/CIMA or Similar professional qualification is preferable
Job Experience:
• 5 years working experience in GL function and product costing is a plus
• Competencies:
• Accounting principles, analytical, problem solving, business acumen, accuracy, interpersonal and communication
Knowledge and Skills:
• Experience of working in a Multi-National Company - Matrix Organization
• Knowledge of ERP including D365 F&O, e-Oracle, HFM, Hyperion or other Accounting Applications
• Knowledge of accounting principles for both local VAS, IAS, IFRS or USGAAP.
• Preferability for Manufacturing work experience
• Computer literate preferably in Microsoft offices
• English communication- written and spoken.
• Analytical / Good presentation skill/ Self-Driver

Quyền lợi được hưởng

Thưởng
A short-term incentive
Chăm sóc sức khoẻ
Healthcare: Employee (after 6 months working service)
Nghỉ phép có lương
Annual leave: 14 days per year
Xem thêm
Khu vực
Báo cáo

Công Ty Cổ Phần Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị
Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
31, Đường 41, Phường Bình Trị Đông B, Quận Bình Tân,

Công ty cổ phần Tư vấn xây dựng Phố Thị (viết tắt Công ty Phố Thị) chính thức đi vào hoạt động từ năm 2008 trên đất Bình Tân, với chức năng ngành nghề chính là: tư vấn, thiết kế, thi công xây dựng nhà dân dụng, công nghiệp, cầu đường... Ngoài ra, Công ty Phố Thị còn nhận hợp đồng vệ sinh, chăm sóc cây xanh.

Nhân lực của Công ty hiện có 200 người. Trong đó, lãnh đạo và bộ phận chuyên môn có 14 người (bao gồm các nhân sự có trình độ kỹ sư, cử nhân).

Qua 9 năm, Công ty Phố Thị đã có nhiều đóng góp tích cực cho phát triển KT- XH trên địa bàn mà Công ty đang hoạt động và nhận được nhiều bằng khen từ UBND Quận Bình Tân. Công ty Phố Thị còn chú trọng đến hoạt động của tổ chức Đảng và các đoàn thể. Chi bộ Công ty đã được thành lập vào ngày 25 / 10 / 2014 với 3 đảng viên sinh hoạt do ông Đỗ Khắc Thuân được chỉ định làm Bí thư Chi bộ.

Trong thời gian tiếp theo Công ty đang và sẽ mở rộng hơn về lĩnh vực kinh doanh bất động sản, xây dựng và chuyển nhượng bất động sản và xây dựng nhà dân dụng. Dự kiến đây là những lĩnh vực đưa lại giá trị doanh thu tăng cao (ước 200 tỷ / năm) cho công ty.

Những nghề phổ biến tại Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị

Bạn làm việc tại Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị

Tư Vấn Xây Dựng Phố Thị

Click để đánh giá