Mô tả công việc
ABOUT THE ROLE:
Key Account & Business Development Management is responsible for leading all business and multifunctional processes at Distributor’s branches level via demonstrating stewardship behavior. This is achieved personally, and through the management of people that delivers superior retail presence on & offline and superior consumer & customer value in line with Vinamilk’s Purpose Values & Principles.
JOB DESCRIPTION:
Primary responsibility entails overseeing the implementation at lower levels and monitoring the execution of detailed action plans and sales activities aimed at achieving the overall objectives assigned for the Key Account Chain: (revenue, costs, coverage, distribution, image, market share...).
• Take responsibility for the management, monitoring, control, and evaluation of the utilization of resources related to sales and Key Account Chain (operational budget, personnel, assets, support activities...) efficiently and in compliance with regulations.
• Identify and assess new business opportunities (potential to open new retail points, increase SKU/retail points, increase inventory reserves for retail points...) to exploit optimal sales opportunities from customers.
• Maintaining and enhancing service quality and providing the best customer care, fostering strong relationships with Key Account Chain customers and Distributors within the customer&039;s geographical area.
• Supervise the execution, implementation, and management of customer contracts.
• Plan and evaluate the execution/access/care/exploitation efforts of staff within the month concerning the target customer list (transferred Key Account Chain, designated Key Account Chain potential customers, retail points with or without previous company product purchases...).
• Consolidate tender information and execute support tasks related to the entire tendering process/procurement preparation for Key Account Chain and Key Account Chain (liaise with documentation procedures, provide training assistance, consulting, task resolution, etc.) to achieve overall business outcomes.
• Organize deployment and oversee the execution of trade marketing programs, sales support activities, and commercial promotion efforts (such as promotions, displays, product launches, communication activities...) targeted at Key Account Chain to ensure accuracy and effectiveness.
• Formulate appropriate policies and programs related to the penetration and development of Vinamilk products into various retail points.
Yêu cầu công việc
EDUCATION AND PROFESSION:
• Priority is given to majors in Marketing, Business Administration, International Business, Foreign Economics, Foreign Trade or related Economics majors.
• Fluent in English OR Russian OR Korean.
• Bachelor Degree.
EXPERIENCE:
• At least 3- 6 years of sales experience, sales management for Key Account, Horeca customer groups, practical experience in multinational companies/large- scale consumer goods or fast- moving consumer goods (FMCG) industries.
PROFESSIONAL KNOWLEDGE AND SKILLS:
• Good communication/presentation/persuasion skills.
• Have knowledge of implementing business strategies.
• Ability to analyze and plan.
• Have good knowledge of sales in the field of food/fast- moving consumer goods, especially knowledge and understanding of special customer channels (Key Account/Anchor Account) and types of direct consumer customers (On- premise).
• Good skills in negotiation.
• Have basic knowledge of marketing and building trade support activities (trade marketing).
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm, CLB thể thao
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-11-26 01:05:02
VietnamWorks là trang tuyển dụng trực tuyến lớn nhất Việt Nam, thuộc Navigos Group Việt Nam. Trong suốt gần 19 năm hoạt động, mỗi năm VietnamWorks có gần 5 triệu hồ sơ ứng tuyển cho hơn 126,000 vị trí được nhà tuyển dụng gửi đến VietnamWorks. Nguồn dữ liệu chất lượng về ứng viên có kinh nghiệm và nhà tuyển dụng đáng tin cậy của VietnamWorks là một tài sản giá trị trong thị trường tuyển dụng cạnh tranh ở Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ các chế độ BHXH, BHYT..theo quy định của pháp luật.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Teambuilding...
- Các ngày lễ trong năm....
Lịch sử thành lập
-
Vietnamworks được bắt đầu 12 năm trước bởi Jonas Levey (năm 2002). Ngay trước khi đến với Việt Nam, Jonah đã có một công ty về nhân sự thành công của riêng mình tại New York. Nhưng mọi chuyện chỉ bắt đầu sau ngày 9/11 khi Levey vừa chia tay với bạn gái. Ông tới Việt Nam để nghỉ ngơi, tĩnh dưỡng và ngay lập tức bị cuốn hút bởi những cơ hội rộng mở và nền văn hóa ở đất nước mới lạ này. Việt Nam là nước đang phát triển và chứa đựng cơ hội phát triển rộng mở. Levey đã nhận ra một vấn đề rõ ràng tại Việt Nam: nhân tài thì khan hiếm và số lượng doanh nghiệp mới ra đời vẫn tăng trưởng rất đều đặn. Điều này chỉ ra rằng Việt Nam đang thiếu một cầu nối giữa nhân lực và doanh nghiệp. 6 tháng sau, Levey cho ra mắt trang web Vietnamworks. Với những kinh nghiệm trong lĩnh vực nhân lực và tuyển dụng đã có được ở Mỹ, Levey hi vọng sẽ mang đến Việt Nam một làn gió mới.
Mission
Từ những ngày đầu, Vietnamworks chỉ là một trong 11 sản phẩm mà cả đội ngũ đang thực hiện. Và Harvey đã quyết định cắt giảm những 9 trong số 11 sản phẩm nhóm đang thực hiện. Hầu hết trong số đó đã bị đóng cửa, và chỉ có một số sản phẩm được giữ lại và chia nhỏ ra, ví dự như một sản phẩm HR được bán cho HR2B, dịch vụ quản lý bảng lương, dịch vụ quản lý nhân sự, và Anphabe – LinkedIn phiên bản Việt dành cho chuyên gia. Harvey cho rằng chính sự tập trung này đã đưa Vietnamwork đến với thành công.
Review VietnamWork
Ban quản lý/giám đốc tuyệt vời. Bạn được trao quyền tự chủ, lời khuyên, đào tạo, cố vấn,...
Môi trường tốt
Nơi làm việc tốt