RSM is the 6th largest provider of tax services and audit and accounting services worldwide. In Vietnam, RSM Vietnam is one of the leading mid-tier accounting and advisory firms, which was established in July 2001. RSM Vietnam has become a member of RSM network since 2012. RSM Vietnam has more than Vietnam 300 professionals and staff in Vietnam serving mid to large public-listed, multi-national and private companies in various industries.
Currently, we are looking for a potential candidate for position of Learning & Development Officer based in HCMC.
Main Accountabilities:
Learning programmes coordination & delivery
- Follow up with internal trainers on course outlines and materials, register employees for courses, and coordinate logistics and resources for learning sessions
- Prepare brochures for communication, liaise with trainers on arrangements for learning courses
- Support instructors with logistics during sessions
- Track employee participation and assist with post-course administration (post-learning evaluation survey, archive training materials, training recordings, list of participants)
Record of CPD activities
- Input CPD activities to support the provision of management information
- Respond to employee queries relating to CPD activities
E-learning system
- Assist with maintenance of internal e-learning systems to monitor participation
- Assist in designing & uploading courses on internal e-learning system
- Respond to employee queries relating to internal e-learning system
Professional certifications
- Provide support on exam registration, annual subscription payment
- Provide coordination and administrative support in the application of sponsorship program
- Maintain & update list of sponsorship recipients
- Assist L&D Executive with document preparation & data provision to generate Report on Result of Organizing Knowledge Update Courses & Report on Summing Up Results of Organizing Knowledge Update Courses for CPA Vietnam
Other responsibilities
- Maintain employee exits and retirement records
- Update employee master list, CPD activities records
- Facilitate payments to vendors & archive payment documents
Requirements:
- A minimum of Bachelor’s degree in Organizational Development, Human Resources, Psychology, Business Administration or equivalent
- 1-2 years of related work experience required
- Prior working experience in internal HR services at global professional services firms will be highly advantageous
- Fluent English language (speaking, listening, reading, and writing) in social and business communication at a minimum Business Level
- Proficiency in MS Office 365 applications
- Show excellent ability to work independently with minimal supervision, multi-task and prioritize work, drive for results
Benefits:
Monthly salary with:
- Laptop & stationery provision
- Annual company trip & health care check
- 13th salary per year
- Annual Leaves
- Internal and external training opportunities
Công ty TNHH Công nghệ chính xác FUYU thuộc Tập đoàn KHKT Hồng Hải là Tập đoàn quốc tế chuyên nghiên cứu và chế tạo trong lĩnh vực sản phẩm điện tử với quy mô lớn nhất, phát triển nhanh nhất, được đánh giá cao nhất trên toàn cầu, xếp hạng thứ 109 trong các doanh nghiệp trên thế giới, đến nay có khoảng 800.000 CBCNV đang làm việc trong hàng trăm công ty của Tập đoàn tại các quốc gia như: Trung Quốc đại lục, Đài Loan, Nhật Bản, các nước Đông Nam Á, Ấn độ, châu Âu và châu Mỹ v.v…
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2019
Mission
- Cùng với tám chữ “Hồng phi thiên lý, Hải nạp bách xuyên (đôi cánh đầy sức mạnh bay nghìn dặm, nối liền các biển và châu lục)” và dưới ngọn cờ của Tập đoàn Hồng Hải, Công ty TNHH chính xác FUYU chiêu nạp anh tài các nơi, cùng bạn tạo dựng sự nghiệp!