Role Overview
The objective of Manager, Channel Operations position is to manage & oversee the deployment of trade marketing programs across regions, monitor and analyze performance data to evaluate program effectiveness and synthesize nationwide market insights to propose holistic program improvements and initiatives.
What You’ll Be Doing
Trade Program Deployment and Execution:
- Oversee the end-to-end operations of trade marketing initiatives, ensuring seamless coordination between category management, promotional sourcing, and field sales teams
- Establish efficient processes, tools, and systems to enable the effective deployment and execution of trade activities at the store level
- Monitor and analyze market trends, consumer insights, and the retail landscape to identify growth opportunities and areas for improvement in trade programs
- Build standardized processes, tools, and principles to ensure consistent execution and compliance of trade marketing programs across channels
- Conduct in-depth diagnostics to uncover gaps, issues, and challenges across various sales channels and trade environments
- Leverage data and analytics to surface meaningful insights about sales performance, trade program effectiveness, and product/category dynamics
- Develop recommended trade tactics and strategies to address identified gaps and capitalize on opportunitiny
- People development
- Develop people via coaching, mentoring and build up development roadmap for young talents & team members.
- Knowledge & Skills:
- Education: Bachelor’s Degree in Business, Marketing or related fields
- Years & Type of Experience: At least 5 years of experience in a channel development, trade marketing role of field sales management within the FMCG company
- Strong understanding of trade marketing principles, channel dynamics, and retail execution
- Proficient in data analysis, reporting, and using insights to drive strategic decision-making
- Excellent project management and cross-functional collaboration skills
- Strong communication and presentation skills
- Demonstrated leadership abilities and a track record of developing high-performing teams
- Effective communication and presentation skills, with the ability to influence stakeholders at all levels
- Good at communication both in English & Vietnamese
- Proactive, self-starter
- Pragmatic problem solving in complex/ambiguous situations
- Highly motivated, energetic, and strong team player
- Outgoing, comfortable in nightlife/drinking environment
For further information about the role. Apply today at: https://forms.office.com/e/sq7HVgVKyd
Entalpia Eurpove Việt Nam được thành lập vào năm 2020. Là công ty dẫn đầu về các giải pháp công nghiệp HVAC-R, Entalpia Europe cung cấp chất làm lạnh cho mát điều hòa không khí và các phụ kiện lắp ráp cho hệ thống điều hòa không khí, cũng như các phụ kiện thông gió, bao gồm các yếu tố đã được chứn minh của hệ thống thông gió: van, bộ khuếch tán, phụ kiện lắp ráp, và các phụ kiện được sản xuất tại Ba Lan. Một trong những sản phẩm hàng đầu của Entalpia Europe là các ống làm mát bằng đồng có cách nhiệt
Điều đáng nói là Entalpia Europe có nguồn gốc kinh doanh trong ngành HVAC bắt nguồn từ năm 1997, nhờ vào công ty Ninhua group Co.,Ltd và từ năm 2002, thương hiệu Icool đặc biệt chú trọng vào chất làm lạnh, và sản xuất các thành phần cho hệ thống điều hòa không khí và thông gió.
Entalpia Europe là một trong những công ty phát triển nhanh nhất trong toàn bộ tập đoàn Icool với trụ sở chính tại Ba Lan và các chi nhánh trên toàn thế giới. Dòng sản phẩm Entalpia Europe không ngừng phát triển để đáp ứng nhu cầu ngày càng tăng của ngành điện lạnh thương mại và gia dụng.