- Oversee the collection status of assigned customers by executing the dunning process on OnGuard system, and complete actions from To Do List in Onguard daily:
- Email action
- Reminder Letter
- Phone call
- Call back
- Dispute Invoices
- Request
- Evaluate the payment status and payment history of new and existing customers periodically and review with the line manager.
- Monitor the payment schedule of customers and take prompt action for any outstanding.
- Strictly follow up on the list of overdue payments or bad paymasters to ensure those debtors are on track as planned and escalate the situation to the line manager immediately if any risks are foreseeable. Comply with company SOP for the service suspension process.
- Monitor & prepare(if required) & send out supporting documents to customers for payment as given timeline. Work with related functions to ensure the required supporting documents are in place and on time to proceed.
- Prioritize to communicate, and coordinate internally and externally to resolve disputed invoices and pending payments from customers as soon as possible.
- Ensure the list of existing and new customer contact points is updated and well-maintained in the system.
- Other tasks assigned by line managers
- Study and improve OnGuard application
- Study Navision to understand more the behavior and actions when needed
- Share useful Microsoft Word/Excel Skills for team members
- Improving presentation when needed for team members
- Influent teammate with a creative and supportive spirit, re-creating best way of working
- Best advice giver for each team members
- To assist in the Recruitment, Training and Career Development of team members.
CV applied via Facebook: [email protected]
Requirements
- Graduated from College/University with major in Finance/Accounting
- Have 1-2 working years' experience in the same position.
- Good interpersonal skills and Customer service orientation
- Strong analytical and problem solving skills.
- Good command of English
- Good at computing skills and Familiar with accounting software
- Be hard working, careful & patient person
- Proactive approach, willing to support the team and working together.
- Healthcare & Accident Insurances coverage
- Monthly incentives, rewards on Tet/ holidays/birthday
- Global working environment with many career development opportunities
Funding Societies là Tập đoàn tài chính số lớn nhất khu vực Đông Nam Á dành cho các doanh nghiệp vừa và nhỏ (SME).
Sứ mệnh của chúng tôi là xây dựng một nền tảng tiếp cận nguồn tài chính nhanh chóng và dễ dàng thông qua việc kết nối các doanh nghiệp SME với nhà đầu tư.
Kể từ năm 2015, chúng tôi đã giúp các doanh nghiệp SME phát triển hoạt động kinh doanh, đồng thời hỗ trợ các nhà đầu tư cá nhân và tổ chức mở rộng danh mục đầu tư của họ.
Logo của chúng tôi là hình ảnh đồng xu được lồng ghép với cái bắt tay siết chặt, tượng trưng cho sự hình thành của một cộng đồng với năng lực tài chính vững mạnh. Hình ảnh này truyền tải sứ mệnh của chúng tôi về việc xây dựng một cộng đồng bao gồm các nhà đầu tư và doanh nghiệp, nơi mà họ đều được hưởng lợi từ việc luân chuyển dòng vốn.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- 2015: Công ty được thành lập
Mission
- Sứ mệnh của chúng tôi là xây dựng một nền tảng tiếp cận nguồn tài chính nhanh chóng và dễ dàng thông qua việc kết nối các doanh nghiệp SME với nhà đầu tư.