Mô tả công việc
The primary function of this position is to develop with dynamism the sales of projects and added-value solutions to customers using various combinations of Lectra's comprehensive products and services portfolio (software, equipment, training, consulting, and services contracts...) while respecting the sales internal policy and rules..
2. DUTIES AND RESPONSIBILITIES
On an ongoing basis, the Sales Executive is expected to:
Achieve and exceed sales objectives by aggressively developing the business through a constant pipeline build-up with existing and new accounts
• Hunter spirit: to Find new prospects
• Develop and manage long-term customer relationships and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Define and implement sales strategy per account/Opportunities
Manage the sales cycle of added value propositions (including professional services - training and consulting - and recurrent maintenance contracts) from lead to close:
• Opportunity detection
• Opportunity qualification and evaluation,
• Solution definition - Presentation - Quotation - Proposal drafting
• Negotiation and closing, ensuring that all terms and conditions of the contract are defined and respect Lectra's standards.
Work closely with the marketing to develop an extensive knowledge base of all the local apparel/fashion industry, including key players and their current application and technology footprint, buying process, compelling events, political environment, and strategies
With the Sales Team to promote and demonstrate the added value of Lectra's solutions by understanding our customer's strategy, needs, and the environment through analyses, demonstrations, and trials.
Maintain contact with his customers and ensure a regular follow-up on the account he is responsible for:
• Make regular contact with existing customers (phone calls, visits on-site etc)
• Develop and manage the long term customer relationship and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Be alert to potential opportunities for existing customers
Yêu cầu công việc
• Vietnam Fashion garment industry experiences and strong networks, in particular, CMT sector in South / Center;
• Ability to Hunt new opportunities and adaptability to new environments;
• Speaking Chinese Mandarin is required;
• Fluency in English is required;
• Capacity to prioritize the most important actions on a short and mid-term perspective to optimize account coverage and maximize the value of the accounts assigned;
• Experience in customer value proposition approach and capacity to engage the customer in meaningful dialogue through consultative selling methodology. Ability to understand customer strategy, ambition, challenges, processes, known and unknown needs and ultimately to build solutions with the customer;
• Strong communication skills, diplomatic, tactful and adoption of a trusted advisor behavior;
• Outstanding listening skills, to understand objectives and desired outcomes of the customers;
• Ability to convince a prospect to accept the offer and close a deal;
• Capacity to manage time effectively and coordinate tasks and activities to maximize effectiveness;
• Self-discipline is required to document in detail each step of the sales cycle in our CRM (pipeline and forecast management against targets);
• Good command of MS Office (Power Point, Excel, etc.)
Quyền lợi được hưởng
Premium healthcare
Nghỉ phép có lương
Annual leave
Đào tạo
Training
Với trên 10 năm kinh nghiệm, thương hiệu In Vải Đăng Quang đã có một vị trí vững vàng trên thị trường trong lĩnh vực in vải. Hiện nay, in vải Đăng Quang luôn xác định mục tiêu mang lại cho khách hàng những sản phẩm tốt, chất lượng kết hợp với một dịch vụ hoàn hảo nhất. Chính vì thế, Công Ty In Vải Đăng Quang để lại nhiều dấu ấn và trở thành một trong những đơn vị hàng đầu trong lĩnh vực in ấn lên vải. Đăng Quang bắt đầu hành trình thành công của mình vào năm 2013 với sự khởi đầu khiêm tốn là hộ kinh doanh dịch vụ in vải. Năm 2013, thương hiệu Đăng Quang chính thức được đăng ký và công ty TNHH In Vải Đăng Quang ra đời đánh dấu bước tiến đầu tiên về mở rộng quy mô và xây dựng hệ thống. Song song với đó, Đăng Quang tập trung vào nghiên cứu công nghệ in vải và đầu tư máy móc thiết bị hiện đại nhằm theo kịp nhu cầu của thị trường. Nhận thấy xu hướng in chuyển nhiệt sẽ phát triển thịnh hành vào những năm tiếp theo, Đăng Quang tập trung nguồn lực đầu tư máy móc thiết bị hiện đại nhất trên thị trường của công nghệ in chuyển nhiệt lên vải. Vào đầu năm 2019, ban lãnh đạo công ty đã lên kế hoạch để đưa Đăng Quang trở thành công ty dẫn đầu thị trường của ngành in vải Miền Bắc. Nên ngoài in chuyển nhiệt, Đăng Quang đẩy mạnh thêm các mảng In kỹ thuật số trên vải, In decal trên vải, In PET kĩ thuật số trên vải. Giờ đây, Đăng Quang sở hữu một hệ thống máy móc trang thiết bị hiện đại in được lên mọi chất liệu vải, cũng như đội ngũ thiết kế, In test màu, và đội ngũ Support xử lý in ấn nhiều kinh nghiệm, giúp khách hàng giải quyết được các vấn đề về in ấn lên vải. Đối tác của Đăng Quang trong những năm vừa qua đều là những thương hiệu thời trang lớn, các nhà thiết kế thời trang nổi tiếng…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Teambuilding
- Hoạt động thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2013
Mission
- Nên ngoài in chuyển nhiệt, Đăng Quang đẩy mạnh thêm các mảng In kỹ thuật số trên vải, In decal trên vải, In PET kĩ thuật số trên vải. Giờ đây, Đăng Quang sở hữu một hệ thống máy móc trang thiết bị hiện đại in được lên mọi chất liệu vải, cũng như đội ngũ thiết kế, In test màu, và đội ngũ Support xử lý in ấn nhiều kinh nghiệm, giúp khách hàng giải quyết được các vấn đề về in ấn lên vải. Đối tác của Đăng Quang trong những năm vừa qua đều là những thương hiệu thời trang lớn, các nhà thiết kế thời trang nổi tiếng…