Chi tiết công việc
- Develop and implement short-term and long-term strategies and plans for Sales department to ensure the company's revenue's targets.
- Synthesize, analyze, evaluate data, collect information from the market to propose suitable business strategies for each period.
- Directly searching, expanding and increasing new sources of customers who need to use international freight services from/to Vietnam, North America, Europe and other countries.
- Manage and maintain the customer base; constantly enhance and improve customers' satisfaction.
- Combine with CS Dept. to feedback & solve customers' problems.
- Support, participate in the recruitment process of Sales staff
- Develop training programs, direct training to ensure the quality of Sales staff, evaluate employee performance periodically.
- Build and develop Sales process. Implement periodical evaluation of Sales processes and continuously improve innovation.
- Develop goals and KPIs for Sales Department.
- Supervise the activities of Sales staff, speed up the progress, quality and capacity of Sales staff's work.
- Propose to reward/reprimand/discipline Sales staff base on case-by-case.
- Plan of Sales team's activities & organize the implementation. Report periodically as required by BOD.
- Graduated from universities majoring in Foreign Trade, Logistics, economics, business administration or other related majors.
- Good knowledge of logistics or companies specializing in forwarder.
- Good knowledge of transportation laws and regulations.
- Good knowledge and experience of forwarding (sea freight, air freight), import-export, transportation, customs.
- 2 - 3 years of experience or more in the position of Sales leader/manager in the freight forwarding or import-export industry; overseas work experience is preferred.
- Language: Fluent in English, Chinese is preferred.
- Priority is given to strong experience of North America and Europe routes both sea/air.
- Have a certain customer base;
- Familiar with various shipping companies;
- Good MS Office.
- Good communication and interpersonal skills.
- Innovative & creativity mindset to achieve better efficiency.
- Strong problem-solving skills.
- Good analyse and synthesis skills.
- Good negotiation and persuasion skills.
- Ability to work independently and under high pressure.
Công ty TNHH Kho vận DANKO được thành lập năm 2002, trụ sở chính đặt tại Hà Nội và có hệ thống chi nhánh tại hai cảng biển lớn và quan trọng nhất của Việt Nam là Tp. Hồ Chí Minh và Hải Phòng. Với phương châm hoạt động kinh doanh nhằm đáp ứng tốt nhất sự hài lòng của khách hàng và bảo vệ quyền lợi của khách hàng, chúng tôi đã và đang phát triển mạnh mẽ. Đội ngũ lãnh đạo và nhân viên của DANKO bao gồm các lãnh đạo quản lý giàu kinh nghiệm trong lĩnh vực giao nhận, nhân viên bán hàng có tay nghề, được đào tạo bài bản, năng động cùng với đội ngũ nhân viên chứng từ và hiện trường tay nghề cao, chuyên nghiệp. Chúng tôi luôn luôn vận động, nỗ lực bản thân để bắt kịp với tốc độ phát triển của thị trường và nền kinh tế cũng như những đòi hỏi ngày càng cao trong lĩnh lực giao nhận, vận tải. Chúng tôi tuyệt đối tuân thủ theo nguyên tắc không ngừng nâng cao chất lượng dịch vụ và đáp ứng tốt nhất sự hài long của khách hang. Hơn nữa, chúng tôi muốn nhấn mạnh rằng chúng tôi luôn hoạt động theo xu hướng chiều lòng khách hàng và đáp ứng các yêu cầu của khách hàng mọi lúc, mọi nơi. Mục tiêu của chúng tôi là cung cấp cho quí khách dịch vụ chất lượng tốt, không làm khách hàng phải lo lắng, bận tâm, một dịch vụ giao nhận, vận tải hoàn thiện.