Mô tả công việc
- Check input and output contracts
- Make input and output invoice
- Input documents in MISA
- Make a payment, cash voucher, cashier
- Compare reports of receivable and payable of clients and suppliers
- Provide the information as requirements
- Make monthly statistics report
- Review and verify the accuracy of selected accounts to ensure financial integrity and identify discrepancies.
- Update general expenses periodic.
- Undertake various administrative tasks for the accounting department, such as placing orders for other departments
- Purchase personal protective equipment (PPE) for the office and laboratory on a quarterly basis
- Handle SIM cards and phones for employees
- Update licenses for the respective companies (Store and provide licenses to departments upon request)
- Save accounting document, bank statement, and update daily amount
- Make a list and payment by transfer for suppliers, advance by transfer for staff, PIT tax and social insurance contribution
- Printing relevant financial documents or reports, such as account statements, transaction records, or financial summaries… for review and record-keeping.
- Make quarterly tax report (if any)
- Other tasks as required by the Finance Manager
Yêu cầu công việc
- Diploma/ Bachelor’s degree in Accounting, Finance or relevant
- Knowledge of financial and accountant laws including tax compliance
- Knowledge of basic accounting procedures and principles
- Experience with general ledger functions and the month-end/ year-end close process
- From 2 years of working experience as an accountant
- Priority for who having knowledge of taxes and experience in preparing tax reports and finalizations
- Intermediate English skills
SOFT SKILLS
- Computer skills: can use MS Office particularly strong capabilities in MS Excel
- Ability to use accounting software (MISA)
- Being able to communicate with internal and external parties (primarily work with suppliers)
- Reporting skills
- High numeracy and sound technical skills
- Accurate & attention to detail and an investigative nature
Desired personal behaviors
- Ethical, i.e. fair, truthful, sincere, honest and discreet
- Diplomatic, i.e. tactful in dealing with people
- Organized, i.e. exhibiting effective time management, prioritization, planning, and efficiency
Quyền lợi được hưởng
- Working hours: Monday to Friday, 8:30 AM - 5:30 PM (hybrid-working mode).
- Competitive salary & 100% salary during probation; Year-end bonus, Annual Salary review.
- Personal Health-care insurance.
- Annual teambuilding and health check-up.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance according to Labour Laws (full salary).
- Provided with a laptop, phone SIM, and all necessary equipment for work.
- International working environment with a culture of trust and close collaboration in small teams.
- Personalized training and development programs to maximize your potential, opportunities for professional and personal growth in a dynamic company.
- Plus all the cool office perks: Free coffee, snacks, events, and personalized workstations tailored to your needs.
Mektec Việt Nam trực thuộc tập đoàn NOK – Nhật Bản. Hiện tại, Việt Nam là nước thứ 10 trên thế giới được tập đoàn NOK đầu tư với tổng vốn đầu tư lên đến 100 triệu USD (tương đương 125.000 tỷ đồng). Và nhà máy tại Hưng Yên chính là nhà máy thứ 3 của tập đoàn đầu tư tại Việt Nam, sau 2 nhà máy ở Đồng Nai và Hải Phòng. Dự án này với 100% vốn đầu tư nước ngoài đã góp phần lớn trong việc tạo ra dấu ấn cho việc thu hút đầu tư FDI của tỉnh Hưng Yên.
Nhà máy Mektec được xây dựng chuyên để sản xuất các bản mạch linh hoạt, nhẹ và có thể uốn cong, dùng trong các thiết bị di động, máy tính bảng hoặc nhiều thiết bị điện tử khác. Mục tiêu của Mektec Việt Nam chính là mang đến các sản phẩm có chất lượng cao để cung cấp cho tập đoàn cũng như góp phần cống hiến vào sự phát triển kinh tế nước nhà.