Mô tả công việc
About The Job:
Our Merchandising Executive will play a pivotal role in managing and coordinating customer orders, serving as the primary liaison between clients and internal departments. This role involves handling customer inquiries, understanding client needs, and ensuring seamless order execution while fostering strong client relationships.
What You’ll Do:
· Customer Inquiry Management
o Receive, process, and provide necessary information to fulfill customer inquiries
o Accurately identify client needs and product requirements relating to technical specifications, quality standards, delivery expectations, cost parameters, and more.
o Assess internal capabilities, such as product technical feasibility, production capacity, quality standards, to determine if orders can be fulfilled to customer specifications
· Order Coordination and Execution
o Construct and coordinate comprehensive order execution plan, clearly identifying necessary milestones, timelines, and people-in-charge to fulfill customer orders
o Collaborate closely with internal departments such as Research & Development, Planning, Production, and Quality Assurance, to ensure customer requirements and delivery timelines are met
o Communicate promptly and transparently with customers to provide updates on progress, address any potential issues proactively, and maintain positive relationships
· Customer Demand Analysis
o Collect, consolidate, and maintain an overview of order details, ensuring alignment between customers’ requirements and factory resources and capabilities
o Collect and analyze customer data to identify trends and provide actionable insights that can inform strategic decisions, helping shape the company’s strategy to better meet customer needs and respond to changing demand patterns
Yêu cầu công việc
This role requires strong organizational, analytical, and communication skills, as well as a deep understanding of both customer needs and internal production capabilities. The ability to coordinate across departments and maintain a customer-focused approach is crucial to ensure timely and satisfactory order fulfillment.
- Bachelors’ degree
- 0-3 years of work experience
- Excellent written and oral communication skills in English and Chinese
- Outstanding academic performance and strong record of extracurricular activity
- Strong analytical, problem-solving skills
- Excellent communication and interpersonal skills
- Positive attitude and a willingness to learn
Quyền lợi được hưởng
- Saturdays off
- Competive salary
- 13th salary
- Laptop provided
- Transportation from HCM, Binh Duong, Bien Hoa to the plant
Công ty TNHH MTV Công nghiệp DeHe Việt Nam, (sau đây gọi tắt là DeHe Việt Nam) được thành lập vào năm 2022 và đặt trụ sở tại Long An, Việt Nam. Tổng mức đầu tư là 1,300,000,000,000 VNĐ (Một nghìn ba trăm tỷ đồng Việt Nam) tương đương 55,571,015,19 USD (Năm mươi sáu triệu năm trăm bảy mươi mốt nghìn không trăm mười lăm phẩy mười chín đô la Mỹ). Công Ty TNHH Công Nghiệp Dehe Việt Nam Với phương châm DeHe Việt Nam trở thành cơ sở phản ứng nhanh để đảm nhận thị trường Đông Nam Á.
Với các loại sợi đủ màu, đủ chủng loại, đến gần hơn với khách hàng, đáp ứng nhu cầu của khách hàng thương hiệu thời trang toàn cầu, trở thành đầu cầu trong chiến lược “dẫn đường” của công ty. Đồng thời, DeHe Việt Nam xây dựng một dây chuyền sản xuất linh hoạt đáp ứng nhu cầu sản xuất hiệu quả cao, linh hoạt, tiết kiệm năng lượng và bảo vệ môi trường. Nâng cao ổn định chất lượng sản phẩm. Đồng thời, không ngừng đổi mới nghiên cứu việc sản xuất sợi. Trong toàn bộ quá trình sản xuất, thiết bị hiệu quả cao được sử dụng để thực hiện việc kéo sợi “xanh”.