Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
1. Document control and record (50%)
1.1. Document control (20%)
- Review procedure + revise procedure (English and Vietnamese version) according to ISO 15189: 2022 standard and DOH regulations related to medical fields.
- Issue new procedure to related department (arrange hard copy and soft copy).
- Obsolete the old version of procedure (arrange file hard copy and soft copy).
1.2. Record control (20%)
- Collect data and information to make records related to ISO 15189:2022.
- Arrange the records according to procedures.
1.3. Ad-hoc document review (10%)
- Receive the request from Lab or other departments to update the SOPs/QSPs.
- Issue new procedure to related department (arrange hard copy and soft copy).
- Obsolete the old version of procedure (arrange file hard copy and soft copy).
2. Support QA team and related departments in external audit (ISO, DOH, …) and Internal audit with QA Head (20%)
2.1. External audit (ISO audit, DOH audit, Polyclinic audit,…) (15%)
- Co-ordinate with related team to compose the procedures align with ISO standard, 2429 decision from DOH.
- Attend the audits and support arrange files for QA team.
2.2. Internal audit (Laboratory) (5%)
- Support to translate and explain the non-conformities for departments and person in charge during audit.
- Monitoring the corrective action and support to propose preventive action for NCs to department in charge.
3. External Quality Control Program (20%)
3.1. Sample receive and distribution
- Receive sample from vendors.
- Checking the quality of specimen (Lot/date, temperature, quantity)
- Handover to related departments
- Fill records.
3.2. Result submission
- Checking raw data and result sheet
- Submit data on portal.
3.3. Result evaluation
- Receive evaluation report from portal --> analyze result.
- Arrange the hard copy and soft copy.
- Input data to monitor on excel sheet + email to Lab.
3.4. Corrective action and preventive action
- Identify the outlier in the evaluation report and notify to department for CAPA.
- Review the CAPA and follow up with evidence.
- Tracking CAPA.
4. Training (10%)
- Prepare material and assessment sheet to topic assigned by QA Head.
- Conduct the training and evaluate the assessment after training.
- Arrange training records.
Yêu Cầu Công Việc
- At least 1 year of experience in quality assurance of medical.
- At least 1 year of experience in medical laboratory.
- Graduated major related to Medical.
- Good computer skills MS Office (Word, Excel, PowerPoint).
- Can communicate in English and read document in English.
- Good in documentation and good grasping power.
- Good time management in completing tasks.
- Team work attitude and critical thinking.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Là doanh nghiệp tiên phong trong lĩnh vực sản xuất ghế Pedi-Spa, Lạc Long tự hào là Công ty duy nhất tại Việt Nam cung cấp các sản phẩm ghế Spa nail chất lượng cao, có tính thẩm mỹ, độ an toàn theo tiêu chuẩn quốc tế. Tiền thân của Công ty được sáng lập từ năm 1998, qua nhiều lần thay đổi tên và mô hình hoạt động, đến nay được biết đến dưới tên gọi Công ty TNHH MTV TMSX Lạc Long. Với quy mô 25.000 m2 tọa lạc tại khu công nghiệp Long Hậu, Lạc Long đã khẳng định được vị thế của mình, trở thành nhà máy sản xuất ghế Pedi-Spa hàng đầu thế giới, cung cấp những mặt hàng sáng tạo, chất lượng cao đến thị trường tại Mỹ cùng các nước trên thế giới dưới thương hiệu Lexor - một thương hiệu uy tín trong ngành Công nghiệp sản xuất ghế cho Spa nail.