Việc làm Mỹ Phẩm Shiseido

Cập nhật 08/01/2025 20:33
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công ty TNHH Mỹ Phẩm Shiseido Việt Nam
Trade Marketing Manager (Modern Trade)
Mỹ Phẩm Shiseido
8 việc làm 95 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 23/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 04/02/2025
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 2 - 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
This position is responsible for coordinating the development of high-quality insights-driven channel & category strategies, and supporting Sales organization in the execution of Consumer and Channel Activation plans focused on in-store visibility and activation, distribution and (national) promo plan.

What We Ask

  • Education: University graduate in business administration, foreign trade, economics or related fields
  • Experience: At least 02 years of working experience in relevant positions for FMCG industry (experience in sales planning, and trade marketing is an advantage)
  • Skills:
  • Strong analytical skills and business mindset; Proven business management competency
  • Strong communication and influencing skills
  • Creative and passionate, willing to take on challenges
  • Proactive, confident and able to work under high pressure
  • Good command in English and computer skills


What We Offer

  • A purpose driven organisation – nourishing by nature
  • Empowering our people with the right level of autonomy
  • An international work environment that is friendly and inclusive – we are people focused and approachable
  • Enabling your creativity and entrepreneurship
  • Competitive compensation package


Vacancy Description

  • Co-develop data-driven Channel & Customer Plan across channels to grow numeric and weighted distribution in (selected) regions/areas. Align & integrate with Brand Plans. Set growth targets for distributors & customers within channel and identify gaps (& root causes)
  • Support Regional Sales teams/KAMs with Joint Business Planning, by providing compelling data & insights and supporting in aligning company goals with customer needs
  • Identify opportunities to further grow distribution of Hero SKUs across channels and improve exposure
  • Monitor key business indicators: Forecasts, volume, OSA%, Customer/Distributor/Channel contribution by category, Hero SKU distribution by channel & identify priority channels, customers and development opportunities
  • Support Manager Regional Sales/KAMs in strategically managing Field sales team by orienting team towards top priority customers/distributors/channels and supporting ‘Perfect Store’ execution (incl. shelf position, OSA) & providing feedback to brand managers
  • Define scope and target KPIs of Perfect Store program and identify tools to optimise Perfect Store elements, based on guidelines from Marketing team
  • Align activity calendar with customers/distributors and collaborate with (Field) Sales team in excellent execution of Customer and Channel Activation & (incl. look & feel of in-store activation, position on shelf, OSA etc.) and provide feedback of in-field execution to Marketing teams
  • Create planograms based on guidelines from Marketing, and land planograms and assortment with key customers and collect feedback for marketing
  • Systematically collect shop floor insights (incl. pack/product stand-out on shelf, competitor innovations) and feedback information to marketing
  • Understand the generated Channel & Customer Insights and able to translate to insight-based Channel Planning
  • Other tasks assigned by the Line Manager.


Staying true to who you really are, that is your starting point at FrieslandCampina. Because it is precisely by embracing our differences that we can grow together. We want to create a working environment that allows all employees to bring their best and authentic selves. If who we are suits you, but you're not sure if you're the best fit for the role, we still encourage you to apply so we can help you find the role that fits you best.
Khu vực
Báo cáo

Công ty TNHH Mỹ Phẩm Shiseido Việt Nam
Mỹ Phẩm Shiseido Xem trang công ty
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Lô 231-233-235-237, đường Amata, KCN Long Bình (Amata), Phường Long Bình, Thành phố Biên Hoà

Shiseido đã và đang nổ lực và phấn đấu không ngừng để mang đến những giá trị khác biệt. Kể từ khi ông Arinobu Fukuhara mở cửa và đón chào vị khách đầu tiên vào cửa hiệu thuốc ở quận Ginza, đó chính là dấu hiệu sự khởi đầu của một công ty có thể thay đổi toàn bộ cục diện trong lĩnh vực làm đẹp thế giới. Vào năm 1872, nhà sáng lập của Shiseido đã ra mắt hiệu thuốc mang phong cách phương Tây đầu tiên tại Nhật Bản.

Ở tuổi 23 và là Trưởng Dược Sĩ Hải quân Nhật Bản, Arinobu đã cảm thấy không hài lòng với những loại thuốc có sẵn. Ông hợp tác với một số đồng nghiệp của mình và lên đường tìm kiếm một sự thay thế - một lối suy nghĩ khác về cách chăm sóc sức khỏe - mang phong cách phương Tây. Cảm hứng của họ rất cao quý: "Dùng mọi thứ và bất kỳ thứ gì tốt đẹp trên thế giới này và sử dụng chúng để tạo ra những điều mới mẻ."

Hơn 150 năm sau, Shiseido tiếp tục hợp nhất các triết lý và đổi mới của phương Đông và phương Tây để cùng dẫn lối cho nguồn cảm hứng làm đẹp, đặc biệt là về vẻ đẹp tinh thần Nhật Bản đối với phụ nữ trên toàn cầu.

Chúng tôi tin rằng vẻ đẹp có thể được tìm thấy ở mọi nơi, trong mọi thứ và ở mỗi người, và chúng tôi tin rằng vẻ đẹp sâu sắc hơn những gì chúng ta có thể dễ dàng nhìn thấy. Vẻ đẹp là xúc cảm được sẻ chia: nó đa dạng, và thống nhất. Khi chúng ta cảm thấy xinh đẹp và tự tin, chúng ta được truyền cảm hứng để tạo ra sự khác biệt tích cực với cuộc sống của tất cả mọi người. Bằng sự đồng cảm, vẻ đẹp là nguồn sức mạnh tối thượng của lòng tốt. Và vẻ đẹp thực sự được tạo ra bởi tâm huyết.

 

Những nghề phổ biến tại Mỹ Phẩm Shiseido

Bạn làm việc tại Mỹ Phẩm Shiseido? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Mỹ Phẩm Shiseido

Mỹ Phẩm Shiseido

Click để đánh giá