Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
Overseeing all tasks related to accounting, finance, and taxation and making sure the company complies with corporate and local policies and Vietnam financial regulations. In addition, this position has to handle some parts of sales and operation to ensure smooth processes till shipment to customers and office administrative tasks.
Key Responsibility Areas:
- Operates day to day activities i.e., accounting data entry into ERP system, receiving goods and issuing shipment packing slip, keying sales order and issuing purchasing order, standard cost and inventory part setup etc;
- Performs monthly/quarterly/yearly accounting closing according to closing checklist, corporate schedule, local statutory requirements in ERP and management reporting systems;
- Handles quarterly forecasting and annually budgeting in management reporting systems;
- Liaise with external parties (i.e., professional consulting firm, bank, auditor, government officers, customers, suppliers, etc.) to ensure all company activities related with them are settled/completed in due course;
- Ensure submission of VAT & Withholding Tax be on due time with Vietnam government
- Forecasting and monitoring cashflow and working capital to ensure operating optimization including loan management;
- Support sales and operation in areas of contract and credit term review, costing and logistics preparation, shipment processing, logistics and custom clearance, order booking, generating weekly/ monthly sales reports (forecast/plan order intake and shipment), and any other activities not limited to above mentioned;
- Adequate internal control to comply with corporate and local policies, approval matrix, and local regulations;
- Review and evaluate cost & benefit of capital investment for management decision;
- Review and verify all expenses according to company policies and ensure they are having valid document and be complied with Vietnam regulations;
- Be focal point of contact and handle all office administrative tasks;
- Performs any special or ad hoc tasks as assigned by Supervisor
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s degree in major of accounting;
- Work experience more than 3 years in accounting with be able to close book.
- Direct work experience in office administration and operations (i.e., import/export, customer service, etc.)
- Has an Accounting Practitioner Certificate will be considerable advantage;
- Good knowledge on ERP system (i.e., EPICOR), management reporting, and Microsoft office;
- Be able to work independently and to do multi tasks with proactive manner and can do attitude;
- Interpersonal and managerial skills to deal with internal and external parties;
- Good command in English
Working place:
PLP Vietnam
No. 9A Street 53, Tan Phong Ward, District 7, Hochiminh city.
Salary and benefit:
- Salary: Negotiable. Be depended on qualification.
- Mobile: TBA
- Transportation: TBA
- Bonus: 13th month salary; other variable bonus depended performance.
- Insurance, national holidays: according to Vietnamese labour law.
Preformed Line Products (PLP) là nhà thiết kế, sản xuất và cung cấp phần cứng và hệ thống neo cáp và điều khiển chất lượng cao trên toàn thế giới, đầu nối cáp quang và cáp đồng cũng như các thiết bị kết nối chéo tốc độ cao. PLP Việt Nam là một pháp nhân được thành lập cuối cùng của 2019. Trong 7 năm qua, PLP Việt Nam đã phát triển từ Văn phòng đại diện hoạt động trực thuộc PLP Thái Lan. Việc thành lập mới này nhằm mục đích tận dụng sự phát triển lâu dài của Việt Nam trong các thị trường liên quan đến PLP như Truyền tải, Phân phối, Trạm biến áp cũng như Năng lượng mặt trời và Viễn thông. Văn phòng đặt tại Quận 7, Thành phố Hồ Chí Minh – thành phố kinh tế lớn nhất Việt Nam, gần cảng biển Cát Lái và các cơ sở hậu cần khác. Văn phòng mới được thành lập dự kiến sẽ là trụ sở chính của PLP Việt Nam trong việc hỗ trợ toàn bộ hoạt động kinh doanh trong tương lai, bao gồm cả hoạt động kinh doanh tại Hà Nội và Đà Nẵng – hai thành phố lớn nằm ở miền Bắc và miền Trung Việt Nam.