Việc làm Thanh Liêm

Cập nhật 20/08/2024 09:57
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công ty TNHH Thương mại và Dịch vụ Thanh Liêm
Sales Operations & inventory Planning & Management
Thanh Liêm
5 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 3
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 3
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 20/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 19/09/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 5 - 6 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành

Position's role:

- Drive continuous improvement of the overall Sales, Operations, and Inventory Planning process by implementing best practices and achieve expected service level of delivery to markets with minimized inventory and the lowest cost

- Lead regional process improvement projects and maximize output from team members and leverage internal resources to supports the organizational focus


Responsibilities:

- Provide strategic support to the regional SCM leader in making data-driven decisions.

- Manage and prioritize SCM projects, allocate resources effectively, and track progress.

- Develop and implement standardized SCM processes across the APAC region.

- Drive the Annual Operating Plan, ensuring target achievement and KPI alignment.

- Analyze regional business environments and implement best practices.

- Contribute to long-term SCM strategies and operational excellence.

- Design and maintain regional SCM policies, guidelines, and systems. - Collaborate with global and regional teams to ensure alignment and standardization.

- Streamlining SCM processes like lead time management, EDI, and intercompany ATP.

- Collaborating with country leaders to optimize inventory levels, reduce excess stock, and improve S&OP KPIs.

- Analyzing inventory data to identify trends and drive continuous improvement.

- Developing and maintaining inventory management policies and guidelines.

- Participating in regular planning meetings to ensure alignment and effective decision-making.

- Aligning inventory planning with the annual operating plan and product life cycles.

- Implementing cross-functional strategies to optimize inventory across the region.


Job requirements

● Master’s degree of SCM major is preferred. Deep level of knowledges and 5-10 years experiences in S&OP (Sales and Operations Planning) with basic understanding of E2E SCM including manufacturing & purchasing, order management

● Experience of global/cross-country S&OP jobs

● User experience of ERP (SAP is preferred)

● With a strong conceptual understanding of Global Supply Chain & Inventory Management practices & techniques desired

● Proven leadership and team management skills with strong interpersonal communication ability with multi-national colleagues and adaptation

● Strong Project management skills and experiences (SCM area is preferred), scheduling, resource management, problem solving and collaboration.

● Open minded, take challenges & embrace changes with innovation and creativity

● Excellent communication and presentation skills

● Strong analytical skills. Advanced skills of reporting & analysis, good with numbers. Good at tools functionalities in spreadsheet and presentation slides.

● Logical thinking and ability to work under high pressure. Take actions in demanding environment

● Fluent in English in both written and oral

Khu vực
Báo cáo
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
Số 35 - ngõ 53 - phố Nguyễn Khoái - Hai Bà Trưng - Hà Nội

Công ty TNHH Thương mại và Dịch vụ Thanh Liêm được thành lập vào tháng 2 năm 1999, hoạt động trong lĩnh vực cung cấp vật tư, linh kiện, mực cho máy photocopy và máy in. Trong suốt quá trình liên tục phát triển kể từ ngày được thành lập chúng tôi đã lập nên một mạng lưới phân phối rộng khắp cả nước. Với bề dày kinh nghiệm cùng đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp, nhiệt tình, chúng tôi đã tạo dựng được niềm tin, uy tín lớn nơi khách hàng và có chỗ đứng vững chắc trên thị trường.

Những nghề phổ biến tại Thanh Liêm

Bạn làm việc tại Thanh Liêm? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Thanh Liêm

Thanh Liêm

Click để đánh giá