- The job holder leads portfolio management by providing support in planning, coordination of financial objectives and deliverables for the portfolio of both traditional projects/initiatives implemented through Waterfall methodology and customer journey digitization initiatives implemented through Agile methodology.
- The job holder collaborates with cross-functional teams within the Transformation Office and other divisions in the bank to ensure operational consistency across bank-wide initiatives in tracking and governing progress, managing resources and communicating with stakeholders.
- Operations Support and Governance
- Design the operational process across the initiative lifecycle to ensure standartized approach across all type of initiatives/projects.
- Update operational processes on a regular basis and facilitate the set up of new initiatives and tribes in accordance with required standards.
- Support the development of tools/templates and guide initiative teams on how to fill in and update initiative progress on the tools/templates created.
- Apply and maintain tools/templates used to track and report across the portfolio of transformation initiatives (Foundational and Agile), define monitoring tools/templates and customize as needed.
- Provide logistics support for Head of IPMO and the team, CEO workshops, governance meetings, and be the contact point for building the Agile working environment for the Transformation Office.
- Consolidate and prepare progress reports for STEERCO, TECO, BOM, BOD leadership committees timely and accurately.
- Resource Management
- Collaborate with stakeholders in Business Units / Divisions to identify high level resource planning requirements to ensure optimal resource utilization.
- Track and control resource usage efficiency to ensure sufficiency for all units in the Transformation Office and for bank-wide initiatives within approved plan.
- Portfolio Management
- Work with transformation initiative leads and teams to understand progress of their assigned portfolio and track the accuracy of inputs for tools.
- Work with initiative leads to change initiative status and solve problems as required, report key challenges, track progress, recognize financial values and manage use of monitoring tools.
- Proactively guide initiative teams, Business Units and Divisions for effective cross-functional collaboration.
- Control quality and compliance of initiatives with required standards.
- Escalate issues or risks of potential impact on performance via portfolio reporting to Sponsors / STEERCO / TECO committees to facilitate the decision making process.
- Support the iPMO Lead in developing Early Warning System (EWS).
Head of iPMO
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
initiative teams within the Transformation Office and the Bank
Key Relationships - External Stakeholders
partners providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- At least 8 years of project or program management experience in Waterfall or Agile methodologies
- Project or program management experience in a bank or technology organization including banking product development, performance management, IT project implementation
- Demonstrated experience working in a transformation office to drive a large organization-wide transformation program
- Strong experience in performance tracking and management including operating rhythm of performance reviews
- Strong knowledge and experience in blending traditional project management principles and practices with an Agile development approach in the right proportions to fit large, complex, mission-critical, enterprise-level projects
- Bachelor’s or Master's degree in Technology, Business, Banking and Finance or relevant discipline
- Project management certification in PMP, PgMP will be advantageous
Công ty TNHH Thương mại và Giải pháp kỹ thuật I-GREEN được thành lập năm 2016, với mục tiêu trở thành sự lựa chọn hàng đầu của khách hàng trong lĩnh vực cơ điện phụ trợ và môi trường trong lĩnh vực công nghiệp. Chúng tôi cung cấp gồm có tư vấn môi trường, hệ thống xử lý nước thải sinh hoạt và công nghiệp, công trình bảo vệ môi trường không khí (thông gió, hút và xử lý khí thải), hệ thống lọc nước tinh khiết (RO, EDI), công trình cấp thoát nước, công trình thu hồi và tái sử dụng nước mưa, hệ thống tưới cỏ tự động, hệ thống làm mềm nước, cấp nước nóng lạnh, hệ thống bồn chứa và cấp hóa chất sản xuất,….
LỊCH SỬ HÌNH THÀNH VÀ PHÁT TRIỂN
I-GREEN ĐƯỢC THÀNH LẬP 2016
Chúng tôi là nhà thầu công nghiệp, cung cấp dịch vụ kỹ thuật liên quan đến lĩnh vực cơ điện và môi trường cho các khách hàng chủ yếu trong lĩnh vực công n ghiệp. Từ trong nhận thức, chúng tôi tập trung vào đáp ứng nhu cầu và yêu cầu của khách hàng bởi cung cấp các chất lượng dịch vụ, giá hợp lý và giải pháp sáng tạo. Mục tiêu của chúng tôi là xây dựng mối quan hệ bền vững với khách hàng, qua nhiều năm sau đó khách hàng vẫn tiếp tục sử dụng dịch vụ của chúng tôi mỗi khi có nhu cầu.
THÔNG ĐIỆP TỪ I-GREEN
Ngày nay, khách hàng quan tâm đến trách nhiệm xã hội và môi trường của doanh nghiệp giống như quan tâm đến các sản phẩm và dịch vụ của công ty. Chính điều này thúc đẩy sự phát triển kinh tế xanh và các khu công nghiệp sinh thái. Công ty I-GREEN chúng tôi tự hào với danh tiếng là công ty chuyên nghiệp và có trách nhiệm với môi trường. Tất cả các nhân viên của chúng tôi đều được thúc đẩy bởi một niềm đam mê: mang lại niềm vui cho khách hàng và cuộc sống tốt đẹp hơn cho thế hệ tương lai.Chúng tôi lựa chọn “Passion & Solutions” là phương châm hành động xuyên suốt, kiến tạo các giải pháp kỹ thuật sáng tạo để đáp ứng nhu cầu, giải quyết các vấn đề của khách hàng bằng sự đam mê.
SỨ MỆNH & TẦM NHÌN
SỨ MỆNH
Trở thành lựa chọn hàng đầu của khách hàng, tối đa hóa sự hài lòng của khách hàng bởi các giải pháp kỹ thuật hiệu quả và sáng tạo.
TẦM NHÌN
Trong thị trường cạnh tranh và sôi động, chúng tôi sẽ trở thành nhà thầu luôn xứng đáng với sự tín nhiệm của khách hàng
GIÁ TRỊ CỐT LÕI
Chúng tôi hiểu rằng đối với khách hàng thì điều rất quan trọng là đánh giá mức độ tin cậy của một nhà thầu, phẩm chất đó của chúng tôi được thể hiện qua những giá trị cốt lõi cung cấp tới khách hàng:
Sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao
Đáp ứng các yêu cầu của khách hàng nhanh chóng và đúng hẹn, thể hiện phong cách chuyên nghiệp
Tuân thủ các quy chuẩn môi trường, an toàn và phát triển bền vững
Liên tục cải tiến quy trình nội bộ để nâng cao hiệu suất và năng lực
Hoàn toàn tự tin và hài lòng về sản phẩm dịch vụ của chúng tôi.
SƠ ĐỒ TỔ CHỨC
Để duy trì lợi thế cạnh tranh của công ty chúng tôi, I-GREEN đã tích cực tham gia vào việc xây dựng lực lượng nhân sự và năng lực quản lý của công ty. Với sứ mệnh trở thành nhà cung cấp giải pháp dịch vụ M&E chuyên nghiệp hàng đầu trên thị trường, chúng tôi không ngừng nỗ lực để tạo ra những đột phá về công nghệ, đạt được những dấu mốc thành tựu quan trọng và đáp ứng kỳ vọng của khách hàng.
Xây dựng doanh nghiệp bằng cách xây dựng con người
Nhân viên của chúng tôi có đam mê và kinh nghiệm trong việc cung cấp các dịch vụ M&E chất lượng cao nhất trong lĩnh vực công nghiệp. Những con người của chúng tôi, những người tự hào là thành viên của một công ty dịch vụ cơ điện Việt Nam với những giá trị đích thực.