I. BRAND COMMUNICATION PLANNING (70%)
1. Develop brand communication campaigns for the assigned brand, including communication through in-house systems and outsourced systems. Implement across various platforms including:
- Offline: OOH, Events...
- Online: Social Media, Advertising, E-Commerce...
Execute specific ATL - BTL phases with a detailed daily timeline of the campaign, ensuring clear communication objectives.
Ensure the following elements:
- Message
- Guidelines, Brand ID - Business Objectives
- Timing
- Platform
2. Monitor the progress and timeline of communication campaigns.
II. RETAIL COMMUNICATION PLANNING (30%)
1. Develop multi-channel communication plans for retail programs, serving business objectives, including:
- Communication for the assigned brand
- Communication for general programs
2. Research customer behavior, market trends, propose and execute promotions including:
- Discounts and promotions
- Budget allocation for promotional advertising
3. Supervise the advertising budget, ensuring effective performance of retail communication content.
III. MANAGEMENT
1. Act as the liaison with partners related to the assigned brand and specialized departments within the marketing team and the entire company.
2. Monitor, research, and track market information, customer data, and communication targets.
3. Propose content distribution costs (advertising).
4. Control and evaluate quality.
5. Review tasks by contact point and report weekly, monthly...
6. Work with media partners (event organizers, E-Commerce partners, performance partners...) to control costs, partner activities, and optimize the effectiveness of the strategy.
7. Report operational effectiveness to leadership.
IV. GENERAL DUTIES
1. Control budget and common assets.
2. Update general communication trends in the market.
EDUCATIONAL REQUIREMENTS, SKILLS, AND EXPERIENCE
Education Level: University degree or higher
Preferred Major: Marketing, Journalism. Preference for students from Foreign Trade University, National Economics University, University of Commerce, RMIT, Greenwich...
Related Experience:
- At least 2 years of experience in marketing planning or 3 years of multi-channel deployment based experience
- Understanding of business and commerce.
- Strong knowledge of brand marketing.
- Preference for candidates with an understanding or passion for beauty and fashion products.
Language Proficiency:
English communication skills are an advantage.
Other Requirements:
- Open-minded, creative thinking
- Diligent, attentive to assigned tasks
- Interest in health care
Competency Framework:
- Analytical and creative abilities
- Teamwork skills
V. WORKING CONDITIONS
Location: 145 Lâm Hạ Street, Bồ Đề Ward, Long Biên District, Hanoi
Working Hours: 9:00 AM - 5:00 PM, 1-hour lunch break, Sunday off
Benefits:
- Salary: 15,000,000 VND/month
- Young and friendly team
- A comfortable working environment.
- Working equipments (Laptop, PC...)
Others: KPI-based bonuses, annual & holiday bonuses
Viễn Chí Bảo là công ty đi tiên phong trong cung cấp quà tặng, trang sức và vật phẩm chế tác từ vàng bạc tại Việt Nam theo hướng tôn giáo và phong thuỷ. Các sản phẩm của Viễn Chí Bảo tập trung vào ý nghĩa, biểu tượng của nó mang lại. Sản phẩm của Viễn Chí bảo không chỉ là các món đồ trang sức hay vật phẩm vàng bạc thông thường mà nó mang ý nghĩa thể hiện đức tin, sự kính trọng, sự chúc phúc hay niềm say mê trong mỗi biểu tượng mà nó đại diện.
Các dòng sản phẩm của Viễn Chí Bảo bao gồm: Quà tặng cao cấp từ vàng bạc, Trang sức bạc thái phong thủy, Vàng phong thủy. Ngoài ra Viễn Chí Bảo còn cung cấp các sản phẩm Handmade cao cấp từ vàng bạc đá quý như Đồng Hồ bạc, Zipo bạc điêu khắc, bút ký bạc…vv
Trên con đường của mình Viễn Chí Bảo đang mang đến sự kết nối giữa những tác phẩm nghệ thuật từ vàng bạc đến với đông đảo công chúng tại Việt Nam. Viễn Chí Bảo ngày càng trở thành lựa chọn quen thuộc hơn đối với quý khách hàng gần xa mỗi khi muốn mua quà tặng cao cấp hay những món đồ trang sức vật phẩm vàng bạc cao cấp ý nghĩa.