The job holder organize the implementation of strategic projects and take responsibility for the implementation results.
Key Accountabilities (1)
- Initiative Management
- Ensure the progress and results of the overall strategic project implementation during the design and pilot phases (including financial results, if any).
- Ensure progress and results during project implementation.
- Define scope, key deliverables, implementation timeline, required resources, project charter (principles) and ensure management of project scope changes, if any.
- Directing, guiding the implementation of diagnosis, design, pilot (1-2 rounds) of initiatives.
- Organize working programs on solving arising problems with the Division Director, Project Team and Executive Board.
- Solve difficult problems and report to the Block Manager and Project Implementation Team, if necessary.
- Provide technical support during the implementation phase (if required).
- Develop a professional training program to ensure that the project is implemented according to the original design.
- Report
- Report to Head of Digital Marketing and/or Chief Marketing Officer on project implementation progress and challenges that may arise during implementation (if any).
- Approve contents related to the initiative in internal communication, if necessary.
- Resource plananing và managment
- Develop resource plans for all phases of the project.
- Ensure the implementation of the financial objectives of the project.
- Determine the selection criteria and conduct interviews with project specialists.
- Building and improving the capacity of the group through training and mentoring programs.
- Conduct performance evaluation for project specialists.
- Build a culture and a healthy and cooperative working environment.
Head of Digital Marketing Performance & Management
Key Relationships - Direct Reports
Key Relationships - Internal Stakeholders
Marketing and all functional units in the bank: mainly with Business, RBG, CA, Strategy, Finance, Procurement, IT, Operations divisions.
Key Relationships - External Stakeholders
Service providers for TCB in media & digital marketing services, KOLs, online communities…
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- Bachelor degree or higher, major in Marketing, Business Administration, Economics or other relevant areas
- Understanding digital marketing và financial and insurance products/services
- Strong understanding of strategy and budgeting.
Specialization: at least 08 years of experience in marketing và communications, prefered in banking và fincaical service industry
- Management: at least 04 years of expereince in people managent or equivalent position
- Business English standard of proficiency as required for the role
Ở Việt Nam thị trường Internet đang trên đà phát triển mạnh mẽ ảnh hưởng đến tất cả các lĩnh vực trong xã hội như chính trị, kinh tế, văn hóa, xây dựng, y tế…Đây là một lĩnh vực lớn và có nhiều cơ hội phát triển dành cho các công ty truyền thông. Với kinh nghiệm về phát triển các kênh truyền thông, giải pháp truyền thông online và sự am hiểu thị trường kinh doanh trên Internet của mình, công ty Truyền thông và dữ liệu Sáng Tạo Việt là một trong những công ty hoạt động có hiệu quả trong lĩnh vực quảng cáo Internet
Hiện tại, với nguồn lực sẵn có Công ty Truyền thông và dữ liệu Sáng Tạo Việt đang tập trung quảng bá, truyền thông online với đầy đủ các dịch vụ online marketing trên internet: Google Adwords & Facebook Ad, Seo….v.v trong lĩnh vực y tế. Dù mới hoạt động nhưng công ty đã và đang mang lại những hiệu quả kinh doanh cho các đối tác, và hơn hết là giới thiệu đến người dùng một trong những dịch vụ y tế phù hợp với nhu cầu hiện tại của đa số người dân
Công ty Truyền thông và dữ liệu Sáng Tạo Việt không chỉ là ngôi nhà chung cho các bạn trẻ yêu, đam mê công nghệ, mà còn là nơi để các nhân viên trong công ty thỏa sức sáng tạo trong lĩnh vực truyền thông Internet