RESPONSIBIITY:
1. Client Service:
- To review renewal list for timely reminders to clients
- To offer renewal quotations and new quotations for new clients
- To request Business Processing Division to issue policy, endorsement, issue Chinese policies and send to clients.
- To look for new clients, approaching clients, selling insurance and taking care of clients
- Create, structure and manage paper, email files and other documentations in accordance with agreed processes and procedures of Marketing Divisions
- Co-ordinate efforts of all Departments/ Divisions and work as intermediary on behalf of the Line Management(s)
- To conduct non-life insurance seminars/trainings for both current and potential clients (explain the cover of insurance policy and claim procedure)
- To organize risk management seminars/trainings for existing clients
- To execute risk survey at client’s site as basis for offering quotation and continue following up the recommendations of risk survey, if any
- To check insurance claims to solidify trust and safeguard reputation.
2. Outstanding/Unclear Premium:
- To update the status of outstanding premium and follow up the overdue premium to ensure collecting premium fully and timely
3. Business Administration:
- To report any unusual problems to Line Management(s)
- To Interview potential/prospective clients to get data about their financial resources and discuss existing coverage for business estimation
- Monthly and quarterly Gross Written Premium analysis report, expenses analysis report, Data checking
- Assist Line Management(s) in finishing Projection template report, estimated performance report and other reports assigned by Line Management(s)
4. With concerned departments:
· To cooperate with Claims Divisions:
- To settle the claim smoothly for customers in compliance with the company’s procedure
- To follow up any pending claim cases
- To organize risk/claim management seminars/trainings, risk survey at client’s site
· To coordinate with Underwriting Division:
- To work closely with Underwriting Division for quotation and coverage providing
- To cooperate with Loss Control Engineer to make risk survey at client’s site.
- To coordinate with Business Processing Division for operation matters
- To coordinate with other divisions for all related jobs or in closed coordination with other divisions for special events organized by Company.
5. Others:
- To update the market trends directly influenced on the company’s business activities.
- To report any unusual problems to Line Management(s) if any.
- To integrate division’s data, update the budget.
- Reviewing and following Reinsurance accounts, which are offered by the other insurance companies and then refer them to Underwriting Division/Reinsurance Division to approve/check the capacity.
- Translate related documents if any.
- Other tasks as assigned by Line Management(s)
REQUIREMENTS:
QUALIFICATIONS:
o University Graduation.
o Chinese and English fluency
SKILLS/KNOWLEDGE:
o Management skills
o Strong marketing sense.
o Be able to clearly understand working procedure and flow chart.
o Well know all insurance products and be able to explain to clients their coverage.
o Be highly aware of the requirement to be professional to provide high quality service to clients.
o Market research analysis and quantitative skills
o Ability to work independently with less supervision
EXPERIENCE:
- At least 3 years working experience in insurance sales/marketing.
húng tôi, Công ty TNHH Two Kings Distribution được thành lập từ năm 2010 với xuất phát điểm là đơn vị phân phối độc quyền sản phẩm rượu Vodka Nga thương hiệu Alligator (hay còn gọi là Vodka Cá Sấu tại Việt Nam). Two Kings là đơn vị tiên phong và sáng tạo trong việc phát triển thị trường với đội ngũ lãnh đạo nhiều kinh nghiệm trong lĩnh vực kinh doanh đồ giải khát/đồ uống có cồn, cùng bộ máy nhân sự chuyên nghiệp, nhiệt huyết, là đơn vị tiên phong đưa những Promotion Girls (PG) người Nga và văn hóa Nga trong các chiến dịch tiếp thị tại thị trường Việt Nam. Đến nay, chúng tôi đã khẳng định với vị trí số 1 tại thị trường Việt Nam cho sản phẩm Vodka Cá Sấu thông qua doanh số tiêu thụ và thị phần. Những mốc phát triển của Công ty TK: Tháng 7/2012: Liên doanh với đối tác từ Nga, xây dựng nhà máy sản xuất hiện đại tại KCN Mê Linh, Vĩnh Phúc với hệ thống dây chuyền, công nghệ nhập khẩu, vận hành bởi các chuyên gia Nga. Tháng 3/2014: Giải thưởng Vàng tại triển lãm Expoforum, tổ chức tại thành phố Minsk, Belarus. Tháng 9/2014: Giải thưởng Vàng cho chất lượng Vodka tại cuộc thi Wine - Vodka 2014 tại Sochi, Liên bang Nga. Tháng 09/2016: Giải huy chương Vàng tại triển lãm Vodka Quốc tế tại Cannes, Pháp Các sản phẩm khác: Vodka Black Bear, vodka Air Club, vodka Russkoe Pole)