Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Việc làm French People VIETNAM
Cập nhật 19/05/2025 09:36
Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn
Mô Tả Công Việc
COMPANY: FRENCH PEOPLE VIETNAM LIMITED
ACTIVITY: TRADING COMPANY SOURCING, DESIGN AND MANUFACTURING SOLUTIONS
LOCATION: NO 24, 40 STREET, THAO DIEN, QUAN 2, HO CHI MINH
CONTRACT: PERMANENT POSITION
STARTING: IMMEDIATELY
JOB DESCRIPTION
***Reporting to Managing Directors
• purchase order / proforma invoice & letter of credit
• prepare purchase orders and proforma invoice for customers and suppliers and follow delivery status
• check letter of credit sent by customer and prepare relevant documents to transfer lc to factories
• follow up closely with merchandisers on the products development process
***Shipment Process
• strong experience and responsibility for harmonizing and supervising shipping activities on liaise between manufactures, forwarder and consignees.
• getting estimated shipping data (cartons number, carton size, gross weight, volume,…) from manufactures, asking delivery schedule from forwarder, analysis and provide information in time to get shipping instruction from consignee.
• work with existing transportation suppliers on optimal delivery rate and routing
• ensure that internal teams recommend the most advantageous transportation modes, routing, equipment or frequency
• responsible for troubleshooting any concern related to international freight transportation
• direct and follow-up with incoming materials and outgoing finished products to ensure prompt delivery to customers
• work with and monitor the efforts of partners in the supply chain to ensure smooth operations
• responsible for utilizing logistics it systems or software to optimize procedures ( raz software)
• responsible for planning and tracking the shipment of final products according to customer requirements
• responsible for the preparation of appropriate and accurate logistics reports for upper management
• responsible for maintaining accurate logs of all transportation and goods.
• validate the shipping documents from factories.
• prepare shipping documents (invoice, packing list,..) and extra documents ( co form a, eur1, detail packing list,…) as per customer’s request
• follow up closely with manufacturing, forwarder and customer on payment status
• monitor deliveries and ensure customer satisfaction
• purchasing, payment and invoices follow up
• in charge of ensuring all goods are well received from all suppliers for all needs at the office (furniture / samples / accessories / fabrics…)
• in charge of customs declaration procedures.
• validate shipping fees and follow up payment status
Yêu Cầu Công Việc
• previous up to 5 years’ experience in an international trading office a plus
• familiar with trading export shipment processes (letter of credit, packing list, invoice, bill of loading, incoterms…)
• familiar with full accounting process, great calculating & forecasting skills and high sensibility in numbers
• hard-working, team-work spirit, good communication, strong organizational skills
• outstanding execution ability with proven determination and perseverance in reaching goals. a never give up attitude.
• self motivated and ability to meet tight deadlines with a high degree of accuracy
• fluency in both oral & written english.
• computer literacy in ms office, excel, outlook, powerpoint, dropbox
• certificate of general administration
Có trụ sở tại Thượng Hải, French People chuyên về hàng may mặc nam, với các dịch vụ xếp hạng từ Concept đến Sản xuất và mọi thứ ở giữa.
Được thành lập vào năm 2012, studio được lãnh đạo bởi Laurent Fuks - thợ may thế hệ thứ 4 trong gia đình - người đã xây dựng một chuyên môn và bí quyết vững chắc trong ngành công nghiệp thời trang và bán lẻ dành cho nam giới. Trong những năm qua, nhiều công ty khác nhau từ thị trường trung bình đến các thương hiệu thời trang cao cấp đã giao cho ông làm Nhà thiết kế tự do hoặc Giám đốc nghệ thuật nội bộ.
Trong 8 năm qua, ông đã làm việc rộng rãi với Trung Quốc, từ tìm nguồn cung ứng và nhà máy đến thiết kế cho các thương hiệu thời trang địa phương và có kiến thức và hiểu biết rất tốt về thị trường cụ thể này.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2012
Mission
French People IT cũng là một đội ngũ chuyên dụng gồm các nhà thiết kế, người bán hàng và một mạng lưới những người làm việc tự do, làm việc trên các dự án của khách hàng được quản lý bởi đội ngũ nội bộ người Pháp của chúng tôi.
Những nghề phổ biến tại French People VIETNAM
Bạn làm việc tại French People VIETNAM? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn