▪ Develops relationship with allocated customers
▪ Accepts all orders (from customer or overseas office) and processes them for handover to Operations
▪ Proactively informs customer on shipment status, exceptions and provides intermediate updates on incident solution
▪ Performs up- and cross-selling (inbound calls) for existing customers and passes on leads to Sales
▪ Takes and handles customer inquiries, e.g. Track and Trace
▪ Reviews reports (generated by the Performance Reporting & Exception Specialist) and sends them to the customer
▪ Takes and registers all customer complaints
▪ Drives solution of customer complaints by solving it directly or assigning tasks to other function
▪ Acts as first contact point for customer claims; supports customer in notification and reception of claims, provides DGF claims documents, collects required documents from claimant and hands over to specialized claims handlers when documents are complete
▪ Takes and processes customer feedback and asks for CS related feedback (e.g. follow-up on complaint handling)
▪ Collaborates closely with Operations and other departments for smooth handling of shipments and continuous updates
▪ Completes coordination between all applicable parties for all air export shipments for our customers; ensures timely bookings with airline on customer behalf
▪ Prepares export documentation in accordance to country requirements as well as the preparation of Certificate of Origin, Cargo Manifest, NAFTA Certificate, Airway Bill and any other documents required by the customer
▪ Responsible for timely completion of export documents and coordinate with both customer and/or warehouse for timely delivery of cargo
▪ Communicates regularly with customer in regards to customer’s shipment status as well as continuous communication with overseas to meet delivery commitments; follow-up with airline to monitor and track departure and arrival information and updates
▪ Ensures invoicing of rendered services is completed accurately and in a timeframe consistent with company policy.
▪ Ensure customer profiles are accurate and updated
▪ Meet all KPI’s assigned and audited by the Control Tower
Requirements:
- Junior or Senior Students who can work at least 4 days per week
- Good English skills (both speaking and writing)
- Can-do attitude, hard-working and enthusiastic
- Good administrative skills, results driven and detail oriented
- Ability to handle multiple and hanging priorities
- Ability to work effectively, independently and in a Team environment.
KPMG là một trong những công ty cung cấp dịch vụ chuyên nghiệp lớn nhất tại Việt Nam, với văn phòng tại Hà Nội, Thành phố Hồ Chí Minh và Đà Nẵng. Thành lập từ năm 1994, công ty đã có hơn 28 năm kinh nghiệm, với hơn 8,000 khách hàng là các doanh nghiệp Đa Quốc gia, các doanh nghiệp Trong và Ngoài Nhà nước, doanh nghiệp Tư nhân, doanh nghiệp Start-up và doanh nghiệp Gia đình. KPMG hỗ trợ khách hàng với phương pháp tiếp cận đa chiều, kết hợp cùng kinh nghiệm và hiểu biết chuyên sâu trong ngành để vượt qua các thử thách và sẵn sàng nắm bắt cơ hội nằm trong 5 hoạt động chính thuộc quá trình kinh doanh, bao gồm Kiểm toán, Tư vấn Vận hành, Tư vấn Thương vụ, Tư vấn Thuế và Pháp lý.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia các Gói Bảo hiểm sức khỏe cao cấp
Các hoạt động ngoại khóa
- Thiền/Massage: Thứ 5 hàng tuần
- Câu lạc bộ thể thao: Bóng đá, Cầu lông, Bơi lội, Bóng rổ, Quần vợt
Lịch sử thành lập
- Năm 1994, KPMG Việt Nam được thành lập với 3 văn phòng đặt tại TP. Hồ Chí Minh, Hà Nội và Đà Nẵng.
- Năm 2017, KPMG là một trong số 100 công ty tốt nhất là việc của Thế giới; đứng ở vị trí thứ 12 và xếp thứ 2 trong Top các doanh nghiệp cung cấp dịch vụ chuyên nghiệp, đồng thời đứng ở đầu bảng trong Bảng xếp hạng các Nhà tuyển dụng hấp dẫn nhất thế giới bởi Universum.
- Năm 2019, KPMG Global đã có hơn 219 nghìn nhân viên, trong đó KPMG Việt Nam sở hữu hơn 1000 nhân viên. Mặc dù số lượng Kiểm toán viên hành nghề ở KPMG Việt Nam khiêm tốn so với 3 Big còn lại nhưng chất lượng dịch vụ mà KPMG mang tới cho khách hàng không hề kém cạnh.
Mission
Sứ mệnh của KPMG NEXT là truyền cảm hứng và trang bị cho công ty bạn các công cụ, ý tưởng và mạng lưới hỗ trợ để đạt được đích đến thành công.
Review KPMG DE Limited
Công ty đang có dự án phát triển nhiều về công nghệ mới
Trải qua kỳ apply intern cực kỳ tệ ở KPMG Phase 2
Quy trình của họ là một điểm cộng(GL)