DSV - Global transport and logistics
Location: Tan Binh, HCMC, Vietnam
Division: Air & Sea
Job Title: Project Manager (Sales & Business Development)
Time Type: Full Time
Purpose of the position:
- Basing on knowledge, experience, relationship to develop business of project department in Viet Nam
- Focus on OOG cargoes, heavy & super heavy cargoes, project’s cargoes.
- When wining project, PM will take responsible for planning, organizing, and directing the completion of specific projects for an organization while ensuring these projects are on time, on budget, and within scope
Essential Duties
• Go to market for information about projects in Vietnam & oversea
• Working with Investors, EPC, DSV overseas, local clients to secure their shipments / projects
• Working with vendors, technical team for solution of logistics service for customers
• Conducts analytical feasibility studies for customers; negotiates rates, prepares and submits bids, tenders and quotations.
• Interfaces with vendors/suppliers, receives and reviews bids and ensures excellent services quality. Reviews service performance periodically.
• Supervises and coordinates freight movements with internal departments, the DSV worldwide network and customers. Develops an effective communication system to ensure maximum service to customers.
• Manage projects including monitoring, planning, coordinating and scheduling employees and services of vendors; arranges site visit and consultation and personally supervises on-site deliveries or vessel loading/un-loading when necessary. Travels to job and sites as required.
• Interfaces with government bodies, carriers and customers to obtain information and forecasts. Feeds significant changes to Project Director . Maintains working knowledge of Customs requirements.
• Ensures that country laws and regulations are obeyed, industrial and company policies, guidelines, procedures and practices are followed.
• Coordinate with Project Specialist, QHSE Team to investigate; give root cause; find corrective action all Incidents occurred on site; or barge. (if any)
• Update and report critical issues to Project Director in-time.
• Annual P&L KPI
• Performs any other duties as assigned.
Authorities
• Proactive to approach and discuss with customers for business as assigned
• Provide and sign for quotation to customer.
• Managing for all of activities on-site of projects and relevant shipments.
• Supervise and manage for all technical and relevant required documents to submit customers for bidding.
• Evaluating, choosing and approving for sub-contractor, bidding price, and other activities with advice from Project Director.
Job Skills And Specifications
• University Degree/Equivalent
• Five years business experience preferably in the areas of Projects, Windmill, turbine, heavy-lift and out-of-gauge / Oil & Gas / Sea & Air freight forwarding
• Professional and confident salesperson based on the knowledge and experience approach
• Project and time management/time allocation and organizational skills with attention to the details; multiple tasking skills
• Strong planning, analytical, customer-oriented
• Excellent communication skills in local and English languages, both oral and written
• Proficient in MS Office
• Experienced in CW1 Systems is a plus
Language Skills
English (reading, writing, verbal)
DSV – Global transport and logistics
DSV is one of the very best-performing companies in the transport and logistics industry. 75,000~ employees in more than 80 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.
- Read more at www.dsv.com
LeapXpert được tạo ra để các doanh nghiệp nắm bắt cơ hội trước tiên là thích ứng, sau đó chuyển đổi hoạt động giao tiếp trong kinh doanh.
Nền tảng ưu tiên thiết bị di động của chúng tôi cho phép bất kỳ nhân viên nào liên lạc tức thời từ trong một môi trường thống nhất và an toàn với khách hàng hoặc các bên bên ngoài đang sử dụng ứng dụng nhắn tin tiêu dùng ưa thích của họ mọi lúc, mọi nơi. Tất cả thông tin liên lạc được quản lý và quản lý ở cấp doanh nghiệp phù hợp với các yêu cầu về quyền riêng tư và tuân thủ quy định.
LeapXpert – Giao tiếp kinh doanh có trách nhiệm.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2019
Mission
Chúng tôi đã phát triển một nền tảng hiện đại, tinh vi với giao diện người dùng trực quan, cho phép người dùng giao tiếp thông qua các ứng dụng nhắn tin phổ biến nhất thế giới.
Review LeapXpert
Những người mới được tuyển dụng được đưa trực tiếp vào các dự án quan trọng (GL)
Đội ngũ tại LeapXpert có tinh thần hợp tác đáng kinh ngạc (GL)
Đội ngũ nhân sự vô cùng có tổ chức và phản hồi nhanh chóng (GL)